هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران از طرح پیشنهاد پرداخت حق عائله مندی به کارگران متاهل در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت خبر داد.

در سال جدید برای کارگران متاهل حق عائله‌مندی واریز می شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، هادی ابوی، در توضیح جزئیات بیشتر این پیشنهاد اظهار کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بحث ترویج و تشویق به ازدواج مطرح و موضوع عائله مندی و مشوق‌های مربوطه درنظر گرفته شده است. یکی از نکاتی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه شورای عالی کار مطرح کردند، این بود که چرا کارگران عائله‌مندی نمی‌گیرند و علیرغم آنکه در قانون پیش‌بینی شده برای کارگران متاهل چنین چیزی دیده نشده است.

وی ادامه داد: حق عائله‌مندی خلأیی است که در حوزه کارگری وجود دارد در حالی که این موضوع در خصوص کارمندان لحاظ شده است لذا پیشنهاد شد که کارگران متاهل نیز حق عائله‌مندی دریافت کنند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران افزود: در حال حاضر حق اولاد به کارگران متاهل پرداخت می‌شود ولی تاکنون حق عائله‌مندی لحاظ نشده است که معتقدم با مطرح کردن این پیشنهاد و تصویب آن در شورای عالی کار هم انگیزه کارگران مجرد برای تشکیل خانواده افزایش می‌یابد و هم کمکی به دریافتی کارگران متاهل می‌شود.

ابوی از مکاتبه برای طرح این پیشنهاد در دستور کار جلسه شورای عالی کار خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بتوان در شورای عالی کار عدد و رقم و میزان حق عائله‌مندی کارگران را مشخص کرد و در مورد کارگران متاهل که حتی سابقه کار ندارند نیز آن را عملیاتی کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید