۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
کد خبر: 55426660

در این مطلب به معرفی شماری از روستاهای زیبای اطراف رشت و بررسی جاذبه های گردشگری هر کدام از آنها می پردازیم.

روستاهای زیبای اطراف رشت

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر رشت را از نظر معماری شهری زیباترین شهر ایران می دانند. رشت صد البته از حیث جاذبه های گردشگری نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. دو رودخانه بزرگ و چندین و چند پارک تفریحی و جنگلی و میدان معروف شهرداری و... این شهر را زینت بخشیده اند و آماده قدوم گردشگران نموده اند. اما شاید اصل کار مناطق حاشیه این شهر باشد. شماری از زیباترین جاذبه های طبیعی استان گیلان در محدوده اطراف این شهر واقع گردیده اند. در این مطلب می خواهیم به معرفی چند مورد از روستاهای زیبای اطراف رشت بپردازیم. با ما همراه باشید.

روستای امامزاده هاشم

روستای امامزاده هاشم یکی از معروف ترین روستاهای زیبای اطراف رشت است. این روستا در فاصله ای حدودا شصت کیلومتری با مرکز شهر رشت قرار دارد و رسیدن به آن از مرکز رشت حدود چهل دقیقه طول می کشد. گذشته از مقبره امامزاده هاشم این روستا جاذبه های طبیعی فراوانی را نیز در درون خود جای داده است. شاید مهمترین این جاذبه ها پارک جنگلی و ساحلی درنیکا باشد. این پارک از یک طرف به جنگلی انبوه و از طرف دیگر به ساحل رودخانه بزرگ سپیدرود منتهی می شود. لازم به ذکر است که ورود به پارک جنگلی و ساحلی درنیکا برای هر خودرو هزینه اندکی نیز در پی خواهد داشت که در ورودی پارک توسط نگهبان از گردشگران اخذ می شود.

روستای رحمت آباد

رحمت آباد نیز یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف رشت است. فاصله این روستا با مرکز رشت حدود چهل کیلومتر می باشد. مهمترین جاذبه گردشگری این روستا سد معروف بیجار است. البته نام رسمی این سد، سد آیت الله بهجت می باشد اما اغلب افراد آن را با نام سد بیجار می شناسند. از آنجا که این سد در موقعیتی کوهستانی قرار گرفته است لذا در محدوده آن خبری از آب و هوای شرجی نیست. بنابراین اگر قصد در امان ماندن از هوای گرم و شرجی تابستان های رشت را دارید روستای رحمت آباد و سد زیبای آن می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد.

روستای کچا

روستای کچا

روستای کچا

روستای کچا نیز یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف رشت است که در مسیر رشت به امامزاده هاشم واقع شده است. فاصله این روستا با مرکز شهر رشت حدود بیست کیلومتر می باشد. در این روستا دو جاذبه طبیعی بسیار بکر و زیبا قرار گرفته اند. اولی چشمه اورجین و دومی آبشار شگفت انگیز کچا. اگر قصد دارید از یکی از دلپذیر ترین مناطق اطراف رشت دیدن کنید روستای کچا انتظار شما را می کشد. این روستا صاحب یکی از معتدل ترین شرایط آب و هوایی در بین مناطق اطراف رشت است.

روستای لیچا

از جمله دیگر روستاهای زیبای اطراف رشت روستای لیچا را می توان نام برد. مهمترین علت محبوبیت این روستا در نزد گردشگران قرارگیری آن در مسیر رودخانه سپیدرود است. روستای لیچا که در سی و پنج کیلومتری شهر رشت قرار گرفته است یکی از مقاصد اصلی گردشگران استان گیلان برای انجام تفریح آرامش بخش ماهیگیری به شمار می رود.

روستای پسیخان بالا

جذابیت های گیلان تنها معطوف به دیدنی های آن نیست. بلکه یکی از ویژگی های محبوب این استان رایحه های بهشتی و مدهوش کننده ای است که در جای جای آن به مشام می رسد. روستای پسیخان بالا از این نظر یکی از جذاب ترین مناطق اطراف رشت محسوب می شود. این روستا از دو طرف با شالیزارهای بزرگ برنج احاطه شده است. استشمام عطر روح بخش این شالیزارها می تواند تجربه ای دل انگیز را برای شما رقم بزند.

روستای کلشتر

کلشتر نیز یکی دیگر از روستاهای زیبای اطراف رشت است که در فاصله ای حدودا یک ساعته با این شهر قرار دارد. روستای کلشتر از حیث طبیعی و آب و هوایی در منطقه ای بکر واقع شده است. دور تا دور این روستا با درختان انبوه کاج، پرتقال، گیلاس، انار، انجیر و گردو پوشیده شده است. محوطه داخلی روستا نیز با باغ های زیتون و مزارع کشت گندم پوشیده شده است. اما مهمترین جاذبه گردشگری این روستا آبشار زیبا و تماشایی کلشتر است که در دل صخره ها قرار گرفته است.

آبشار کلشتر

آبشار کلشتر

روستای سراوان

در نهایت می رسیم به گل سرسبد روستاهای زیبای اطراف رشت. روستای سراوان روستایی در فاصله هفده کیلومتری جنوب رشت است که مهمترین جاذبه طبیعی اطراف رشت یعنی پارک جنگلی سراوان نیز در درون همین روستا واقع شده است. پارک جنگلی سراوان که اصلی ترین تفرجگاه خود مردم رشت نیز هست با پوشش گیاهی متنوع خود و آب و هوای دلچسب خود همواره پذیرای گردشگران پرشماری می باشد. در این پارک جنگلی درختان گوناگونی از قبیل سرو نقره ای، زربین، توسکا، انجیلی، کاج تدا، ممرز، بلوط، بید، بیدمشک، کاج سیلوستریس، سفید پت، آلوچه جنگلی و... به چشم می خورند.

روستا و پارک جنگلی سراوان را با مرداب زیبا و خاص آن یعنی مرداب سراوان می شناسند. آنچه این مرداب را خاص کرده است رنگ سبز آن است که از خزه های موجود در سطح مرداب ناشی شده است. گردشگران می توانند بر روی این مرداب به انجام تفریح قایق گردی با قایق های قو نیز بپردازند. هزینه اجاره این قایق ها بیست هزار تومان به ازای هر ده دقیقه می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 0
    طبیعت شمال ایران از نظر زیبایی خیلی خیلی زیباس زیباترین هستش در هد اروپاهستش
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
      6 4
      شمال نه رشت
  • م IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    2 2
    من اهل تهرانم ولی عاشق گیلانم مخصوصا روستای زیبای کلاشم وروستای زیبای تولم شهر هستم زنده باد گیلان
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    توهین منتشر نشود چه فایده دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید