فاصله لاهیجان تا پارک جنگلی سراوان نزدیک به شصت کیلومتر است که در عرض حدود یک ساعت طی می شود.

فاصله لاهیجان تا پارک جنگلی سراوان

سلام نو-سرویس گردشگری: استان گیلان به عنوان سرسبزترین استان ایران همواره پذیرای گردشگران پرشماری از اقصی نقاط کشور است. انبوه جاذبه های گردشگری و زیبایی های طبیعی گیلان را به بهشتی تبدیل نموده که سخاوتمندانه درهایش را به روی مسافران باز نموده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی دو قطب گردشگری استان گیلان یعنی لاهیجان و سراوان بپردازیم. ابتدا بگذارید ببینیم که فاصله لاهیجان تا پارک جنگلی سراوان چقدر است.

فاصله لاهیجان تا پارک جنگلی سراوان چقدر است؟

فاصله لاهیجان تا پارک جنگلی سراوان حدود شصت کیلومتر است. شهر لاهیجان در شرق رشت و منطقه سراوان در جنوب رشت قرار دارند. سراوان در حقیقت یک دهستان جنگلی است که زیرمجموعه بخش سنگر شهرستان رشت محسوب می شود. این دهستان هفت روستای امامزاده هاشم، کچا، موشنگا، سراوان، جوکلبندان، قاضیان و گلسرک را در درون خود جای داده است. در حاشیه سه روستای کچا، جوکلبندان و سراوان منطقه ای جنگلی قرار گرفته است که کارشناسان آن را یکی از قدیمی ترین جنگل های ایران می دانند. این جنگل که با نام پارک جنگلی سراوان شناخته می شود مهمترین جاذبه توریستی اطراف رشت و تفرجگاه اصلی خود مردم رشت به شمار می رود.

شما می توانید فاصله لاهیجان تا پارک جنگلی سراوان را با فرض روان بودن ترافیک و با سرعت متوسط در عرض حدود یک ساعت طی نمایید.

تالاب سوستان

تالاب سوستان

جاذبه های لاهیجان

لاهیجان لقب عروس گیلان و همچنین سرزمین چای معطر را یدک می کشد. گذشته از جاذبه های گردشگری این شهر همین مزارع چای آن است که ریشه اصلی محبوبیت لاهیجان در نزد گردشگران است. وقتی از کنار این مزارع چای می گذرید و قدم زنان در هوای بهشتی لاهیجان پیش می روید و عطر روح فزای چای سبز را از مشام جان استشمام می کنید آرامشی عمیق در وجودتان جاری می شود.

نام آشنا ترین جاذبه گردشگری شهر لاهیجان استخر معروف لاهیجان است. این استخر زیبا با وسعتی حدود هفده هکتار در مرکز شهر واقع گردیده است. در فاصله ای نزدیک با این استخر یک کوه بسیار تماشایی به نام شیطان کوه نیز قرار دارد که آبشاری نیز از آن جاری است. دیگر جاذبه طبیعی لاهیجان تالاب سوستان است که در منطقه ای زیبا و ساکت و خلوت در حاشیه شهر قرار گرفته است. از جمله دیگر دیدنی های شهر سبز لاهیجان می توان به تالاب بین المللی امیر کلایه، موزه چای، حمام گلشن، مسجد اکبریه، تله کابین لاهیجان و پل خشتی لاهیجان اشاره کرد.

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان

پارک جنگلی سراوان همانطور که در بالا نیز ذکر شد مهمترین و محبوب ترین جاذبه گردشگری واقع در اطراف شهر رشت است. این پارک جنگلی که در هفده کیلومتری جنوب رشت قرار دارد یک مرداب بسیار زیبا را نیز در درون خود جای داده است. امکانات رفاهی و تفریحی متعدد، آب و هوای معتدل و دلپذیر و پوشش گیاهی متنوع دلایل اصلی محبوبیت این پارک جنگلی می باشند.

پوشش گیاهی پارک جنگلی سراوان در دو طبقه قابل بررسی است. طبقه اول گونه های گیاهی خودرو و بومی این جنگل هستند که در طی هزاره ها در اعماق خاک سراوان ریشه دوانده اند. از جمله این گونه های بومی و خودرو می توان به سفید پت، توسکا، بیدمشک، آلوچه جنگلی، بید، بلوط، ممرز، انجیلی و... اشاره کرد. طبقه دوم شامل گونه های غیر بومی است که به مرور زمان در این جنگل و خصوصا در حاشیه و اطراف مرداب کاشته شده اند. درخت های زیبای سرو نقره ای، زربین، کاج سیلوستریس و کاج تدا از جمله این گونه های غیر بومی هستند. پوشش جانوری این جنگل نیز شامل پرندگانی نظیر کبک و قرقاول و دارکوب، و همچنین حیواناتی چون گوزن و گراز و خرگوش و سنجاب می باشد.

مرداب سراوان به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کل استان گیلان در دل همین پارک جنگلی قرار دارد. در اولین برخورد با این مرداب ممکن است شما نیز مانند اغلب گردشگران متوجه وجود آن نشوید. در عوض احتمالا گمان خواهید کرد آنچه روبروی شماست یک چمنزار سبز و وسیع در دل جنگل است. این خطای دید ناشی از وجود خزه هایی به رنگ سبز روشن بر سطح مرداب سراوان است. خزه هایی زیبا که در هنگام ظهر زیر نور خورشید برق می زنند و جلوه ای اعجاب انگیز را به پارک جنگلی سراوان می بخشند. در این مرداب زیبا تفریح قایق گردی نیز مهیاست. با پرداخت تنها بیست هزار تومان می توانید یکی از قایق های سراوان را به مدت ده دقیقه اجاره کنید. تفریحات دیگری که در نزدیکی این مرداب در دسترس هستند شامل موتور چهار چرخ و بازی مهیج پینت بال می باشند.

پارک جنگلی سراوان در نیمه دوم فروردین و نیمه اول اردیبهشت بدل به قطعه ای از خود بهشت می شود. معتدل ترین و دلکش ترین آب و هوای جنگل های گیلان را می توانید در این برهه از سال در دل این پارک جنگلی بیابید. در تابستان نواحی حاشیه مرداب دچار سطح رطوبت بالا و هوای شرجی می شوند. در پاییز اگرچه مناظری زیبا در این پارک جنگلی شکل می گیرند اما بارندگی های مداوم و سیل آسا فرصت زیادی برای تماشای این چشم اندازها در اختیار گردشگران نمی گذارد. در زمستان نیز هوای سرد و برفی و صد البته مناظر و چشم اندازهای دیدنی پارک جنگلی سراوان را در بر می گیرند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید