۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
کد خبر: 55430855

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز از اجماع بالای موافقان استیضاح وزیر صمت خبر داد.

استیضاح فاطمی‌امین قطعی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، ، امروز بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس، استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و با رای بالای 10 استیضاح‌کننده در کمیسیون تصویب شد و به‌زودی گزارش استیضاح به صحن علنی ارسال خواهد شد.

علی جدی، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: محور سوالاتی که استیضاح‌کنندگان داشتند در 17 بخش ازجمله بازار خودرو، فولاد، سیمان، اسقاط خودرو، تنظیم بازار و … تقسیم می‌شد.

اجماع نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت

بهزاد رحیمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره بررسی استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع توضیح داد: رای‌گیری انجام نشد، اما اگر تعداد درخواست‌کنندگان استیضاح در سامانه بیشتر از 10 نفر شود، گزارش استیضاح به صحن علنی ارسال خواهد شد.

او از اجماع نمایندگان موافق استیضاح وزیر صمت خبر داد و گفت: بعید به نظر می‌رسد که تعداد نمایندگان موافق استیضاح به کمتر از 10 نفر برسد. از همین رو استیضاح وزیر صمت به احتمال زیاد در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مجلس عنوان کرد که از صداهای مخالفی که بلند می‌شود، به نظر می‌رسد عزم مجلس برای استیضاح وزیر صمت جدی‌تر از دو مرتبه قبلی است.

رحیمی در پاسخ به این پرسش که زمزمه برکناری وزیر صمت از سوی دولت مطرح می‌شود، آیا شما تصور می‌کنید که مجلس قبل از استیضاح وزیر صمت خود برای برکناری وی پیش‌دستی کند؟ تشریح کرد: دولت این رویه را پیش‌تر در مورد وزرای دیگر نیز انجام داده است؛ از این رو اگر دولت حس کند بحث استیضاح جدی است خودش دست پیش برای برکناری وی بگیرد.

رحیمی این احتمال را مطرح کرد زمان مشخص شدن تعداد درخواست‌کنندگان استیضاح به بعد از تعطیلات مجلس موکول شود.

استیضاح فاطمی‌امین قطعی است؟

لطف‌اله سیاه‌کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نیز در گفتگویی که با خانه ملت داشت تلویحا به قطعی‌بودن استیضاح رضا فاطمی‌امین اشاره و تأکید کرد: استیضاح این بار وزیر صمت با دفعات قبل متفاوت خواهد بود. چراکه مجلس در استیضاح قبلی وزیر صمت، به دلیل شرایط کشور، ملاحظه نشان داد. در غیر این صورت نمایندگان معتقد بودند که وزارت صمت ضعیف اداره می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عدم تحقق وعده‌های وزیر صمت اشاره کرد و افزود: در واقع فاطمی‌امین نه‌تنها به وعده‌های خود عمل نکرد، بلکه روند معکوسی را در پیش گرفت. با تصمیم اشتباه وزیر صمت مبنی بر عرضه خودرو در بورس، قیمت این محصول به چندین برابر رسید. به گونه‌ای که قیمت برخی خودروها به دو تا سه برابر افزایش یافت.

با اینکه احتمال داده می‌شود که در صورت جدی شدن استیضاح وزیر صمت، دولت پیش از آن اقدام به برکناری وی کند اما امروز فاطمی‌امین به زمزمه‌های برکناری خود واکنش نشان داد. او در جمع خبرنگاران در مورد اینکه آیا برخی گمانه زنی‌ها در مورد تغییر وی صحت دارد یا خیر، گفته است: «قرار بود شوخی نکنید».

توئیت عجیب سخنگوی وزارت صمت

در حالی یکی از عمده دلایل استیضاح وزیر صمت به موضوع بازار خودرو گره خورده است که دیروز امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در یک توئیت نوشت: حمایت قاطع دولت و رئیس‌ جمهوری از وزیر صمت تردیدی باقی نمی‌گذارد که این وزارتخانه با رشدهای خیره‌کننده صنعتی _معدنی در سال گذشته موفق عمل کرده و رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو و حذف قرعه‌کشی کار ساده‌ای در عرض یک سال نبود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید