۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
کد خبر: 55428519

فاصله ماسال تا استخرگاه حدود صد و چهل کیلومتر است که با سرعت متوسط می تواند در عرض دو ساعت طی شود.

فاصله ماسال تا استخرگاه

سلام نو-سرویس گردشگری: ماسال که به بهشت گمشده گیلان شهرت دارد یکی از قطب های گردشگری این استان به شمار می رود. روستای استخرگاه نیز یکی از توریستی ترین روستاهای استان گیلان است که در سی و پنج کیلومتری جنوب شهر رودبار واقع شده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی این دو منطقه توریستی و بررسی جاذبه های گردشگری آنها بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله ماسال تا استخرگاه چقدر است.

فاصله ماسال تا استخرگاه چقدر است؟

فاصله ماسال تا استخرگاه حدود صد و چهل کیلومتر است. شهر ماسال در شمال غرب رشت واقع شده است و روستای استخرگاه در جنوب رشت قرار دارد. در واقع برای رسیدن از ماسال به استخرگاه می بایست در امتداد خط مرزی استان گیلان به سمت جنوب شرق حرکت کنید. جالب است بدانید که شهر زیبا و توریستی فومن نیز در فاصله ماسال تا استخرگاه قرار گرفته است. در سفر خود بین این دو منطقه می توانید ساعاتی را نیز به بازدید از جاذبه های دیدنی فومن اختصاص دهید.

شما می توانید فاصله ماسال تا استخرگاه را با فرض روان بودن ترافیک و با سرعت متوسط در عرض حدود دو ساعت طی نمایید.

ماسال

ماسال

ماسال

ماسال به بهشت گمشده گیلان و همچنین شهر آبشار شهرت دارد. این شهر سبز و مرتفع که در کنار کوه های تالش قرار گرفته است در اکثر روزهای سال در میان ابرها سیر می کند. مهمترین جاذبه طبیعی این شهر قله سه هزار متری شاه معلم و رودخانه ای است که از دامنه های این قله سرچشمه می گیرد. این رودخانه که رود خالکویی نام دارد با گذشتن از شهر ماسال در نهایت به تالاب انزلی فرو می ریزد.

ماسال شهر آبشار است و بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر را آبشارهای آن تشکیل داده اند. در ماسال یک منطقه ییلاقی با نام اولسبلنگاه قرار دارد که یکی از زیباترین آبشارهای ایران یعنی آبشار ویوز در مجاورت همین منطقه ییلاقی واقع شده است. آبشار ده متری تولی نسا، آبشار پانزده متری خون و آبشار ده متری رامینه از جمله دیگر آبشارهای زیبای ماسال هستند. در ماسال چندین و چند غار زیبا نیز وجود دارد. از جمله این غارها می توان به غار چسلی، غار کلچال و غار باستانی خندیله پشت اشاره کرد. از دیگر جاذبه های طبیعی ماسال نیز می توان مناطق ییلاقی سوئه چاله و خریدول را نام برد.

استخرگاه

روستای استخرگاه یکی از قطب های گردشگری شهرستان رودبار محسوب می شود. این روستای زیبا در درون دهستان دشتویل واقع در بخش رحمت آباد رودبار قرار گرفته است و فاصله آن با شهر رودبار حدود سی و پنج کیلومتر می باشد. همچنین فاصله این روستا با شهر رشت نیز حدود هفتاد و پنج کیلومتر است. از جمله روستاهایی که در همسایگی استخرگاه قرار دارند می توان به روستاهای پلنگ دره، بره سر، چهل بر، انارکوه، دفراز دشتویل و سندس اشاره کرد.

روستای استخرگاه در دامنه کوه درفک قرار گرفته است و مهمترین جاذبه گردشگری این روستا بی شک همین کوه زیباست.

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری استخرگاه می توان به آبشار و رودخانه این روستا و همچنین دو برکه کوچک در ضلع غربی و شرقی این روستا اشاره کرد. در حقیقت استخرگاه به این دلیل که در میان این دو برکه قرار گرفته است به این اسم نامگذاری شده است.

قلعه رودخان

قلعه رودخان

جاذبه های گردشگری در فاصله ماسال تا استخرگاه

دو مورد از مهمترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گیلان در فاصله ماسال تا استخرگاه واقع شده اند. اولی روستای مشهور ماسوله و دومی قلعه رودخان.

ماسوله را می توان مشهورترین و توریستی روستای ایران دانست. فاصله این روستا با شهر فومن سی و شش کیلومتر و با شهر رشت شصت کیلومتر می باشد. گرچه ماسوله را با عنوان شهر ماسوله نیز می شناسند اما با توجه به جمعیت چهارصد نفری آن به هیچ وجه نمی شود آن را یک شهر به حساب آورد. حتما شما نیز در کتاب های جغرافی دوران مدرسه راجع به ماسوله و معماری شگفت انگیز آن خوانده اید. در این روستای اعجاب انگیز و بی نظیر حیاط خانه های بالایی پشت بام خانه های پایینی هستند. ماسوله که یکصد هکتار مساحت آن است علاوه بر معماری از حیث آب و هوایی نیز یکی از جذاب ترین مناطق گیلان می باشد.

قلعه رودخان نیز دیگر جاذبه توریستی در فاصله ماسال تا استخرگاه است. قلعه رودخان دژی نظامی با مساحت دو و نیم هکتار و دیواری به طول هزار و پانصد متر است. این دژ تاریخی شصت و پنج برج و بارو نیز دارد. گمان می رود که این قلعه در اواخر دوران ساسانی و در زمان حمله اعراب به ایران ساخته شده باشد.

اما جذابیت قلعه رودخان محدود به ارزش تاریخی آن نیست. این قلعه در یک موقعیت شگفت انگیز طبیعی واقع شده است و مسیر دسترسی به آن از دل یک جنگل انبوه می گذرد. در این مسیر صدها پله نیز قرار گرفته است و به همین خاطر به قلعه رودخان قلعه هزار پله نیز گفته می شود. این دژ نظامی در زمان سلجوقیان مجددا مرمت شد و توسط اسماعیلیان الموت مورد استفاده قرار گرفت. جالب است بدانید که در طول تاریخ هرگز هیچ دشمنی نتوانسته به این دژ مستحکم نظامی نفوذ کند و قلعه را فتح نماید.


کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید