۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 55429429

در این مقاله به بررسی برترین سوغات یزد خواهیم پرداخت و شما را با نکات مهم و مرتبط با ایشان آشنا می کنیم.

بررسی برترین سوغات یزد

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی شهر یزد و همچنین به معرفی تعدادی از برترین سوغات شهر یزد می پردازیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات جامع و مفید در خصوص سوغات یزد هستید، در ادامه همراه ما باشید.

معرفی کلی شهر یزد

همانطور که می دانید شهر یزد یکی از قطب های به شدت قوی و محبوب گردشگری ایران می باشد که سالانه از توریستان داخلی و خارجی بسیار قابل توجهی میزبانی می کند. این شهر تاریخی و زیبا، جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی را درون خود جای داده است. به همین دلیل بسیاری از توریستان و گردشگران داخلی در زمان سفر های نوروزی، بهاره و ... خود از شهر یزد به عنوان مقصد، نام می برند. ما در این مقاله به معرفی برترین سوغات یزد خواهیم پرداخت و شما را با تعدادی از مهم ترین آن ها آشنا می کنیم. در نتیجه اگر قصد سفر به شهر زیبا و سنتی یزد را دارید، به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله، با ما همراه باشید.

معرفی برترین سوغات یزد

شیرینی قطاب بی شک یکی از برترین سوغات یزد می باشد. این شیرینی در لیست محبوب ترین و مشهور ترین شیرینی های تولید شده در استان یزد نیز قرار می گیرد. شیرینی قطاب دارای دولایه بیرونی و یک لایه میانی می باشد که هرکدام از موارد فوق با مواد اولیه مختلفی تولید می شوند. شیرینی قطاب دارای طعم دهنده های بسیار خاص و منحصر به فردی نظیر پودر قند، پودر بادام و ... می باشد. به همین دلیل این شیرینی در بین مردمان بومی استان یزد و همچنین توریستان و مسافرانی که به این استان سفر می کنند. به شدت محبوب است. دقت داشته باشید که شیرینی قطاب در شهر های دیگر به جز یزد نیز تولید می شود. با این حال قطاب یزد دارای عطر و طعم متفاوتی می باشد.

برترین سوغات یزد

برترین سوغات یزد

کیک یزدی از برترین سوغات یزد

کیک یزدی یکی دیگر از برترین سوغات یزد می باشد که در لیست محبوب ترین آن ها نیز قرار می گیرد. کیک یزدی یکی از مشهور ترین سوغات استان یزد است که آوازه ی آن در کل کشور پیچیده است. به طوری که امروزه شما می توانید این شیرینی را در شیرینی فروشی های اغلب نقاط کشور مشاهده فرمایید. کیک یزدی دارای عطر و طعم ملایمی می باشد. به همین دلیل این شیرینی معمولا مورد پسند همگان قرار می گیرد. کیک یزدی امروزه در بسیاری از مراسمات برگزار شده در استان یزد از جمله مراسمات مذهبی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل این شیرینی جزو پر مصرف ترین شیرینی ها یزد نیز می باشد.

پشمک

پشمک جزو آن دسته از سوغات شهر یزد می باشد که اغلب افراد جامعه به ویژه کودکان، دوست دارند که طعم آن را امتحان نمایند. شهر یزد به تولید پشمک های بی نظیر در ایران مشهور می باشد. این ویژگی و شهرت قابل توجه سبب شده است که امروزه بسیاری از کارخانه های مدرن به تولید پشمک در شهر یزد یا حوالی آن بپردازند. پشمک در واقع یک نوع شیرینی حجیم شده می باشد که با کمک شکر تولید می شود. این شیرینی امروزه در شهر یزد به بهترین شکل ممکن و در طعم های مختلفی تولید می شود. شما می توانید پشمک یزد را در طعم هایی نظیر کاکائویی، قهوه، زعفرانی و ... خریداری نمایید. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر یزد، حتما از پشمک تولید شده در این شهر استفاده نمایید.

برترین سوغات یزد

برترین سوغات یزد

ترمه از برترین سوغات یزد

هنر تولید ترمه یکی از برترین هنر های کهن ایرانیان می باشد و بیش از چند هزار سال قدمت دارد. بافت ترمه در گذشته با کمک دست انجام می شده است. اما امروزه دستگاه های صنعتی و نیمه صنعتی مختلفی وارد بازار شده اند که شما می توانید از آن ها برای تولید ترمه استفاده نمایید. شهر یزد یکی از فعال ترین و برترین شهر های کشور در زمینه تولید ترمه می باشد که محصولات بسیار با کیفیت و متنوعی را به بازار عرضه می کند. ترمه جزو زیبا ترین صنایع دستی تولید شده در سطح کشور می باشد که مسافران می توانند از آن ها به عنوان سوغات برای عزیزان خود استفاده نمایند. لازم به ذکر است که این محصول نیز در لیست برترین سوغات یزد قرار می گیرد.

زیلو

زیلو یکی دیگر از برترین سوغات یزد و صنایع دستی متعلق به این استان می باشد. مردمان بومی و سنتی شهر یزد،‌ مهارت بسیار قابل توجه و بی نظیری در تولید ترمه دارند. قدمت تولید این محصول به دوره ی قبل از ورود اسلام به ایران باز می گردد. جنس زیلو از جنس نخ پنبه می باشد و در طرح های گوناگونی تولید می گردد. شما می توانید زیلو های سنتی یزد را در طرح، رنگ و مدل های مختلفی مشاهده و خریداری نمایید.

دقت داشته باشید که سوغات شهر یزد به موارد فوق خلاصه نشده و این شهر تاریخی دارای سوغات متنوع و متعددی می باشد. از مهم ترین سوغات باقی مانده شهر یزد که در این مقاله به آن ها پرداخته نشد می توان به نان برنجی، سوهان آردی و ... اشاره کرد. در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه برترین سوغات یزد به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید