این خودروساز برنامه دارد تا حداقل ۸ محصول جدید را از طریق سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه به مرحله تولید برساند.

 ورود ۸ خودروی جدید سایپا به بازار

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از ورود ۸ خودرو جدید توسط سایپا به بازار خبر داد و گفت: این محصولات توسط سایپا و شرکت‌های زیر مجموعه در سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه می‌شوند

محمد علی تیموری در نشست خبری در جمع خبرنگارانخاطر نشان کرد: این خودروساز برنامه دارد تا حداقل ۸ محصول جدید را از طریق سایپا و شرکت‌های زیرمجموعه به مرحله تولید برساند. همچن بناست تا برخی شرکت‌های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا در کنار واردات خودروهای چینی بحث مونتاژ خودرو را نیز دنبال کنند.

به گفته مدیرعامل سایپا در خرداد ۱۴۰۲ شاهین اتوماتیک CVT به بازار می‌آید و در تیر امسال نیز محصول اطلس و شاهین پلاس به مرحله تولید می‌رسند. شاهین پلاس که به زودی معرفی می‌شود به موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ME۱۶ مجهز است و ۱۱۵ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر به جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE می‌رساند. به گفته مدیر عامل سایپا شاهین پلاس در بخش داشبورد، رودری‌ها و امکانات رفاهی و ایمنی تغییراتی داشته و از امکانات بالاتری بهره می‌برد.

تیموری در ادامه خاطر نشان کرد: سهند هم به عنوان سدان جدید خانواده X۲۰۰ توسط پارس خودرو و با برند این شرکت در مرداد ۱۴۰۲ به بازار می‌آید.

اطلس، جدیدترین محصول خانواده سایپا از پلتفرم X ۲۰۰ است

جزئیات ۸ خودرو جدید سایپا اعلام شد/ ساندروی ایرانی هفته آینده رونمایی می‌شود

همچنین پارس خودرو برنامه دارد تا کادیلا را بر اساس پلتفرم P۹۰ به تولید برساند. سیلک، ون هامون و پاژ سه خودروی دیگر سایپا هستند که توسط زیرمجموعه‌های این گروه خودروسازی در سال ۱۴۰۲ در سبد محصولاتشان این شرکت قرار می‌گیرند.

مدیر عامل سایپا با بیان اینکه پروژه p۹۰ توسط پارس خودرو در حال پیگری است از رونمایی اولین محصول این پروژه در هفته آینده خبر داد و گفت: این خودرو که ساندرو ایرانی است بر اساس پلت فرم ال ۹۰ درست شده و تاکنون نیز یک نمونه از این محصول ساخته شده است.

علی تیموری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از کشورهای منطقه از جمله روسیه آرزو دارند که صنعت خودروی ایران را داشته باشند.

تیموری در ادامه این نشست خبری در مورد همکاری سایپا با روسیه برای تولید خودرو گفت: با روسیه مذاکراتی انجام شده که برخی محصولاتمان را در خطوط تولید روسیه تولید کنیم.

وی اظهار داشت: در دهه ۱۴۰۰ باید در حوزه خودرو به تکنولوژی‌های جدید که به محیط زیست کمک می‌کند مجهز شویم و لذا سیاستگذاری من برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۰ به سمت تولید خودروهای پاکی که آلایندگی محیط را کاهش دهد.

تیموری افزود: تمرکز ما امسال تحویل خودروها در زمانی به نسبت کمتر از پارسال است و برنامه ریزی ما برای تحویل خودرو زیر یکصد روز است.

وی بیان داشت: افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت دارای مبنای تصمیم گیری و شروع خوبی بود ضمن اینکه سازمان حمایت آنالیز قیمت‌ها را ارایه و بسیاری از قیمت‌های پیشنهادی را تعدیل کرد.

وی با اشاره به واردات دو مدل چانگان گفت: قیمت تمام شده درب گمرک اعلام شده چانگان حدود ۹۰۰ میلیون است که با توجه به سود ۱۷ درصدی در نظر گرفته شده و محاسبه تمام هزینه‌ها از جمله عوارض و ارزش افزوده و غیره، قیمت تمام شده آن بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون تومان نخواهد بود و این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان است.

ارزبری ۲ تا ۴ هزار دلاری خودروهای تولید سایپا

وی با بیان اینکه تمام خودروهای تولید سایپا حدود ۲ تا ۴ هزار دلار ارزبری دارد، افزود: ساینا و کوئیک در بندر به قیمت ۶۵۵۰ دلار فروخته می‌شود. ضمن اینکه با توجه به عدم دریافت تعرفه صادراتی و همچنین ۳ درصد جایزه صادراتی و معاف بودن این خودرو از سایر هزینه‌ها مثل ارزش افزوده و یا هزینه پلاک گذاری پولی که از صادرات یک خودرو مانند ساینا و کوئیک عاید خودروساز می‌شود حدود ۷ هزار و ۲۵۰ دلار است که این قیمت از قیمت‌های جدید نیز برای خودروساز بیشتر است و لذا خودروساز برای صادرات انگیزه پیدا می‌کند سریعا خط مونتاژ ونزوئلا و ... را ایجاد کند.

تیموری با اشاره به فروش قطی خودروهای تولید ایران بصورت قسطی در کشور عراق اظهار داشت: این موضوع ارتباطی به شرکت سایپا ندارد، زیرا ما خودرو را با قیمتی بیش از قیمت داخلی به کشورهای دیگر می‌فروشیم و آن‌ها هر طور که علاقمند باشند می‌توانند خودروهای خریداری شده از ما را به فروش برسانند.

مدیرعامل شرکت سایپا بیان داشت: هزار خودرو به ونزوئلا فروخته شد و پول آن به صورت پالتی در سفارت ونزوئلا در ایران دریافت شد.

وی افزود: به ونزوئلا اعلام کرده ایم که خط تولید در این کشور راه اندازی می‌کنیم، اما از آن‌ها خواسته ایم که به ما اختیار بدهند که خودرو را به شیوه خودمان بفروش برسانیم و در مقابل دلار دریافت کنیم. ساینا در ونزوئلا به قیمت ۱۴ هزار ۷۵۰ دلار آمریکا فروخته می‌شود.

تیموری اظهار داشت: امیدوار هستم که امسال سایپا زیان ده نباشد و همچنین با همکاری وزارت اقتصاد در صورت امکان مالیات بر تجدید دارایی پرداخت نکنیم تا زیان انباشته از محل دارایی‌ها صفر شود.

وی با بیان اینکه تحقق تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در سال جاری ۱۰۰ درصد امکان پذیر است، اظهار داشت: بحران‌های ۱۴۰۰ تمام شد بطوری که در سال گذشته حدود ۴۸۰ هزار خودرو تولید و بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه در سایپا تحویل داده شد و تعداد خودروهای ناقص کف پارکینگ صفر بود ضمن اینکه پیش بینی می‌شود در پایان فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش تولید داشته باشیم. همچنین در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در کشور تولید و مونتاژ شد.

مدیرعامل شرکت سایپا بیان داشت: سال گذشت در ایران حدود ۵۰ همت پول توسط دلالان تولید شده است در حالی که این پول می‌توانست وارد تولید یا خودروسازی شود. وی افزود: ما تلاش می‌کنیم با افزایش تولید خودرو تورم بازار را کاهش دهیم

تیموری درباره عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: بورس کالا زیر ساخت عرضه یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را ندارد بلکه برای کشف قیمت خودرو در حدود مثلا ۵ هزار دستگاه خودرو است. ضمن اینکه گستردگی سامانه‌های فروش سایپا، ایران خودرو و وزارت صمت که برای همه در سراسر کشور قابل دسترس است در بورس کالا وجود ندارد بنابراین وقتی وزیر صمت دستور عرضه خودرو را در بورس دادند ما استقبال کردیم ضمن اینکه الان هم علاقمندیم، اما ساز و کار لازم برای عرضه خودرو را ندارد.

وی اظهار داشت: عرضه کالاهایی مانند فولاد و پتروشیمی در بورس کالا با خودرو متفاوت است، زیرا خریدار این کالاها کارخانه‌ها هستند نه مردم و لذا عرضه آن کالاها در بورس کالا امکان پذیر است، اما بورس زمینه عرضه خودرو را ندارد.

تیموری با بیان اینکه در سال جاری گروه خودروسازی سایپا ۳۵۰۰ نیرو جوان را جذب خواهد کرد، گفت: تحصیل کردگان رشته‌های مرتبط مانند برق، مکانیک، صنایع و پتروشیمی‌ها و ... که علاقمند به همکاری با سایپا باشند را جذب خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید