جاور صفاری رییس پلیس راه گیلان با اشاره به اینکه از روز جمعه حجم خروج مسافر از استان شدت بیشتری یافته است، گفت: ترافیک خروجی استان در محور رشت- قزوین از گیلان از ساعتی قبل سبک و روان شد.

ترافیک سبک و روان در جاده رشت- قزوین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جاور صفاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: از صبح روز گذشته تا صبح امروز افزون بر ۹۳ هزار دستگاه خودرو از استان خارج شد و تا ساعتی قبل ترافیک خروجی استان رشت به سمت قزوین پر حجم و سنگین بود، اما هم‌اینک ترافیک محور خروجی استان به سمت قزوین سبک و روان است، ضمن اینکه ترافیک سایر محورهای استان عادی و روان است.

وی اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی( ۲۵اسفندماه گذشته)تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار دستگاه خودرو وارد استان شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان‌ دهنده افزایش ۹ درصدی در ورود خودرو و مسافر به گیلان است.

صفاری با اشاره به پیش‌بینی افزایش خروج حجم خودروها از استان از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای رشت- قزوین و بالعکس و آستارا- اردبیل و بالعکس طی فردا یکشنبه (روز طبیعت) خبر داد و گفت: به منظور افزایش ایمنی و ایجاد کشش و تسهیل در امر عبور و مرور وسایل نقلیه، محدودیت‌های ترافیکی روز یکشنبه(روز طبیعت) از ساعت هفت تا ۲۴ در محورهای قدیم رشت - قزوین و بالعکس و آستارا - اردبیل و بالعکس برای خودروهای سنگین اعمال می‌شود.

صفاری ادامه داد: بر این اساس، تردد تمامی تریلرها و کامیون‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت هفت تا ۲۴ روز یکشنبه در محورهای قدیم رشت - قزوین و بالعکس و محور آستارا- اردبیل و بالعکس ممنوع است.

رییس پلیس راه گیلان از مسافرانی که با خودروهای خود به گیلان سفر کردند، خواست تا زمان خارج شدن و بازگشت خود را مدیریت کنند و به صورت تدریجی از استان خارج شوند، چرا که محور سراوان - امام‌زاده هاشم و شهر رودبار گنجایش یکباره خروج خودرو را از این محورها ندارد.

صفاری همچنین با اشاره به اینکه به طور معمول وانت بارها و کامیون‌ها در روز سیزده بدر در قسمت بار خود مسافر سوار می‌کنند، این مساله را تخلف دانست و از رانندگان خواست به‌ دلیل حوادثی که برای مسافران ممکن است در چنین شرایطی اتفاق بیفتد، از این اقدام خطرآفرین خودداری کنند.

رییس پلیس راه گیلان همچنین از رانندگان خواست تا از رفتارهای پر خطر، تعجیل و شتاب در رانندگی و سرعت و سبقت‌های غیر مجاز پرهیز کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید