محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی، از پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما توسط انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در راه است؟

به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی گفت: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت هواپیمایی، بحث تغییر قیمت بلیت‌های هواپیما مطرح شد، این درحالی‌است که قیمت‌ بلیت هواپیما ۲۲ ماه بدون تغییر حفظ شد و بر اساس مصوبه دولت، ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی بلیت هواپیما را اعلام می کند.

محمد محمدی‌بخش درباره قیمت بلیت‌های هواپیما اظهار داشت: بنا به پیشنهاد انجمن شرکت‌های هواپیمایی بحث تغییر قیمت بلیت‌های هواپیمایی مطرح شد زیرا قیمت‌ بلیت هوایی مدت زیادی بدون تغییر مانده است،

محمدی‌بخش ادامه داد: هم در سال ۱۴۰۰ و هم سال ۱۴۰۱ افزایش قیمت بلیت هواپیما اتفاق نیفتاد، در واقع از تیر ۱۴۰۰ تاکنون، قریب به مدت ۲۲ ماه هیچگونه افزایش قیمتی صورت نگرفته است.

وی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز که بخش اعظمی از هزینه شرکت‌های هوایی بر این مبناست، همچنین حقوق و دستمزد و تورم، پیشنهاد این انجمن در اردیبهشت‌ سال قبل افزایش ۴۰ تا ۴۵درصدی قیمت بلیت بود که سازمان هواپیمایی کشوری در سال ۱۴۰۱ آن را در شورای عالی هواپیمایی ۳۰ درصد مصوب کرد اما این افزایش قیمت از اردیبهشت‌ سال پیش، به دلایل متعدد اعمال نشد.

به گفته محمدی‌بخش، طی مدتی که افزایش قیمت اتفاق نیفتاده بود، انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست جدیدی را در شورای عالی ترابری به صورت افزایش ۱۰۰ درصدی مطرح کرد که مقرر شد در ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

پیشنهاد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما

وی بیان کرد: نظر سازمان هواپیمایی کشوری نیز اخذ شده است اما به معنای افزایش ۱۰۰ درصدی نیست و ما در صدد کمک به ایرلاین‌ها هستیم که باید در شرایط استاندارد اداره شوند و چالش جدی برای این صنعت به‌وجود نیاید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: بر اساس مصوبه دولت هر زمانی که نظر ستاد تنظیم بازار اخذ شود، این اعمال تغییر قابل اجراست.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید