مار مرجانی قرمز بومی منطقه کوچکی از مناطق هیمالیا در شمال هند و نپال است؛ این گونه مار برای اولین بار در اوتار پرادش در هند در سال ۱۹۳۶ مشاهده شد.

کشف مار رنگی عجبیب در حیاط این خانه + عکس

به گزارش سلام نو، برای اولین بار، این گونه کمیاب در بنگلادش در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ یافت شد، در حالی که مردم محلی در حال حفر خاک در بوته بامبو در منطقه پانچاگاره بودند. این نشان دهنده گسترش دامنه محل سکونت این مار است. در شمال بنگلادش، الگوهای کاربری اراضی تغییر کرده است و جنگل ها را به شدت تکه تکه کرده است، که نشان می دهد از دست دادن زیستگاه، تخریب جنگل ها و تکه تکه شدن تهدیدهای اصلی این گونه هستند.

در ۲۱ ژانویه، هنگامی که صاحبخانه در منطقه شمالی پنچاگاره بنگلادش مشغول حفر بود و بوته بامبو را با بیل مکانیکی جابه‌جا می کرد، دو مار نارنجی از زمین بیرون آمدند. مردم محلی منطقه سردارپارا در آتواری اوپازیلا بلافاصله این دو مار را به گمان اینکه ممکن است خطرناک باشند، کشتند. اما این مارها که بعدها به عنوان مارهای مرجانی قرمز شناخته شدند، بی ضرر و غیرسمی هستند. این یک مشاهده نادر از این گونه در اینجا بود.

رنگ این مار خبرساز شد/ عکس

بعداً متصدی بیل مکانیکی متوجه شد که تعداد بیشتری از این مارها از زیر خاک بیرون می‌آیند. او از مردم محلی خواست که آنها را نکشند، در عوض با یک نجات دهنده مار محلی، شهیدالاسلام، رئیس تیم نجات حیات وحش و مارهای بنگلادش تماس گرفت. او به سرعت به محل رفت و شش مار مرجانی و مادرشان را نجات داد و سپس در طبیعت رهایشان کرد.

این مار نادر برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ در منطقه لاخیمپور خری در ایالت اوتار پرادش در هند مشاهده شد. محققان آن را با نام علمی Oligodon kheriensis توصیف کردند.

در بنگلادش، مار مرجانی قرمز اولین بار کمتر از سه سال پیش، در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰، زمانی که مردم محلی بودا اوپازیلا در پانچاگار در حال حفر خاک در یک تکه بامبو بودند، پیدا شد. از آن زمان، این گونه اغلب در مناطق Panchagarh و Thakurgaon، هر دو نزدیک به کمربند هیمالیا مشاهده شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید