سازمان هواشناسی در گزارش امروز ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ از بارش باران در برخی استان ها خبر داد و کاهش دما را در برخی مناطق را پیش بینی کرد.

گزارش هواشناسی ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / این استان‌ها منتظر کاهش محسوس دما باشند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران در نقاط مختلف کشور و کاهش ۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل طی امروز خبر داد.

صادق ضیائیان درباره وضعیت جوی کشور طی چند روز آینده اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۲۰ فروردین) در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه‌ها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعدازظهر دوشنبه (۲۱ فروردین) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد که سه‌شنبه (۲۲ فروردین) با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی و بارش باران در مناطق مرزی کشور آغاز می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه (۲۳ فروردین) سامانه بارشی در نوار غربی تقویت می‌شود و در این نواحی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

وی افرود: پنج‌شنبه (۲۴ فروردین) علاوه بر نوار غربی کشور، در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز کشور همچنین در استان‌های بوشهر و غرب فارس سامانه بارشی فعالیت خواهد داشت.

به گفته ضیاییان امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، شمال شرق، مرکز، استان‌های واقع بر دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر وزش باد شدید و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. این شرایط چهارشنبه و پنج‌شنبه در نیمه شرقی کشور، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود.

وی همچنین اظهار کرد: امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه رخ خواهد داد و از دوشنبه تا پنج‌شنبه در این مناطق روند افزایش دما انتظار می‌رود.

ضیاییان خاطرنشان کرد که امروز دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ فروردین) نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه (۲۳ فروردین) نیمه ابری همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان همچنین اعلام کرد که طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ فروردین) شهرکرد با دمای ۱- و ۳- درجه سانتیگراد سردترین و بندرعباس با دمای ۳۲ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان کشور است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید