۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 55429478

فاصله املش تا لاهیجان حدود چهل کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض کمتر از یک ساعت طی شود.

فاصله املش تا لاهیجان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی دو شهر زیبای استان گیلان یعنی املش و لاهیجان و بررسی جاذبه های گردشگری هر کدام از آنها می پردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله املش تا لاهیجان چقدر است.

فاصله املش تا لاهیجان چقدر است؟

فاصله املش تا لاهیجان حدود چهل کیلومتر است. هردوی این شهرها در حومه شرقی استان گیلان قرار گرفته اند. شهر املش در جنوب لاهیجان واقع شده است و فاصله آن با مرکز استان گیلان یعنی شهر رشت نیز حدود هفتاد و پنج کیلومتر است. املش و لاهیجان در کنار هم شماری از تماشایی ترین جاذبه های طبیعی شمال کشور را در درون خود جای داده اند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. شما می توانید فاصله املش تا لاهیجان را با سرعت متوسط در عرض کمتر از یک ساعت طی نمایید.

املش بهشت گیلان

املش بهشت گیلان

جاذبه های املش

- آبشار سیاه تاش: این جاذبه گردشگری در دل کوه های منطقه رانکوه شهرستان املش قرار گرفته است. فاصله آبشار زیبای سیاه تاش با مرکز شهر املش حدود بیست کیلومتر است. شاید بشود گفت که مسیر دسترسی به این آبشار نیز به اندازه خود آن جذاب است. این مسیر از دل یک جنگل انبوه عبور می کند و طی نمودن آن نیازمند یک پیاده روی دو کیلومتری در جنگل های کوهستانی رانکوه است. آبشار سیاه تاش که پنجاه متر ارتفاع آن است در فصل تابستان بدل به یکی از خنک ترین نقاط گیلان می گردد.

- مناطق ییلاقی خصیل دشت و هلودشت: این دو منطقه ییلاقی شاید زیباترین بخش های شهرستان سبز املش باشند. منطقه هلودشت که در سی کیلومتری جنوب غرب املش قرار دارد منطقه ای پوشیده از درختان انبوه جنگلی است. دست نخورده بودن و بکر بودن این منطقه و در امان ماندن از ساخت و سازهای انسانی مهمترین مزیت هلودشت می باشد. همچنین از ارتفاعات این منطقه می توان زیباترین چشم انداز ممکن از شهرستان سبز املش را تماشا نمود. منطقه ییلاقی خصیل دشت نیز با قرارگیری در ارتفاع هزار و هشتصد متری از سطح دریا منطقه ای جنگلی کوهستانی به شمار می رود که در بسیاری از روزهای سال نیز شاهد پدیده اقیانوس ابر است.

- روستای بلوردکان: این جاذبه گردشگری در دوازده کیلومتری جنوب غربی املش قرار دارد و از جمله روستاهای تابعه دهستان لات لیل املش به شمار می رود. رودخانه خروشان موجود در دل این روستا و جنگل های حاشیه آن مهمترین جذابیت های بلوردکان هستند.

- روستای تابستان نشین: دو جاذبه گردشگری محبوب املش یعنی آبشار فصلی خرم دره و رودخانه شلمان رود در درون همین روستا قرار گرفته اند. روستای ییلاقی تابستان نشین در کوهپایه های جنوب املش واقع شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا چهارصد متر و فاصله آن با مرکز شهر املش حدود هفت کیلومتر می باشد.

- تالاب زربیجار: این جاذبه گردشگری یکی از زیباترین چشم اندازهای املش را به خود اختصاص داده است. تالاب زربیجار طیف متنوعی از رنگ ها را در کنار خود گرد آورده است و یک تابلوی نقاشی هزار رنگ پدید آورده است. این تالاب همچنین زیستگاه انواع گوناگونی از پرندگان مهاجر نیز می باشد که بر زیبایی آن می افزایند. ظرفیت این تالاب بیست و پنج هزار متر مکعب است و آب آن از دو رودخانه پل رود و هردوآب تامین می گردد. آب تالاب زربیجار توسط مردم محلی برای آبیاری مزارع و شالیزارهای برنج مورد استفاده قرار می گیرد.

تالاب سوستان

تالاب سوستان

جاذبه های لاهیجان

- استخر لاهیجان: این جاذبه گردشگری که یکی از مشهورترین نقاط استان گیلان است در شرق شهر سبز لاهیجان قرار گرفته است. استخر لاهیجان هفده هکتار مساحت دارد و در گذشته مانند تالاب زربیجار از آب این استخر نیز جهت مصارف کشاورزی بهره گرفته می شده است. اما اکنون این استخر تنها به عنوان یک قطب توریستی محل توجه است و تنها استفاده آب آن نیز جهت تامین آب آبشار مصنوعی شیطان کوه می باشد. شیطان کوه دیگر جاذبه گردشگری شهر لاهیجان است که درست در کنار استخر لاهیجان و در حومه شرقی این استخر قرار گرفته است. نمای این کوه زیبا از دور به شکل حجمی مخروطی شکل و به رنگ سبز دیده می شود. دلیل این موضوع نیز درختچه های انبوه شمشاد هستند که بر سطح این کوه کم ارتفاع روییده اند. ناحیه ای که شیطان کوه و استخر لاهیجان در آن قرار گرفته اند توریستی ترین ناحیه این شهر می باشد.

- تالاب سوستان: این جاذبه گردشگری در شمال لاهیجان و در حاشیه روستای بکر سوستان قرار گرفته است. تالاب سوستان در محاصره جنگل و کوه واقع شده است و بسیاری از گردشگران آن را با اختلاف زیباترین جاذبه طبیعی لاهیجان می دانند. گیاهان مردابی سطح این تالاب نیز باعث افزایش زیبایی آن شده اند.

- روستای سرچشمه: لاهیجان شهر چای معطر است و آن را پایتخت چای ایران می دانند. در واقع آنچه محبوب ترین ویژگی این شهر را رقم زده است همین مزارع چای آن و پیچیدن عطر این مزرعه ها در فضای شهر و مناطق حاشیه آن است. روستای سرچشمه از این نظر بهترین جای لاهیجان است. این روستا که مزرعه های بزرگ چای تمامی ناحیه اطراف آن را پوشانده اند رایحه ای بهشتی را در هوای خود به جریان انداخته است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید