۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
کد خبر: 55427256

از جاهای دیدنی کرمان در شب می‌توان به بسیاری از مکان‌های گردشگری، تاریخی و تفریحی فوق العاده اشاره نمود. این شهر از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری برخوردار است.

جاهای دیدنی کرمان در شب

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا جاهای دیدنی کرمان در شب را می‌شناسید؟! اگر شما نیز مسافر کرمان باشید، حتما دوست دارید که از تمامی لحظات خود بهترین استفاده را داشته باشید. برای این منظور نمی‌توان شب را برای بازدید برخی از جاهای دیدنی، از دست داد. با توجه به خیل عظیم گردشگران در برخی از فصل‌ها، شاهد افزایش میزان شبگردی در این شهر نیز خواهیم بود.

دلایل بسیار زیادی سبب افزایش میزان شبگردی در این منطقه شده‌اند. یکی از مهمترین دلایل برای این موضوع، برخورداری از هوای بسیار مطبوع و خنک تابستانی در شب‌های کرمان، است. پس از غروب آفتاب و با خودنمایی تاریکی شب، می‌توان شاهد خنکی هوا نیز بود. بنابراین بسیاری از توریست‌ها و گردشگران، طرفدار گردش‌های شبانه در این استان، هستند.

جاهای دیدنی کرمان در شب، کدامند؟

جاهای دیدنی کرمان در شب بسیار زیاد و قابل توجه هستند. همانطور که می‌دانید، کرمان یکی از جاهای گردشگری پرمخاطب است که سالانه بسیاری از توریست‌ها را پذیرا می‌باشد. در این منطقه، علاوه بر گردشگری در روز، می‌توان شاهد شبگردی‌های جذاب شبانه نیز بود. این شبگردی‌ها خالق بهترین و جذاب‌ترین خاطرات دلنشین برای شما خواهند بود. از جمله جاهای دیدنی در این استان که می‌توان پس از غروب خورشید از آنها بازدید کرد، عبارتند از:

عمارت باغ فتح آباد:

یکی از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین جاهای دیدنی کرمان در شب، عمارت باغ فتح آباد است. این عمارت باغ متحیر کننده و بی‌نظیر در دوران قاجاریه ساخته شده است. سهولت در دسترسی به این باغ یکی از مزایای فوق العاده برای بازدید از آن به شمار می‌رود. این باغ دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری منحصر به فردی می‌باشد که نمای خیره کننده‌ای در شب را از آن خود نموده است. در ساخت این عمارت از خشت خام بهره برداری شده است. همچنین این عبارت دارای حوض بسیار جذاب و بزرگی می‌باشد.

یکی از دلایل جذابیت فوق العاده‌ی این عمارت باغ در شب، برخورداری از حوض جلوی عمارت است. این حوض به سبب برخورداری از آب، می‌تواند تصویر خیره کننده‌ای از عمارت را منعکس نموده و جذابیت عمارت را دو چندان نماید. از جاهای دیدنی این عمارت می‌توان به:اتاق نقاشی، زمین کشت گیاهان دارویی، موزه حکام و ... اشاره نمود.

درخشش باغ فتح آباد در شب

درخشش باغ فتح آباد در شب

جاهای دیدنی کرمان در شب (باغ شاهزاده ماهان):

اگر بخواهیم به یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی کرمان در شب اشاره کنیم، می‌توان از باغ شاهزاده ماهان یاد کرد. این باغ در ۳۰ کیلومتری از استان کرمان قرار گرفته است. به جهت برخورداری باغ از فضای دلنشین و سرسبز، می توان شاهد محبوبیت فوق العاده‌ی آن بود. در لیست زیباترین باغ‌های ایرانی که به عنوان باغ‌های شیب‌دار نیز شناخته شده‌اند، می‌توان از باغ شاهزاده ماهان یاد کرد. این باغ به جا مانده از دوران قاجاریه است که وسعتی برابر با ۵.۵ هکتار را در بر دارد. از جاذبه‌های گردشگری در این باغ می‌توان به:

  • حوض‌های چشم نواز باغ
  • فواره‌های تعبیه شده در حوزض‌ها
  • سردر ورودی باغ
  • معماری خارق العاده عمارت
  • نورپردازی خیره کننده

و غیره اشاره نمود. با بازدید از این باغ و شبگردی در آن، می‌توانید شیرین‌ترین خاطرات را در سلفر به کرمان برای خود، به ثبت برسانید. این باغ یکی از چشم نوازترین باغ‌ها و عمارت‌ها در استان کرمان است.

باغ شاهزاده ماهان در شب

باغ شاهزاده ماهان در شب

بازارگردی‌های شبانه:

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در شب، گشت و گذار در بازار کرمان است. در استان کرمان می‌توان شاهد بازارهای سنتی بود که در بر دارنده‌ی آرامش فراموش نشدنی برای مسافران خواهند بود. در این مکان‌ها علاوه بر بازدید و گردشگری، می‌توانید از سوغات کرمان و بسیاری از کالاهای جذاب نیز برخوردار گردید. اگر شما نیز به دنبال ثبت خاطرات فراموش نشدنی در این استان هستید، از بازارگردی شبانه غافل نمانید.

بازارگردی شبانه فواید بسیار زیادی را برای مسافران به همراه خواهند داشت. با این بازارگردی مسافران می‌توانند در کنار لذت بردن از آب و هوای دلنشین و فوق العاده، از یک خرید هوشمندانه و لذت بخش نیز برخوردار گردند. بنابراین دور از ذهن نیست که بسیاری از مسافران، شبگردی در بازارهای سنتی و حتی مدرن را انتخاب کنند.

جاهای دیدنی کرمان در شب، میدان گنجعلی خان:

در لیست جاهای دیدنی کرمان در شب، می‌توان از میدان گنجعلی خان نیز یاد کرد. این مکان از جاهای دیدنی کرمان، یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی است. فرقی ندارد که شما در ساعات روز و یا ساعات شب به کرمان برسید. مهم این است که در هر زمان، می‌توانید از این میدان و جذابیت بی‌نظیر آن دیدن کنید.

در بسیاری از روایت‌ها از میدان گنجعلی خان، معادل با میدان نقش جهان اصفهان یاد کرده‌اند. این میدان در بر دارنده‌ی بسیاری از مکان‌های دیدنی و گردشگری فوق العاده از جمله:

  • کاروانسرا
  • بازار گنجعلی خان
  • مسجد

و ... می‌باشد. این مکان‌ها از بهترین جاهای دیدنی کرمان در شب به شمار می‌روند. بنابراین با مراجعه به این میدان، خالق ساعات خوش و دلنشین خود خواهید بود.

زیبایی خیره کننده‌ی میدان گنجعلی خان در شب

زیبایی خیره کننده‌ی میدان گنجعلی خان در شب

موزه حمام کرمان:

از دیگر جاهای دیدنی کرمان در شب، موزه حمام کرمان است که از آن با عنوان حمام گنجعلی خان نیز یاد می‌شود. این اثر تاریخی یکی از جذاب‌ترین و منحصر بفردترین آثار تاریخی در کرمان به شمار می‌رود. این اثر تاریخی در دوران صفویه بنا شده و معماری به کار رفته در آن کاملا ایرانی است. در این سازه می‌توان شاهد: گچ‌کاری‌های فوق العاده، نورگیرهای جذاب و همچنین نقاشی‌های دوران صفویه بود.

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
    28 8
    البته اگر بتونی از تاریکی معابر ، کوچه و خیابان‌های کرمان و چاله و چوله های شهر به سلامت بگذری و مسیرت رو پیدا کنی
  • ناشناس IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    4 0
    واقعا زیبا ست
  • فاطیما IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    کرمان دل عالماست و ما اهل دلیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید