اولسبلنگاه، طبیعتی تماشایی و شگفت‌انگیز دارد. همراه باشید و از بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه بیشتر بدانید.

بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه

سلام نو _ سرویس گردشگری: از آن جا که این روستا در شمال کشور و در استان گیلان قرار دارد، آب و هوایی معتدل با شب ها و صبح هایی سرد دارد. گرچه این روستا در همه ی فصل ها زیباست، با این وجود با ما همراه باشید و درباره بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه بدانید.

آشنایی با ییلاق اولسبلنگاه؛ طبیعتی حیرت‌انگیز

اولسبلنگاه نام روستایی بهشتی در استان گیلان و در شهر ماسال و جایی ییلاقی با طبیعت دلفریب و چشم نواز است که چشم انداز سرسبز آن در کنار خانه های چوبی، مردمانی که سنت های قدیمی شان را هنوز هم باور دارند و حفظ کرده اند و اسب های وحشی اش، هر لحظه قلب انسان را به بیرون می کشد. اولسبلنگاه در زبان تالشی به معنای «درخت ممرز روی ارتفاع» است.

جاده ای که به سمت روستای اولسبلنگاه می رود، مملو از درختان در هم پیچ و تاب خورده ی بلندی است که شما را به داستان ها و رویاها می برد، مسیر سبزی که زمان را از یادتان می برد و شما را غرق در خود می کند.

بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه

طبیعت وحشی و عجیب این روستا به اندازه ای ورای تصور است که هر چقدر هم که توصیف شود، تا خودتان از نزدیک نبینید نمی توانید به درک درستی از این همه زیبایی برسید. زندگی روستایی هم در این روستا جلوه ای باور نکردنی دارد، تا به حال چند بار شده که صبح ها با صدای حیوانات و پرندگان از خواب بیدار شوید، از پنجره ی خانه به بیرون نگاه کنید و صبحتان را با دیدن مرتع های وسیع سبز، کلبه های چوبی و گرم شدن در کنار آتش شروع کنید؟

به احتمال زیاد شروع روز به این سبک را فقط در فیلم ها دیده اید، اما روستای اولسبلنگاه جایی است که همه ی این ها به حقیقت می پیوندد. حس بودن در کنار مردمان روستا و خوردن غذاهای محلی، خوردن آب از چشمه سارها و پیاده روی در مسیرهای گیرا، از آن دست تجربه های نابی است که در این منطقه می توانید داشته باشید.

از آنجا که اولسبلنگاه در ارتفاع ۱۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد، می توانید در حالیکه در جایی از آن ایستاده اید، دریا را در زیر پایتان داشته باشید، تصویر شگفت انگیزی که ورای تصور است.

بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه

پیشنهاد می کنیم تحت هیچ شرایطی، دوربین عکاسی تان را فراموش نکنید چرا که چشم اندازهایی که از این روستا می توانید داشته باشید، چشم اندازی از مراتع پر شیب و کم پیچ در کنار خانه هایی که در مه غوطه ورند، کلبه های چوبی در کنار درختان در هم تنیده ممطئن باشید بی ذوق ترین افراد را هم سر ذوق می آورد و عکاس می کند.

زمان بهتر برای سفر به ییلاق اولسبلنگاه

بهترین فصل سفر به ییلاق اولسبلنگاه اواخر بهار و طول تابستان است، هرچند پاییز دل انگیز نیز فصل خوبی برای سفر و دیدن زیبایی های این ییلاق است.

بهار و تابستان: ماه اول بهار معمولا به دلیل بارش های برف و باران سنگین و ناگهانی زمان خوبی برای سفر به اولسبنگاه نیست اما از اردیبهشت تا شهریور، در هر زمان که راهی این روست شوید می تونید از زیبایی های طبیعت لذت ببرید.

پاییز و زمستان: هوا که رو به سردی می گذارد کوچ مردم به سمت ماسال، آغاز می شود تا زمانی که در زمستان ها معمولا فرد خاصی در روستا نمی ماند. باید توجه داشه باشید رفتن به اولسبلنگاه در زمستان همراه با خانواده کاری بسیار خطرناک و مشکل است.

بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه

آدرس: گیلان، شهرستان ماسال،۲۷ کیلومتری غرب ماسال

مسیر دسترسی: برای رسیدن به ییلاق اولسبلنگاه باید خود را به شهر ماسال برسانید. ماسال شهر کوچکی ست که در شمال غربی شهر رشت قرار دارد. بعد از رسیدن به شهر ماسال راه جاده گیلوان را که از درون ماسال می گذرد ادامه دهید، کم کم مسافرخانه ها و رستوران ها در برابر شما ظاهر می شوند و نشانه ها شما را به سمت روستای اولسبلنگاه راهنمایی می کنند. چنان چه در راه برای پیدا کردن مسیر درست رسیدن به ییلاق مشکل پیدا کردید، حتما از محلی ها کمک بگیرید.

حتما پیش از سفر از وضعیت آب و هوایی و جاده ای مطلع شوید تا باران های ناگهانی شمال شما را به دردسر نیندازد. شب های ییلاق اولسبلگاه سرد است بنابراین بدون لباس اضافه و گرم به روستا سفر نکنید. تا حد امکان قبل از غروب آفتاب خود را به روستا برسانید و شب به ویژه با خانواده در جاده نباشید، زیرا جاده روشنایی ندارد و امکان بروز خطر برای شما وجود دارد.

بهترین زمان سفر به ییلاق اولسبلنگاه

به اعتقادها، زبان و نحوه زندگی مردم و اهالی ییلاق احترام بگذارید، مراقب باشید تا به دام ها و املاک مردم آسیب نرسانید و بالاتر از اینها طبیعت را با تمام آن چیزی که در آن است (از مردم تا درختان، مراتع و چشمه ها) تا جای ممکن دست نخورده باقی بگذارید. به دلیل چوبی بودن کلبه ها و ییلاقی بودن منطقه می توانید از پشه بند برای داشتن سفری لذت بخش تر استفاده کنید.

به دلیل کمبود سوپرمارکت و مغازه های بین راهی و روستایی و برای داشتن اطمینان خاطر بیشتر می توانید مایحتاج خوراکی خود را از شهر ماسال تهیه کنید و سپس عازم سفر شوید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید