محسن صیاد رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، اعلام کرد که مردم فطریه‌ خود را به پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه بهزیستی تحویل دهند.

روش‌های پرداخت فطریه به بهزیستی اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور راه‌های جذب فطریه توسط این سازمان را تشریح کرد.

محسن صیاد با بیان اینکه باتوجه به تقارن ماه رمضان و نوروز، سازمان بهزیستی سعی کرد پویش‌هایی را در راستای رسیدگی بهتر مددجویان تحت پوشش اجرا کند، گفت: یکی از پویش‌ها، پویش ضیافت همدلی نام داشت که در راستای کمک به خانواده‌های دارای سه معلول به بالا در زمینه «کمک درمانی»، «تامین لوازم توانبخشی و بهداشتی» و «کمک‌های معیشتی بود.

وی با اشاره به دیگر پویش‌های سازمان بهزیستی در ماه رمضان افزود: از دیگر پویش‌های این ایام، پویش مهرواره در محضر ولی نعمتان نام داشت. این پویش زیرساخت بزرگی در اختیار مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی قرار داده است تا با همدلی و پای کار آوردن نهادهای خرد محلی مسئله مددجویان ساکن منازل (که بیش از ۹۰ درصد از مددجویان را شامل می‌شود) برطرف شود.

به گفته رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی دارای ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در سراسر کشور است که در هر مرکز حدود ۵۰۰ پرونده مددجویی وجود دارد. در این برنامه سازمان از گروه‌های جهادی، مساجد، خیریه‌ها و هیئتهای مذهبی و فرهنگی دعوت می‌کند تا با مراجعه به مراکز مثبت زندگی محله، خانواده‌های دارای نیاز و مسئله را شناسایی و در راستای کمک به این خانواده‌ها اقدام کنند.

صیاد اعلام کرد که زمان شروع این پویش از نیمه ماه رمضان است و تا عید غدیر خم ادامه دارد.

رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به تشریح اقدامات سازمان برای جمع‌آوری فطریه با عنوان «عید همدلی» پرداخت و افزود: بهزیستی همچون سال‌های گذشته اقدام به جمع‌آوری فطریه می‌کند. در سال جاری پایگاه های جمع آوری فطریه در مساجد، مصلاها و مکان های برگزاری نماز عید فطر مستقر هستند.

وی در ادامه گفت: برخی از مددجویان باتوجه به شرایط سخت اقتصادی زندگی‌شان با مشکل مواجه شده است و به کمک و یاری مردم نیاز دارند که امید است همچون سال‌های گذشته اتفاقات ویژه‌ای رخ دهد. در این راستا از مردم دعوت می‌شود که فطریه‌هایشان را به پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه بهزیستی تحویل دهند، چراکه مددجویان بهزیستی ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند که علاوه بر مشکلات معیشتی با مشکلات جسمانی و اجتماعی نیز درگیرند.

صیاد با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ جمع‌آوری شده فطریه ۳۶ میلیاردتومان بود، گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی مراکز بهزیستی در سطح استان‌ها، ۷۸ درصد این مبلغ بلافاصله بعد از جمع‌آوری صرف کمک‌های معیشتی مددجویان و مابقی صرف رسیدگی به دیگر نیازهای مددجویان شد.

رئیس دبیرخانه شورای مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ضمن اشاره به راه‌های جذب فطریه اظهارکرد: در سال پیش رو علاوه بر پایگاه‌های مستقر در مساجد و مصلاها مردم می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای موبایلی همچون نرم‌افزار آپ، تاپ ، #۷۲۴* ، #۱۲۳* یا شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ مبالغ فطریه خود را واریز کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید