عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره جزئیات لایحه دولت برای تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه را بیان کرد.

جزئیات تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه اعلام شد / ساعت کاری ادارات در طول هفته تغییر می‌کند؟

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: دولت لایحه ای را برای بررسی به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات به استثنای نهادهای خدمات‌رسان مثل مراکز درمانی بهزیستی و بانک ها در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

دولت لایحه ای را به صورت عادی برای بررسی و تصویب به مجلس تقدیم کرده که طبق آن ادارات در روزهای پنجشنبه تعطیل می شوند.

عباس گودرزی نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن اعلام این خبر افزود: بررسی لایحه فوق الذکر در دستور کار هفته جاری کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد و کلیات آن در این هفته در کمیسیون اجتماعی به رای گذاشته خواهد شد.

وی اظهار داشت: بر اساس این لایحه همه ادارات به استثنای ادارات خدمات رسان مثل بانک ها مراکز بهداشتی و درمانی بهزیستی و اماکن ورزشی در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود و باید ساعات کاری خود را در پنج روز دیگر هفته تنظیم کنند.

گودرزی گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری ساعت کار کارکنان ادارات باید در ۷۴۴ ساعت و در ماه ۱۷۶ ساعت باشد که بر اساس لایحه جدید دولت این میزان در هفته به چهل و دو ساعت و سی دقیقه و در ماه به ۱۷۰ ساعت تقلیل می یابد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرده همچنین بر اساس این لایحه کارکنان ادارات می توانند با هماهنگی و موافقت مقامات مجموعه کاری خود تا سقف ۱۰ ساعت در ماه ساعات کاری خود را کاهش دهند که البته با این کار میزان حقوق و مزایای دریافتی آنها نیز به همین میزان کاهش خواهد یافت.

متن این لایحه در ادامه آمده است:

جزئیات لایحه دولت برای تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه | کمیسیون اجتماعی مجلس پیشنهاد دولت را این هفته بررسی می‌کند

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید