فاکس نیوز نوشت: ۱۹ نفر از قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا از دولت خواستند ارسال کمک به اوکراین را متوقف کند.

درخواست ده‌ها نماینده آمریکایی از بایدن برای توقف کمک به اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فاکس نیوز افزود: در نامه قانونگذاران آمریکایی به جو بایدن رئیس جمهوری این کشور آمده است «ما نگران واکنش آمریکا در قبال اوکراین هستیم».

در نامه ارسال شده به دولت آمریکا در روز پنجشنبه که برای اولین بار تارنمای دیلی کالر آن را دریافت و رویت کرده است همچنین ادعا شده: در یک سال گذشته روسیه آغازگر حملاتی بوده که چند دهه صلح در اروپا را مختل کرده است.

قانونگذاران آمریکایی همچنین در این نامه نوشتند: ما عمیقا نگران مسیر کمک های آمریکا به جنگ اوکراین هستیم که ممکن است به بروز تنش های بیشتری منجر شود و فاقد شفافیت راهبردی مورد نیاز هست.

این گروه از قانونگذاران جمهوریخواه همچنین گفتند «پایانی برای این جنگ دیده نمی شود و راهبرد روشنی برای پایان دادن به آن وجود ندارد. تحریم های کنونی و راهبردهای کمک به اوکراین فقط این جنگ را طولانی تر خواهد کرد».

آنها همچنین معتقدند گستردگی کمک های آمریکا به اوکراین انکار اتهامات درباره جنگ نیابتی احتمالی بین آمریکا و روسیه را دشوار می کند و راهبرد دولت بایدن حتی باعث نزدیک تر شدن بیشتر روابط روسیه و چین شده است.

در پایان این نامه آمده است: منافع ملی ما و مردم اوکراین بیشتر از طریق ایجادانگیزه برای مذاکرات حاصل می شود. ما قویا از دولت می خواهیم از مذاکرات صلح بین دو طرف حمایت کنند و این درگیری وحشتناک را تمام کند.

رند پال سناتور جمهوریخواه از ایالت کنتاکی، جی دی وانس از ایالت اوهایو، لوران بوبرت از کلورادو و مت گیتس از فلوریدا از جمله جمهوریخواهان امضا کننده این نامه هستند که برخی از آنها از مخالفان صریح ارسال کمک به اوکراین بوده اند.

این نامه بعد از این که اوکراین سامانه های موشکی هدایت شونده زمین به هوای پاتریوت ساخت آمریکا را دریافت کرد، ارسال شده است. واشنگتن وعده داده بود این سامانه ها را در ماه اکتبر (مهر) ارسال کند.

مقام های اوکراینی پیشتر گفته بودند ورود این سامانه ها برتری نیروهای اوکراینی در مقابل روسیه را ثابت خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید