شاید برای شما پیش آمده باشد که عطر هایتان تقلبی از آب در آمده باشند و هرگز فرق بین عطر تقلبی و اصل را نفهمیده باشید، در این مطلب راه های تشخیص عطر تقلبی از اصل را به شما معرفی کرده ایم که در ادامه خواهید خواند.

چگونه عطر و ادکلن تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

به گزارش سلام نو، همانطور که می دانیم عطر مخلوطی از اسانس‌ها یا ترکیبات معطر، مواد تثبیت‌کننده و حلال‌ها است. انواع عطر برای خوش بو شدن محیط یا لباس ها استفاده می شود اما مسئله مهمی وجود دارد در تهیه عطر و آن هم تقلبی یا اصل بودن آن است. در این مطلب راه های تشخیص عطر تقلبی از اصل را به شما آموزش می دهیم.

مارک های معتبر عطر معمولا از مقدار زیادی رنگ در محصولات خود استفاده نمیکنند به همین دلیل عطر اصل معمولا رنگ پریده تر است ولی عطرهای تقلبی رنگ تیره تر دارند.

عطر تقلبی در ابتدا بویی مشابه با عطر اصل دارد اما معمولاً درمی یابید که عطرهای اصل از نظر طول عمر و اثربخشی از عطرهای تقلبی با دوامتر بوده و این امر در طولانی مدت باعث ارزشمندتر شدن آنها میشود. شیشه های باز شده عطرهای اصل باید عطر و بوی خود را از ۶ تا ۱۸ ماه حفظ کنند.

یکی دیگر از راه های تشخیص عطر تقلبی از اصل توجه به روکش آن است. در عطرهای اصل معمولا سلفون پلاستیکی محکم دور جعبه ها را پوشانده. حواستان باشد که اگر روکش اطراف جعبه شل بوده و دور جعبه حرکت میکند، نشانه ای از عطر تقلبی است.

عطرهای اصل اغلب دارای شیشه های صیقلی هستند درحالیکه شیشه عطرهای تقلبی اغلب کمی ناصاف و معمولاً بد کیفیت هستند، و گاهی با پلاستیک ساخته میشوند. شیشه های عطر با کیفیت دارای درپوشهای محکم و ضد نشت هستند. توجه داشته باشید که برندهای طراح عطر، شیشه عطر را به عنوان بخشی از تجربه آن عطر به شمار میآورند، بنابراین شیشه باید از کیفیت عالی برخوردار باشد.

قیمت عطر یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید به آن توجه کنید. درست است که گران بودن عطر تضمین برای اصل بودن آن نیست اما بسیار ارزان بودن عطر ها با برند خوب دلیل منطقی ای برای تقلبی بودن آن است.

شاید این نکته در راه های تشخیص عطر تقلبی از اصل برایتان مسخره باشد اما هنگام خرید عطر سعی کنید فروشنده آن را بشناسید و تمام اجناسش را بررسی کنید. شناخت فروشنده و بررسی اجناسش بهترین راه برای اطمینان از اصالت کالا است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید