براساس اعلام محققان دانشگاه هاروارد، تمامی افراد در تمامی گروه‌های سنی، به‌جز بیماران گوارشی با ممنوعیت‌های غذایی خاص، باید روزانه ۲ تا ۴ عدد میوه تازه فصل مصرف کنند.

توصیه مهم: این میوه‌ها را هر روز مصرف کنید

به گزارش سلام نو به نقل از سلامت، براساس اعلام محققان دانشگاه هاروارد، تمامی افراد در تمامی گروه‌های سنی، به‌جز بیماران گوارشی با ممنوعیت‌های غذایی خاص، باید روزانه 2 تا 4 عدد میوه تازه فصل مصرف کنند. در میان بعضی از میوه‌ها، استفاده روزانه بعضی از آنها بیشتر توصیه می‌شود، زیرا این میوه‌ها می‌توانند ریزمغذی‌های بیشتری در حجم مساوی با سایر میوه‌ها به بدن برسانند.
در ادامه این مطلب به مهم‌ترین این میوه‌ها اشاره کرده ایم که عادت به خوردن شان می تواند یک عادت غذایی مفید محسوب شود.این میوه ها عبارتند از:
سیب
ترکیبات پلی‌فنولی، ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی موجود در انواع سیب می‌توانند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی‌ـ‌عروقی، دیابت و بعضی از انواع سرطان‌ها را به‌شدت کاهش دهند. علاوه بر این، فیبرهای محلول و نامحلول موجود در سیب به حمایت از سیستم گوارشی کمک می‌کنند. این فیبرهای محلول و نامحلول، علاوه بر ایجاد حس سیری طولانی‌مدت و پیشگیری از ریزه‌خواری در طول روز می‌توانند باعث جلوگیری از ابتلا به یبوست‌های مزمن شوند.
پرتقال
انواع پرتقال، علاوه بر داشتن ویتامین C فراوان، مقادیر قابل توجهی از پتاسیم، آهن گیاهی، کلسیم، ویتامین E و ویتامین‌های گروه B را در خود جای داده‌اند و به همین دلیل هم می‌توانند به پیشگیری از پیری پوست و تخریب سلولی کمک کنند و به‌شدت باعث بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن شوند.
موز
از دیگر میوه‌هایی که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود، موز است. فیبر موجود در موز باعث می‌شود که غذا برای مدت طولانی‌تری در معده باقی بماند و دیرتر هضم شود. از این‌رو، مصرف موز به ایجاد حس سیری طولانی‌مدت و کنترل وزن کمک می‌کند. از طرف دیگر، یک الکترولیت بسیار مهم با نام پتاسیم در موز وجود دارد که درواقع عامل اصلی برای کنترل فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سکته یا حمله‌های قلبی محسوب می‌شود.
هندوانه
تقریبا 92 درصد از هندوانه را آب تشکیل می‌دهد و این میوه در فصل‌های بهار و تابستان، یکی از منابع خوب برای آبرسانی به بدن است.علاوه بر آب، هندوانه حاوی حجم قابل قبولی از پتاسیم و ترکیب ارزشمندی با نام لیکوپن است. از این‌رو، مصرف هندوانه می‌تواند به پیشگیری از دردها و گرفتگی‌های عضلانی، مخصوصا در افراد ورزشکار، کمک کند و برای بیماران قلبی‌ـ‌عروقی هم بسیار مفید باشد.
آلو
انواع آلو دارای فیبر بسیار زیادی هستند و با حجیم کردن مدفوع، باعث دفع آسان‌تر و پیشگیری از ابتلا به یبوست می‌شوند.ضمن این‌که مقادیر قابل قبولی از ویتامین K هم در آلو موجود است که می‌تواند به تولید پروتئین‌های خاصی برای استخوان‌سازی و لخته شدن خون کمک کند. تحقیقات ثابت کرده‌اند که مصرف منظم و روزانه آلو در دوران جوانی و میانسالی به پیشگیری از تحلیل استخوان‌ها در دوران سالمندی کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید