دونالد ترامپ در جلسه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری خود و فرزندانش حاضر شد، پرونده‌ای که می‌تواند به ممنوعیت فعالیت اقتصادی او در ایالت نیویورک و پرداخت غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری منجر شود.

حضور دونالد ترامپ در جلسه رسیدگی به پرونده کلاهبرداری

به گزارش سلام نو به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا پنجشنبه شب به وقت نیویورک از جلسه رسیدگی به پرونده خود خارج شد، جلسه‌ای که هشت ساعت به طول انجامید.

این پرونده ترامپ با شکایت لتیشیا جیمز، دادستان کل نیویورک علیه او، سازمانش و سه تن از فرزندانش (ایوانکا، اریک و دونالد ترامپ جونیور) تشکیل شده است. جیمز آنها را متهم کرده که در طول یک دهه گذشته در ارزش دارایی‌های خود دستکاری کردند تا از وام‌ها و شرایط مالیاتی بهتری برخوردار گشته و ثروت‌اندوزی کنند.

این پرونده که در سپتامبر سال گذشته تشکیل شده و جلسه دیروز دومین جلسه رسیدگی به آن بود، قرار است در ماه اکتبر سال جاری به دادگاه برده شود. ترامپ در این جلسه برخلاف جلسه قبلی، از حق خود تحت متمم پنجم قانون اساسی آمریکا برای پاسخ ندادن به سوالات در روند رسیدگی قضایی استفاده نکرده و به اکثر سوال‌ها پاسخ داد.

این در حالی است او در جلسه قبلی رسیدگی به این پرونده در پاسخ به بیش از ۴۰۰ سوال گفته بود: «پاسخی ندارم». اما از آنجا که این جلسه برای رسیدگی به پرونده‌ای «غیرجنایی» برگزار شده بود، استناد به متمم پنجم قانون اساسی می‌توانست در رای دادگاه و هیئت منصفه تاثیر منفی بگذارد.

لتیشیا جیمز در شکایت خود از ترامپ خواستار پرداخت غرامت ۲۵۰ میلیون دلاری و ممنوعیت فعالیت تجاری ترامپ در ایالت نیویورک شده است.

آلینا هابا، وکیل دونالد ترامپ در بیانیه‌ای پیش از برگزاری جلسه گفت: او مطمئن است که چیزی برای پنهان کردن ندارد و منتظر است تا دادستان کل را از موفقیت چشمگیر شرکت چند میلیارد دلاری خود آگاه کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید