حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد که پادشاه سعودی از رئیس جمهور ایران برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرده است.

 درهای مذاکرات برجام برای همیشه باز نمی ماند
به گزارش سلام نو به نقل از مهر، حسین امیرعبداللهیان شامگاه دوشنبه گفت که طرحی در پارلمان ایران مطرح شده که برای مذاکرات هسته‌ای سقفی تعیین شود و درهای مذاکره برای همیشه باز نخواهد ماند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «پادشاه سعودی از رئیس جمهور ایران برای سفر به عربستان سعودی دعوت کرده است و برای وی نیز دعوت مشابهی را ارسال خواهیم کرد».

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: «ایران به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند است».

امیرعبداللهیان گفت: «قطر همواره در مسیر صحیح حرکت می‌کند و در زمینه مبادله اسرا و توافق هسته‌ای به ایفای نقش پرداخته است».

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه گذشته در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید