سرهنگ یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران از اجرای طرح محدودیت ترافیکی در محورهای ارتباطی با استان مازندران و ممنوعیت تردد خودرو در جاده کندوان خبر داد.

ممنوعیت تردد خودرو از جاده کندوان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سرهنگ یدالله جهان‌تاب عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه در مسیر شمال به جنوب جاده کندوان حدفاص مرزن آباد تا میانک، ترافک خودرو در زمان حاضر سنگین گزارش شده است.

وی وضعیت ترافیک در مسیر شمال به جنوب جاده هراز را در محدوده های بایجان، گزنک و آب اسک و همچنین مسیر جنوب به شمال این محور در حدفاصل آب اسک تا گزنک را نیز در زمان حاضر سنگین اعلام کرد و با بیان اینکه در محور فیروزکوه هم اکنون بارش باران گزارش شده است، اظهار داشت: تردد خودرها در جاده فیروزکوه بصورت عادی و وران در جریان است.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌ها جوی تا اواخر وقت فردا شنبه که با کاهش محسوس هشت تا ۱۵ درجه ای دمای هوا، بارش باران و برف و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی و ارتفاعات همراه است، از رانندگان وسایل نقلیه خواست در طی این مدت از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی و محورهای برف‌گیر این استان خودداری و در صورت لزوم علاوه بر اطمینان از سالم بودن سامانه گرمایشی خودرو، تجهیزات زمستانی نیز به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه این سامانه علاوه بر پدیده مه گرفتگی، کاهش دید و لغزندگی سطح جاده ها، خطر ریزش سنگ و اختلال در تردد محورهای کوهستانی بویژه محورهای کندوان و هراز را نیز به همراه دارد، به رانندگان وسیله نقلیه توصیه کرد در طی این مدت از توقف در حاشیه جاده‌ها و یا اسکان در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

سرهنگ جهان‌تاب گفت که مرکز کنترل ترافیک پلیس راه مازندران با پیش شماره ۰۱۱ و شماره ۲۱۸۲۴۴۳۴ و ۲۱۸۲۴۴۲۰ به طور شبانه روز آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران در ایام تعطیلات نوروزی امسال تاکنون پذیرای بیش از ۲۰ میلیون مسافر و گردشگر بود و پیش بینی می شود این میزان تا پایان تعطیلات به ۲۲ میلیون نفر افزایش یابد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید