مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع مجلس، درباره علت مطرح شدن سومین استیضاح وزیر صمت طی ماه های گذشته در این کمیسیون توضیحاتی داد.

وزیر صمت بار دیگر در آستانه استیضاح قرار گرفت؛ علت استیضاح چیست؟

به گزارش سلام نو، خانه ملت نوشت: وزیر صمت بار دیگر در آستانه استیضاح مجلس قرار گرفت. استیضاحی که نهایی شدن و ارسال آن به صحن علنی مجلس، امروز در کمیسیون صنایع مجلس تعیین تکلیف می شود.

مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگویی با تشریح نشست دیروز این کمیسیون به حضور فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این جلسه استیضاح وزیر صمت بررسی شد، افزود: این استیضاح سومین استیضاح وزیر صمت بود که طی ماه‌های گذشته به کمیسیون ارجاع شده است؛ در نخستین استیضاح، تعداد متقاضیان به کمتر از ۱۰ نفر رسید، دومین بار نیز استیضاح وزیر صمت در صحن علنی مجلس رسیدگی شد و مجلس دوباره به آقای فاطمی امین رای اعتماد داد.وی با بیان این که سه گروه خواستار استیضاح وزیر صمت هستند و تعداد امضاکنندگان نیز ۳۷ نفر است، اضافه کرد: یکی از طرح‌های استیضاح وزیر صمت ۱۷ محور، دومین طرح استیضاح ۱۲ محور و طرح استیضاح بعدی نیز یک محور دارد.این نماینده مردم در مجلس یازدهم آشفتگی بازار خودرو را شاخص‌ترین محور استیضاح دانست و ادامه داد: بازار کالاهای پایه‌ای، ارتباط میان قیمت کالاها و نرخ ارز، انتصابات در معاونت‌ها، هیئت مدیره‌ها و مدیران عامل شرکت‌ها از محورهای استیضاح وزیر صمت است.

طاهری با بیان این که در نشست امروز، نمایندگان استیضاح کننده سوالات خود را مطرح کردند و وزیر صمت نیز به بیان توضیحات پرداخت، تصریح کرد: در صورتی که متقاضیان استیضاح از توضیحات وزیر قانع شوند، انصراف می‌دهند. در صورتی که تعداد استیضاح کنندگان به کمتر از ۱۰ نفر برسد، استیضاح به صحن ارجاع نمی‌شود و در غیر این صورت استیضاح وزیر صمت در صحن بررسی خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌بینی می‌کنم در صورتی که طرح استیضاح وزیر صمت به صحن علنی مجلس ارجاع شود، وزیر صمت به سختی بتواند این بار رای اعتماد بگیرد.

طاهری با بیان این که کمیسیون صنایع و معادن تا ظهر فردا فرصت دارد، تصریح کرد: اگر تا ظهر فردا (امروز) استیضاح کنندگان انصراف ندهند، آن را به صحن می‌فرستیم و احتمالا سه‌شنبه اعلام وصول و ۱۰ روز بعد جلسه استیضاح برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید