جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می گوید قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کشورش را دارد اما هنوز آماده اعلام آن نیست.

آیا جو بایدن در سال ۲۰۲۴ کاندید انتخابات می‌شود؟
به گزارش سلام نو؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا می گوید قصد نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده کشورش را دارد اما هنوز آماده اعلام آن نیست.

اگر چه شبکه سی ان ان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نامزدی‌اش را برای انتخابات آتی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد اما همزمان شبکه ان بی سی به نقل از بایدن اعلام کرد: قصد دارم کاندیدا شوم، اما هنوز آماده اعلام آن نیستم.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با برنامه«تودی»شبکه ان بی سی گفت: "من قصد دارم کاندیدا (نامزد) شوم، اما هنوز آماده اعلام آن نیستیم."

شاید بتوان دلیل شک و تردید بایدن را در آخرین نظر سنجی سی ان ان به وضوح مشاهده کرد که بر اساس نتایج آن، تنها یک سوم آمریکایی‌ها اعلام کرده اند که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شایسته انتخاب مجدد است.

به گزارش ایرنا، بر اساس نظرسنجی سی ان ان، تنها ۳۲ درصد از شرکت کنندگان معتقدند که بایدن باید دوباره به عنوان رییس جمهور انتخاب شود درحالی که در نظرسنجی ماه دسامبر، ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها چنین نظری داشتند. یعنی ۶۷ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن شایسته انتخاب مجدد نیست.

در همین حال، تارنمای خبر آکسیوس گزارش داده است بایدن برای جلب حمایت رای دهندگان جوان به صدها اینفلوئنسر شناخته شده در پلتفرم تیک‌تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی تکیه خواهد کرد.

این در حالی است که آمریکا و برخی دیگر از متحدانش از جمله انگلیس و فرانسه، استفاده از پلتفرم تیک تاک را به دلیل نگرانی‌های امنیتی در دستگاه‌های الکترونیکی دولتی ممنوع اعلام کرده‌اند.

آکسیوس در ادامه توضیح می‌دهد: تیم استراتژی دیجیتال بایدن در حال ارتباط گرفتن با صدها اینفلوئنسر فضای مجازی در آمریکا است. در همین راستا، راب فلاهرتی مدیر این تیم به عنوان دستیار رییس‌جمهور آمریکا منصوب شده که از نظر مقام و درجه با مدیر ارتباطات و سخنگوی کاخ سفید در یک سطح قرار دارد.

بنابر این گزارش، این امر تا حدی برای بایدن حیاتی است و این امکان وجود دارد که یک اتاق جلسه را در کاخ سفید برای فعالیت حضوری این اینفلوئنسرها اختصاص دهد. کاخ سفید قصد دارد در سفرهای بایدن به ایالت‌های مختلف این کشور با اینفلوئنسرهای محلی که دنبال کننده‌های محلی دارند، نیز ارتباط برقرار کند.

جن اومالی معاون رئیس کارکنان کاخ سفید گفته است: ما علاوه بر جوانان به دنبال ارتباط گرفتن با مادران، فعالان آب‌وهوایی و مردمی هستیم که از پلتفرم‌های مختلف برای کسب اطلاعات استفاده می‌کنند.

آکسیوس با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا دنبال‌کننده‌های بسیاری در فضای مجازی دارد، می‌افزاید: سیاست بایدن می‌توانند راهکاری برای رقابت ترامپ که او نیز در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت خواهد کرد، باشد.

نظرسنجی‌ها محبوبیت رئیس‌جمهوری ۸۰ سال آمریکا را هر روز بیشتر از دیروز در حال تنزل به تصویر می‌کشند. محبوبیتی که در ابتدای مسیر به حدود ۵۵ درصد می رسید، اینک به کمتر از ۴۰ درصد هم تنزل یافته‌است.

نظرسنجی اخیر «سی‌ان‌ان» نشان داد که میزان محبوبیت بایدن، به پایین‌ترین سطح تاکنون یعنی ۳۶ درصد رسیده‌است به طوریکه حتی محبوبیت «کامالا هریس» که بسیاری معتقدند از اداره کاخ سفید نیز عاجز است، بیش از بایدن و حدود ۴۱ درصد است.

همچنین بر اساس نتایج نظرسنجی اخیر سی‌ان‌بی‌سی ۵۷ درصد رأی‌دهندگان حزب دموکرات آمریکا نمی‌خواهند که بایدن بار دیگر در انتخابات شرکت کند. این نظرسنجی نیز محبوبیت رئیس جمهوری کنونی را در حوزه اقتصاد از ۴۰ درصد به ۳۸ درصد کاهش یافته ارزیابی کرده‌ است./ایرنا

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    این جو. فقط باس با عزراییل نامزد کنه دو سال دیگه رو تابوت میبرنش.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید