سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت، توضیحاتی درباره نحوه تحویل خودروها در طرح یکپارچه فروش خودرو داد و زمان ثبت نام در مرحله دوم طرح یکپارچه را اعلام کرد.

خبر مهم وزیر صنعت درباره فروش قسطی خودرو

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: مرحله دوم ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه از ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز می شود.

سید رضا فاطمی امین در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبر درباره فرایند عرضه خودرو در طرح یکپارچه که آغاز شده گفت:اواخر سال گذشته ثبت نام در سامانه یکپارچه انجام شد و بیش از ۹۰۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی افزود: ۲۶ فروردین ۶ شرکت از جمله شرکت سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور فراخوان را اعلام کردند و از امروز عملاً فرایند تحویل خودرو آغاز شده است و دیگر متقاضیانی که ثبت نام کردند طبق نوبت دهی اعلامی مراجعه کننده شرکت‌های خودروساز و قراردادهای خود را منعقد کنند و شرکت ایران خودرو ایران خودرو و شرکت بهمن هم در یکی دو روز آینده این فراخوان را برای تحویل خودرو اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به احتمال تحویل خودروهای طرح یاد شده طی این هفته افزود: احتمال تحویل خودرو با انجام فرایند اداری، تکمیل وجه و دریافت پلاک طی این هفته وجود دارد و امیدوارم از همین هفته جاری تحویل خودرو آغاز شود.

به گفته فاطمی امین، در این دوره تمام کسانی که ثبت نام کرده اند به آن‌ها خودرو با نوبت دهی خودرو تخصیص می‌یابد و دوباره مرحله جدید ثبت‌نام را از ۱۶ اردیبهشت آغاز خواهیم کرد و دقیقا مانند مرحله اول به صورت نوبت دهی خواهد بود و تمامی متقاضیان در مرحله دوم طبق نوبت دهی که انجام میشود خودرو خود را دریافت می‌کنند.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد:خوشبختانه شرکت سایپا و مدیران خودرو در سه ماه آینده تمامی تقاضاهای خود را پاسخ می‌دهند یعنی تمام کسانی که در این دو شرکت ثبت نام کردند خودروهای خود را تا سه ماه آینده طبق اعلام این شرکت‌ها تحویل می‌گیرند و باقی شرکت‌های دیگر مانند کرمان موتور ۶ ماه فرصت خواستند که تحویل بدهند.

وی با بیان اینکه بازار خودرو تبدیل به بازار کاذب شده است افزود: فضای تورمی در کشور باعث شده شهروندان برای حفظ ارزش پول به دنبال این باشند که یک خودرو یا یک کالایی را داشته باشند که بتوانند از تورم در امان بمانند که تقاضای کاذبی ایجاد شده و متاسفانه شاهد هستیم که در هفته‌های گذشته که شاید بتوان نام آن را مافیا گذاشت یک عده همچنان می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند سعی می‌کنند به افزایش قیمت‌ها دامن بزنند.

به گفته فاطمی امین، این در حالی است که قاعدتا با افزایش عرضه‌ای که اتفاق افتاده است امسال نسبت به سال گذشته رشد تولید قابل توجه داشته باشیم ما سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن ۳۹ درصد افزایش تولید داشته ایم که می‌تواند بازار آرام کند.

وی گفت: علاوه بر موضوع تولید داخل که رشد بسیار خوبی داشته موضوع واردات خودرو هم عملیاتی شده است و با اینکه سه ماه دارای چالش‌های حقوقی بودیم که باید مصوباتی از مراجع مختلف مانند استاندارد، گمرک، محیط زیست و مباحث اداری دریافت می‌شد در سه شنبه هفته گذشته آخرین مصوبات که برای واردات داشتیم اخذ شد و منتظر ابلاغ آن هستیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: ۱۰۰هزار خودرو وارداتی ثبت سفارش شده یعنی واردکنندگان دارای قرارداد با سازنده هستند و انتقال فناوری آن‌ها مشخص شده، خدمات پس از فروش مشخص شده و در سامانه ثبت سفارش ثبت شده است و وجه را واریز کردند و با عرضه خودروهای وارداتی که به زودی انجام خواهد شد امیدوارم آرامش در بازار شاهد باشیم.

وی در ادامه از آغاز فروش قسطی خودرو در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: در نیمه دوم سال برنامه فروش قسطی خودرو خواهیم داشت امیدوارم که این مدل فروش بتواند بخشی از متقاضیانی که ممکن است برای وجه کامل خودرو به یکباره آمادگی نداشته باشند کارآمد باشد و هم اکنون شرکت‌های خودروسازی در حال چیدن زمینه‌های آن و با بانک‌ها و شرکت‌های لیزینگ در حال هماهنگی هستند که در نیمه دوم سال فروش قسطی خودرو. آغاز شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید