ماسال طبیعتی شگفت‌انگیز و جاذبه‌هایی دیدنی دارد از این رو با ما همراه باشید و از چند ییلاق تماشایی در ماسال که نباید از دست داد، بیشتر بدانید.

چند ییلاق تماشایی در ماسال که نباید دیندش را از دست داد!

سلام نو _ سرویس گردشگری: تماشای مناظر بکر و جادویی ییلاق‌های ماسال و فضای مه‌آلودی که تمام دره را در یک لحظه می‌پوشاند، تجربه‌ای است که هر فردی باید حداقل یک بار آن را در عمر خود کسب کند. در سفر به این ییلاق، قدم زدن در عصرگاه را به‌هیچ‌وجه فراموش نکنید؛ زمانی که ییلاق‌های ماسال در زیباترین شکل خود، تکه‌ای از بهشت را جلوی چشمان شما خواهد گذاشت. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ییلاق‌های ماسال بیشتر آشنا کنیم.

ییلاق‌های تماشایی در ماسال

منطقه ییلاقی دشت آلنزه

منطقه ییلاقی دشت آلنزه با طبیعی سرسبز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ماسال شناخته می‌شود و اطراف آن را کوه‌های زیبا و سرسبز احاطه کرده‌اند. در مقابل این دشت زیبا بنای تاریخی امامزاده ابراهیم النزه واقع شده است و درخت تنومند ۲۰۰ ساله که قدمت بالای این منطقه را نشان می‌دهد.

ییلاق شالما

ییلاق شالما از دیدنی های ماسال در فاصله ۱۲ کیلومتری غرب ماسال است و توسط کوه‌های البرز احاطه می‌شود. مردم منطقه شالما را سرچشمه آب‌ها می‌دانند؛ چراکه پنج چشمه در دل این روستا از زمین می‌جوشد و دو رود شالما و چسلی در آن به یک‌دیگر می‌پیوندند.

چند ییلاق تماشایی در ماسال که نباید دیندش را از دست داد!

علاوه بر طبیعت بکر و سرسبز، شالما میزبان بقعه آقا سید مهرعلی و سید رضا علی است که از بقاع متبرکه شناخته‌شده در منطقه محسوب می‌شود. دسترسی به شالما از مسیر ییلاق اولسبلنگاه میسر است.

سوئه چاله

سوئه چاله گیلان با مناظر زیبا و چشم‌نواز و خانه‌هایی چوبی، منطقه‌ای فوق‌العاده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته در فصول گرم سال است. این ییلاق از دور شبیه یک گودی است که شباهت زیادی به زین اسب دارد. «سو» در زبان محلی تالشی به‌معنای گلپر است؛ گیاهی که در این منطقه به‌وفور یافت می‌شود. به همین دلیل، معنی سوئه چاله در زبان محلی، مکانی است که گیاه گلپر و خنجری در آن می‌روید.

عکاسی، کوهنوردی، طبیعت گردی، قدم زدن در هوای مه‌آلود و لمس باران در کنار تماشای مناظر طبیعی کوهستانی و سرسبز، گله‌های گوسفندان و تنفس در هوای پاک و مطبوع، از جمله فعالیت‌هایی هستند که هر سال، گردشگران بیشتری را به‌سمت ییلاق سوئه چاله می‌کشانند. با گذراندن یک شب در این ییلاق می‌توانید سبک زندگی روستایی و سنتی را تجربه کنید و برای دمی از شلوغی و ازدحام شهرهای بزرگ فاصله بگیرید.

ییلاق تلارگاه، یکی از زیباترین ییلاقات ماسال است که با وجود چشم‌اندازهایی بی‌بدیل از جنگل، دره، مه و ابر، بیننده را متحیر خواهد کرد. دسترسی به اینترنت در این ییلاق میسر نیست؛ اما نگران نباشید، دشت‌های سرسبز و زمردین ییلاق تلارگاه به‌قدری زیبا است که شما می‌توانید چند روز را به دور از دنیای اینترنت و گوشی در آن سپری کنید.

ییلاق ملومه بند ماسال

ییلاق ملومه بند، یکی از ییلاقات زیبا با آب و هوای بی‌نظیر در ماسال است که با مناظری زیبا و خارق‌العاده، خاطره‌ای جادویی از خود در ذهن شما به جا خواهد گذاشت.

ییلاق‌هایی دیدنی و جذاب در ماسال

ییلاق خندیله پشت ماسال

فضای اطراف ییلاق خندیله پشت در احاطه کوه‌های بلندی است که چشم‌اندازی وصف‌نشدنی به این ییلاق اهدا کرده‌اند. در سفر به این ییلاق، حتی در فصل تابستان نیز باید به لباس‌های گرم و وسایل گرمایشی مجهز باشید؛ زیرا ییلاق خندیله پشت، یک منطقه کوهستانی است و آب و هوایی بسیار سرد دارد.

ییلاق اسپی دشت ماسال

ییلاق اسپی دشت، یکی از ییلاقات محبوب در میان گردشگران در ماسال است. تصویر این ییلاق با اسب‌هایی که در طبیعت در حال دویدن هستند، گره خورده است.

چند ییلاق تماشایی در ماسال که نباید دیندش را از دست داد!

پدیده اقیانوس ابر را به‌سادگی می‌توان در ییلاق اسپی دشت مشاهده کرد. پدیده اقیانوس ابر به حالتی گفته می‌شود که ابرهای زیادی در دره‌های مرتفع به هم می‌پیوندند و اقیانوس ابری را تشکیل می‌دهند که شما به دلیل قرارگیری در ارتفاعی بالاتر از آن یا هم‌راستا با آن، شاهد مناظری رویایی خواهید بود.

ییلاق شنبه راه ماسال

ییلاق شنبه راه، یک ییلاق سرسبز در کنار کوه در ماسال است که اهالی آن به دامپروری مشغول هستند. امکان اقامت در کلبه‌های چوبی در این ییلاق برای گردشگران فراهم است و شما می‌توانید یک شب به‌یادماندنی را در این منطقه بکر و روستایی سپری کنید.

آدرس: ماسال، گیلوان، ییلاق شنبه راه

ییلاق واشیار

ییلاق واشیار در کوه‌های سرسبز ماسال و در بخش شاندرمن واقع شده است و یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی آن، یک آبشار است. آبشار واشیار با عمق یک متر، مکانی مناسب برای گذراندن یک روز گرم تابستانی است. در سفر به این منطقه حتما لباس و کفش مناسب و اضافه به همراه داشته باشید.

آدرس: ماسال، شاندرمن، ییلاق واشیار

چند ییلاق تماشایی در ماسال که نباید دیندش را از دست داد!

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم این شهر آن را برای ییلاق خود انتخاب کرده‌اند و تعدادی از آنها هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می‌آورند. ییلاق اولسبلنگاه که در ارتفاع ۱۴۹۰ متری از سطح دریا قرار دارد بافت قدیمی خود را حفظ کرده است و با کلبه‌های چوبی و سقف‌های حلبی رنگی در میان طبیعت گیلان، از گردشگران دلبری می‌کند.

ییلاق اولسبلنگاه که در فاصله حدود ۲۷ کیلومتری شمال غرب شهر ماسال قرار دارد، چشم و چراغ ییلاق‌های این شهر است و جایگاه ویژه و محبوبی در میان ییلاق های اطراف ماسال دارد. مسیر رسیدن به اولسبلنگاه کم از دیدنی‌ها و زیبایی‌های خود این ییلاق ندارد و به تنهایی می‌تواند جاذبه‌ای تماشایی باشد. درختان درهم تنیده که در جای‌جای مختلف جاده، تونلی سبز را پیش روی‌تان می‌گذارند و مه گاه و بیگاه، تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های مسیر منتهی به اولسبلنگاه است.

کد خبرنگار: ۲۶
۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    3 0
    زیباست .! اما دیدنش نه دیندش .!خخخ
  • سنبل IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    3 0
    واقعاً جای خیلی خوبیه با مردمان مهربان میهمان نواز من تا ب حال نرفته بودم عید امسال اولین بار رفتم واقعاً زیبا و با صفا بود من همیشه فکر میکردم شهرهای شمال فقط جنگل و دریا داره اما تازه فهمیدم جاهای دیدنی کوهستانی و چشمه و رودخانه هم داره توصیه میکنم حتماً یع سفر ب ماسال و شالما برید
  • شاندرمن IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    5 0
    دشت النزه ییلاقات شاندرمن هست ..
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 0
    جاده ی کوهستانی سیاهکل به دیلمان با حجم ترافیک بالا مخصوصا در ایام تعطیلات و با وجود مداوم مه فاقد خط کشی مناسب است.راهداری باید کناره ها را خط کشی زرد کند و خطوسط را با رنگ سفید پر رنگ خط کشی نماید تا رانندگان با توجه به همان خطوط بتوانند رانندگی کنند. متاسفانه مرتب تصادف و سقوط به دره در این جاده اتفاق می افتد.در ضمن راهداری با توجه به حجم بالای کامیون و تریلی و بونکر کارخانه سیمان می تواند با چند وانت شن و قیر آسفالت ها را در مناطق مختلف ترمیم کند تا نیازی به هزینه ی سنگین برای تخریب کامل جاده نباشد.
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    .
  • فرزانه IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    2 0
    ما رفتیم ییلاق النزه خیلی خیلی خوبه و بهشتی از ایران هست اما راهش خیلی بده با اینکه چند کیلومتر از شاندرمن فاصله داره ولی راهش اونقدر بده که جندساعت طول میکشه تا برسی ولی ارزش دیدنش رو داره .
  • بهمن IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    1 0
    سلام بنده بچه شاندرمن هستم ییلاق النزه مال شاندرمن هست نگین مال ماساله
  • سیاهمرد IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰
    0 0
    بیشترین جاهای دیدنی شهرستان رو شاندرمن داره.مثل بزرگترین غارگیلان بنام غارآویشو.مثل آبشارهای دو وزن مثل ییلاق دشت النزه مثل ییلاق دشته مثل ییلاق خشکه دریا مثل قلعه دیوه لانه.مثل سیاهمرده خاله.مثل مثل مثل خیلی جاهای دیگر.وشاندرمن بزرگترین وپرجمیعت ترین روستارو داره بنام روستای سیاهمرد..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید