معاون تربیت و آموزش نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دشمنان با کوچکترین خطای محاسباتی جواب کوبنده و سیلی محکمی دریافت می‌کنند.

ارتش: به دشمن پاسخ کوبنده می‌دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امیر سرتیپ علی دلاوری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر همچنین افزود: قابلیت‌ها و توانمندی‌های نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گزینه‌های روی میز ماست.

وی در ادامه با اشاره به ۲۹ فروردین‌ماه روز ارتش خاطرنشان کرد: ۲۹ فروردین روز حیات دوباره ارتش و سالروز اعتماد تاریخ ساز امام راحل به این بازوی عظیم انقلابی، یادآور تجدید میثاق غیور مردانی است که جانانه و عاشقانه در راه تحقق آرمان‌های والا و انقلابی امام خود گام برداشتند.

وی بیان داشت: در زمانی که منافقان کوردل و معاندان خارجی و دوستان ناآگاه به بهانه‌های مختلف وجود ارتش را در یک کشور اسلامی بدون توجیه دانسته و سعی در انحلال ارتش داشتند، معمار انقلاب با علم به اینکه بدنه اصلی ارتش را جوانان برومند، غیرتمند و معتقد تشکیل داده‌ بودند با هوشمندی، بصیرت و آینده نگری ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند.

دلاوری در ادامه یادآور شد: اتصال ۲ قدرت‌ سخت و نرم با یکدیگر، نظام مقدس را بیمه می‌کند، از این رو ارتش در هشت سال دفاع مقدس در دفاع از میهن و نظام‌اسلامی حضور جان‌برکفانه‌ای داشت.

وی همچنین با اشاره به رشادت‌های نیروی زمینی، شجاعت‌های عقابان نیروی هوایی و اقتدار نیروی دریایی و چشمان همیشه قدرتمند پدافند هوایی گفت: بر کسی پوشیده نیست، نیروهای پدافند هوایی در هشت سال جنگ تحمیلی چه رشادت‌ها و کارهای معجزه‌آسایی انجام دادند.

وی گفت: نیروی پدافند دوشادوش سایر رزمندگان با گسترش سامانه‌های پدافندی سعی در کسب و تثبیت برتری هوایی کرد و در عملیات بیت‌المقدس ۶۳ فروند از هواپیماهای دشمن زبون سرنگون شد، اوج این هنرنمایی در عملیات والفجر هشت بود که نیروی پدافند در پیاده سازی تاکتیک‌های خلاقانه در استفاده از انواع تجهیزات زمین به هوا و شبکه فرماندهی کنترل، موفق به انهدام ۸۶ فروند هواپیمای عراقی شد، رهبر معظم انقلاب نیز این عملیات را به یک دفاع معجزه آسا تعبیر فرمودند.

دلاوری ادامه داد: دفاع همه جانبه از شهرها و مناطق مسکونی، کشف و شناسایی ۴۸ هزار مورد هواگردهای دشمن، انهدام ۶۶۸ فروند از جنگنده‌های هوایی دشمن، تامین امنیت هوایی نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری و دفاع از جزایر نفتی خارک، سیری و لاوان که حتی یک لحظه صدور نقت قطع نشد و شریان‌های اقتصادی نیز انجام می‌شد، همچنین جمع‌آوری اطلاعات توسط سایت‌ها و هواپیماهای شنود، گوشه‌ای از کارهای پدافند هوایی در این هشت سال بود.

وی اظهار کرد: نیروهای مسلح و دانشی کشور امروز برغم تحریم‌های ظالمانه دشمنان به‌ویژه آمریکا و رژیم جعلی و پوشالی اسرائیل در اکثر حوزه‌های نظامی از بیشتر کشورهای صاحب نام جلوتر هستند، چرا که دانش و علم را به دست‌ آورده و بومی کرده‌ایم، و منتظر کسی نماندیم که به ما علم و دانش و فن‌آوری بدهد.

وی برخی از این پیشرفت‌ها را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: تجهیزات و تسلیحات بومی پیشرفته اعم از سامانه‌های راداری با بُرد بیش از سه هزار کیلومتر و انواع رادارهای سه بعدی با دقت بسیار بالا، همچنین بهره‌مندی از انواع سامانه‌های موشکی در بردهای مختلف که باور ۳۷۳ نمونه بارز آن است از جمله پیشرفت‌های نظامی کشور می‌باشد.

معاون پدافند هوایی ارتش خاطرنشان کرد: فقط پنج کشور تکنولوژی چنین سامانه‌ای را دارند، و ایران یکی از آنها می‌باشد.

وی با اشاره به وجود تجهیزات متنوع شنود الکترونیکی در پهنای باندهای مختلف و پیشرفت‌های بزرگ در عرصه پهپادها گفت: تکنولوژی پهپاد و تولیدهای پهپادی که بدست آورده‌ایم، همانند پهپادهای شکاری رهگیری، پهپادهای شنود الکترونیکی با مداومت بسیار بالای پروازی و شعاع عملیات راهبردی و بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نیمه هادی و استفاده از جنگ الکترونیکی، همچنین چابکی سامانه‌ها و قابلیت سامانه‌ها و اتصال‌ آنها به شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، بخشی از این پیشرفت‌ها به شمار می‌آید.

وی با اشاره به رونمایی بخشی از این پیشرفت‌ها در رژه ۲۹ فروردین خاطرنشان کرد: این پیشرفت‌ها حاصل تلاش جهادی و کوشش شبانه‌روزی فرمانده‌هان، مهندسان، نخبگان و متخصصان نیروی قدرتمند پدافند هوایی است.

دلاوری با بیان اینکه سایر نیروهای ارتش نیز این دستاوردها و تکنولوژی را دارند گفت: ناوشکن‌ها و زیردریایی‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش حرف اول را در دنیا می‌زند.

وی افزود: نیروی زمینی قهرمان نیز بالگردهای مجهز و پیشرفته دارد، همچنین خودروی تانک‌بر کیان ۸۰۰ که به تازگی شاهد رونمایی آن بودیم، و پایگاه هوایی زیرزمینی عقاب ۴۴ که سال قبل در روز نیروی هوایی افتتاح شد، نیز از جمله این دستاوردهاست.

وی تاکید کرد: تمام نیروهای مسلح از پیشرفت‌ها و تکنولوژی‌های خیلی خوبی برخوردار هستند.

وی افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، ارتش کنونی در مقایسه با گذشته انقلابی‌تر، مومن‌تر و کارآمدتر شده، این پیشرفت‌ها و دستاوردهای نیروهای مسلح خار چشم دشمنان است.

دلاوری همچنین ایستادن ارتش در کنار مردم در سختی‌ها و حوادث از جمله سیل و زلزله و خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان و سازندگی در مناطق محروم را از دیگر اقدام‌های ارتش ذکر کرد و گفت: ارتش مفتخر است، در سالجاری که از سوی رهبری به عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شده، تمام توان و ظرفیت خود را برای تحقق این شعار به کار گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید