۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کد خبر: 55432190

شهر قم دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. در این بخش به معرفی برخی از مکان های تفریحی قم برای جوانان می پردازیم.

مکان های تفریحی قم برای جوانان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی مکان های تفریحی قم برای جوانان می پردازیم.

معرفی کلی شهر قم

استان قم یکی از استان های کوچک ایران به حساب می آید که جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی فراوانی را در خود جای داده است. شهر قم علاوه بر داشتن جاذبه های گردشگری، مکان های تفریحی متعددی دارد. بعد بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی استان قم، می توانید به گشت و گذار و تفریح در این مکان های هیجان انگیز بپردازید. امروزه این مکان های تفریحی مورد توجه نوجوانان و جوانان بسیاری واقع شده اند. در ادامه این مقاله به معرفی مکان های تفریحی قم برای جوانان می پردازیم.

معرفی تله سیژ از مکان های تفریحی قم برای جوانان

تله سیژ یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریحی قم برای جوانان به حساب می آید. در ابتدا تعریف کلی در خصوص تله سیژ در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. در پیست های اسکی و بعضی از پارک های بزرگ، نوعی بالابر را می توانید مشاهده کنید، که تله سیژ نام دارند. تله سیژ در مسیر خود دارای ایستگاه های متعددی است. تله سیژ توسط یک حلقه کابل فولادی پیوسته که بین دو ایستگاه وجود دارد، جابه جا می شود. حرکت این بالابر سبب جابه جایی مجموعه از صندلی ها می شود.

پارک هایی که در مناطق کوهستانی واقع شده اند، دارای تله سیژ هستند. بنابراین در مسیر های سخت کوهستانی می توانید سوار تله سیژ و یا همان تله کابین شوید و از دیدن منظره و زیبایی های پیش روی خود، لذت ببرید. بوستان علو یکی از پارک های شهر قم می باشد که دارای تله سیژ است. هنگام سفر به شهر قم می توانید به گشت و گذار در این پارک بپردازید و در انتها سوار تله سیژ شوید. اقدامات اولیه برای ساخت این تله سیژ در سال ۱۳۹۵ انجام شده است. طول خط تله سیژ قم ۱۱۵۰ متر می باشد. این تله سیژ دارای دو ایستگاه می باشد و در هر ایستگاه توقف دارد.

آشنایی با پاراگلایدر از مکان های تفریحی قم برای جوانان

پاراگلایدر یکی از مکان های تفریحی قم برای جوانان محسوب می شود. در ابتدا توضیح کاملی در خصوص این تفریح هیجان انگیز در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. پاراگلایدر به پرواز با چتر گفته می شود. لازم به ذکر است که انجام پاراگلایدر در قم به همراه خلبان انجام می شود. به عبارت دیگر شما عزیزان به تنهایی نمی توانید به انجام پاراگلایدر بپردازید. خلبانی که همراه شما است برای شروع پرواز ابتدا به آرامی به سمت پایین کوه می دود. در مرحله دوم به شکل سر خوردن از کوه جدا می شود و پرواز شروع می شود. نشست و برخواست پاراگلایدر بستگی به توان بدنی خلبان دارد.

پرواز با پاراگلایدر به هیچ وجه ترسی برای انسان ندارد و هنگامی که سوار آن می شود ترس از افتادن در آن به وجود نخواهد آمد. هنگامی که باد به زیر چتر می خورد، سبب بیشتر شدن سرعت شما می شود و در نتیجه هیجان بیشتری را تجربه می کنید. این پرواز در مناطق کوهستانی انجام می شود. زیرا در مناطق کوهستانی از کوه های که در آن منطقه وجود دارد بالا می روید و در آخر با چتر می پرید.

مکان های تفریحی قم برای جوانان

مکان های تفریحی قم برای جوانان

آشنایی با سورتمه بوستان علوی

سورتمه بوستان علوی یکی دیگر از مکان های تفریحی قم برای جوانان است. در انتهای این پارک زیبا و دیدنی می توانید مجموعه سورتمه بوستان علوی را مشاهده کنید. سورتمه بوستان علوی، یکی از هیجان انگیزترین تفریح های شهر قم به حساب می آید و امتحان آن به شما عزیزان پیشنهاد می شود. طول این سورتمه حدود یک کیلومتر می باشد. در طول مسیر آن می توانید به مشاهده زیبایی های پارک علوی بپردازید. این سورتمه در سال ۱۳۹۴ در بوستان علوی احداث شده است. بنابراین جزو جدید ترین مکان های تفریحی قم برای جوانان به حساب می آید. استفاده از این سورتمه برای کودکان زیر ۳ سال امکان پذیر نمی باشد. همچنین کودکان ۳ الی ۹ سال تنها به همراه یک بزرگ تر می توانند سوار این سورتمه هیجان انگیز شوند.

معرفی کارتینگ قم

یکی دیگر از مکان های تفریحی قم برای جوانان کارتینگ قم می باشد. یکی از هیجان انگیزترین تفریحات قم، کارتینگ می باشد. کارتینگ به نوعی از ورزش موتوری با خودرو های چرخ باز گفته می شود. نام این خودرو های چرخ باز و یا چهار چرخ کوچک، کارت می باشد. با این ماشین ها در مسیر های مشخص و معینی می توانید به ماشین سواری بپردازید. همچنین امکان دادن مسابقه در این پیست های ماشین سواری وجود دارد. در شهر قم بعد از بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی آن می توانید در کارتینگ قم، به ماشین سواری و دادن مسابقه بپردازید. کارتینگ قم بدون محدودیت سنی می باشد. اما قد شما عزیزان باید بالای ۱۵۰ سانتی متر باشد تا بتوانید سوار ماشین های کارتی شوید. همچنین افراد با وزن بالای ۱۱۰ کیلوگرم نمی توانند از ماشین های کارتی استفاده کنند. ماشین سواری در مجموعه کارتینگ قم می تواند تجربه متفاوت و هیجان انگیزی برای شما عزیزان باشد.

مکان های تفریحی قم برای جوانان

مکان های تفریحی قم برای جوانان

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص مکان های تفریحی قم برای جوانان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • قمیان IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    32 0
    کلا. اسم چهار تا مکان تفریحی برده شده که سه تاش بوستان علویه🤣🤣😂
    • حمید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      10 0
      😁😁
  • حسین IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    6 34
    چرا می خواین قم را تفریحی جلوه دهید قم یک شهر مذهبی بوده هست و خواهد بود ان شاءالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید