سخنگوی وزارت صمت درباره قیمت عرضه خودروهای داخلی در طرح عرضه یکپارچه، گفت: قیمت این خودروها براساس قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت خواهد بود.

زمان عرضه نوبت دوم خودروهای داخلی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد / نحوه تعیین قیمت عرضه خودرو در طرح یکپارچه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه ثبت نام خودرو در «طرح عرضه یکپارچه خودرو» به پایان رسیده است، گفت: اما در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین سامانه easalecar.ir برای ثبت نام عده‌ای از متقاضیان باز می‌شود.

* سامانه عرضه یکپارچه خودروهای داخلی برای چه کسانی باز می‌شود؟

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: عده ای از متقاضیان خرید خودروهای داخلی که تعداد آنها حدود ۱۰ هزار نفر است در سامانه مذکور پروفایل باز کرده اند اما خودرو انتخاب نکرده اند. بنابراین این افراد می توانند در روزهای تعیین شده به سامانه easalecar.ir مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

مشاور وزیر صمت بیان داشت: گروه دیگر از افراد که تعداد آنها حدود ۵ هزار نفر است، کسانی هستند که در مهلت مقرر حساب وکالتی به نام سازمان حمایت افتتاح کرده اند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز تاکنون در حساب تعیین شده دارند، اما طی مهلت تعیین شده اصلا به سامانه مراجعه نکرده‌اند و نه تنها خودرویی انتخاب نکرده اند بلکه پروفایلی را نیز تشکیل نداده‌اند این افراد نیز در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین می‌توانند با مراجعه به سامانه easalecar.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: گروه سوم از متقاضیان خرید خودروهای داخلی که می توانند در روزهای تعیین شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند افرادی هستند که با وجود افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت در مهلت مقرر یعنی ۲۰ تا ۲۳ اسفند سال گذشته و مسدود کردن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در این حساب، اسامی آنها با تاخیر از سوی بانک ها در اختیار سامانه قرار گرفته و لذا در مهلت قبلی موفق به ثبت نام نشده بودند.

وی بیان داشت: این گروه نیز که تعداد آنها بیش از ۱۰ هزار نفر است می توانند در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین نسبت به ثبت نام و انتخاب خودرو اقدام کنند.

مشاور وزیر صمت اظهار داشت: همچنین در روزهای ۱۶ تا ۱۸ فروردین متقاضیان خرید خودروهای داخلی که ثبت نام خود را تکمیل کرده اند اما قصد دارند خودروی خود را تغییر دهند نیز می توانند با مراجعه به سامانه easalecar.ir و انتخاب گزینه لغو سفارش نسبت به تغییر خودرو انتخابی خود اقدام کنند و خودرو دیگری انتخاب کنند.

وی افزود: اما این دسته افراد باید دقت کنند که گزینه خروج از طرح را نزنند زیرا با این اقدام به طور کلی از طرح خارج می شوند و خروج آنها از طرح نیز به منزله انصراف از خرید خودرو خواهد بود.

* نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی در پایان بهار

قالیباف در پاسخ به این سوال که آیا کسانی که به اشتباه به جای افتتاح حساب وکالتی به نام سازمان حمایت حساب وکالتی به نام ایران خودرو باز کرده اند نیز فرصت برای ثبت نام در این دوره را دارند، گفت: این افراد و متقاضیان جدید خرید خودروهای داخلی همانطور که قبلا نیز اعلام شده است در پایان بهار و در نوبت دوم عرضه خودروهای داخلی می توانند نسبت به ثبت نام و خرید خودرو اقدام کنند.

* بانک ها باید حساب وکالتی انصراف دهندگان از خرید خودرو را آزاد کنند

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بانک ها مکلف اند حساب وکالتی انصراف دهندگان از خرید خودروهای داخلی، وارداتی و متقاضیان خرید خودرو از ایران خودرو را بلافاصله بعد از انصراف آزاد کنند، گفت: متاسفانه برخی از بانک ها نسبت به رفع مسدودی و آزاد کردن حساب تعدادی از انصراف دهندگان خرید خودرو اقدام نکرده‌اند.

قالیباف اظهار داشت: در خصوص آزاد کردن حساب وکالتی بلافاصله بعد از انصراف متقاضی از خرید از سوی سازمان حمایت با بانک ها مکاتبه شده و همچنین این موضوع بارها از طریق رسانه‌ها به بانک‌ها اعلام شده است.

* قیمت عرضه خودرو در طرح یکپارچه براساس نرخ اعلامی شورای رقابت

وی همچنین درباره قیمت های جدید خودرو، گفت: براساس اعلام شورای رقابت قیمت های جدید خودروهای مشمول قیمت گذاری امروز اعلام می شود.

قالیباف بیان داشت: بنابراین قیمت عرضه خودروهای داخلی در طرح عرضه یکپارچه خودرو براساس قیمت های جدیدی است که شورای رقابت آن را اعلام می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • سهراب خسروی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    3 0
    لطفادرمور خودروهای فرسوده پیگیرباشید.
  • US ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    2 1
    ٱیا امکان اقساط هم در این طرح وجود دارد
  • حلما IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    3 2
    لطفاً یه فکری هم به حال اونایی که خودرو فرسوده دارن باشین
  • امید IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    3 0
    لطفا افرادی که قبل از عید ثبت نام کردند وقرار شده بود نیمه فروردین زمان تحویل خودرو را مشخص کنید چی شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید