حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی پس از دیدار دو جانبه با یکدیگر در پکن یک بیانیه مشترک امضا کردند.

سخنگوی وزارت خارجه چین: آماده کمک به تقویت ثبات در منطقه هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خانه چین ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی برای بهبود روابط، از آمادگی پکن برای کمک به تقویت امنیت و ثبات غرب آسیا خبر داد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) در پی دیدار «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در چین، از ابراز آمادگی پکن برای تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه غرب آسیا خبر داد.

شبکه «سی جی تی ان» گزارش کرد، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز پنجشنبه خود ضمن استقبال از توافق ایران و عربستان سعودی تصریح کرد: «چین از تلاش‌های عربستان سعودی و ایران برای بهبود روابط دوجانبه استقبال و قدردانی می‌کند و آماده است که خرد و قدرت چین را برای تقویت امنیت، ثبات و توسعه منطقه خاورمیانه به اشتراک بگذارد».

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین در شرایطی مطرح شده است که اوایل امروز، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی در نشست خود در چین، توافقاتی را برای توسعه روابط دوجانبه به امضا درآوردند و «کین گانگ» وزیر امور خارجه چین نیز در مراسم امضای این توافقات دوجانبه حضور داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید