اکثر کشورهای عربی به سبب پیامدهای گسترش ویروس کرونا و جنگ اوکراین از نرخ تورم بالا و افزایش قیمت در مواد غذایی رنج می‌برند.

 یک سوم جمعیت کشورهای عربی از گرسنگی رنج می‌برند

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام سازمانهای بین‌المللی میزان گرسنگی در کشورهای عربی افزایش یافته است.

براساس گزارش سازمان‌های بین المللی، گرسنگی در کشورهای عربی طی 20 سال 90 درصد افزایش داشته است و 141 میلیون نفر که حدود یک سوم جمعیت کشورهای عربی را تشکیل می‌دهند از کمبود متوسط یا شدید مواد غذایی رنج می برند.

بر اساس گزارش الجزیره، بر اساس این گزارش ها، این ارقام همچنان در حال افزایش است، زیرا اکثر کشورهای عربی به سبب پیامدهای گسترش ویروس کرونا و جنگ اوکراین از نرخ تورم بالا و افزایش قیمت در مواد غذایی رنج می‌برند.

آمار رسمی حاکی از آن است که کشورهای عربی تنها حدود 25 درصد از تولید غلات را در اختیار دارند و بیش از 50 درصد از احتیاجات غذایی خود را از طریق واردات تأمین می‌کنند، همچنین بسیاری از آنها به واردات غلات و روغن از روسیه و اوکراین وابسته هستند.

بنا بر گزارش یک برنامه مستند در خصوص امنیت غذایی کشورهای عربی، مساحت زمین‌های کشاورزی در این کشورها 220 میلیون هکتار است که تنها از یک سوم آن بهره برداری می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید