۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۰
کد خبر: 55426658

در این مقاله شما را با فاصله اردبیل تا وان ترکیه و اماکن گردشگری و تفریحی موجود در ان به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

فاصله اردبیل تا وان ترکیه

سلام نو-سرویس گردشگری: اردبیل و وان هر دو جزو برترین نقاط توریستی و گردشگری کشور های ایران و ترکیه می باشند. شهر های فوق در لیست شهر های تاریخی کشور های خود قرار می گیرند. که مورد توجه حکومت های مختلف بوده اند. به عنوان مثال شما می توانید آثار مختلف و متعددی را متعلق به دوران حکومت صفویه در شهر اردبیل مشاهده فرمایید. ویژگی های فوق سبب شده اند که امروزه جاذبه ها و آثار تاریخی متعددی درون شهر های اردبیل و وان وجود داشته باشد. ما در این مقاله فاصله اردبیل تا وان ترکیه را بررسی کرده و شما را جاذبه های گردشگری موجود در این فاصله آشنا خواهیم کرد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم اگر قصد سفر به شهر وان ترکیه از مبدا اردبیل را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی فاصله اردبیل تا وان ترکیه :

شهر اردبیل با شهر وان ترکیه حدود ۵۴۸ کیلومتر فاصله دارد. اگر میانگین سرعت مسافران را برابر با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در نظر بگیرید،‌ شهر اردبیل حدود ۶ ساعت با وان ترکیه فاصله دارد. در فاصله اردبیل تا وان ترکیه شما می توانید مراکز دیدنی، مراکز تفریحی، هتل ها و رستوران های متعددی را مشاهده فرمایید. در نتیجه افرادی که مسیر زمینی فاصله اردبیل تا وان ترکیه را انتخاب می کنند، در طول مسیر خسته نخواهند شد و می توانند از امکانات متعددی بهره مند شوند. در ادامه شما را با تعدادی از برترین مراکز توریستی و گردشگری موجود در فاصله اردبیل تا وان ترکیه آشنا خواهیم کرد.

جاذبه های توریستی فاصله اردبیل تا وان ترکیه :

جنگل فندق لو :

جنگل فندقلو یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی موجود در فاصله اردبیل تا وان ترکیه می باشد. جنگل فندقلو در واقع یک جواهری بسیار سرسبز در شمال ایران می باشد که جزو رقبای اصلی جنگل های گیلان و ... محسوب می گردد. این جنگل بکر و بی نظیر در فاصله سی کیلومتری شهر اردبیل قرار داشته و هنگام سپری کردن فاصله اردبیل تا وان ترکیه می توانید از آن بازدید فرمایید. لازم به ذکر است که جنگل فندقلو جزو نقاطی می باشد که پتانسیل های لازم برای توسعه و گسترش روز افزون به عنوان یک مقصد بی نظیر اکوتوریسم را دارد.

فاصله اردبیل تا وان ترکیه

فاصله اردبیل تا وان ترکیه

آرامگاه شیخ صفی :

آرامگاه شیخ صفی یکی از برترین جاذبه های تاریخی شهر اردبیل می باشد که در لیست مشهور ترین مکان های دیدنی موجود در فاصله اردبیل تا وان ترکیه نیز قرار می گیرد. این آرامگاه باستانی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار داشته و دارای بخش های مختلفی می باشد. لازم به ذکر است که این مکان تاریخی علاوه بر آرامگاه شیخ صفی الدین، دارای مقبره های دیگری نظیر مقبره شاه اسماعیل صفوی ( اولین پادشاه حکومت صفویه ) ، همسر شاه اسماعیل و ... نیز می باشد.

کلیسای سنت استپانوس :

کلیسای سنت استپانوس یکی از برجسته ترین اماکن تاریخی توریستی موجود در فاصله فاصله اردبیل تا وان ترکیه می باشد. این کلیسا تاریخی جزو مهم ترین کلیسا های ارامنه در داخل کشور می باشد که در قرن ۱۰ میلادی بنا نهاده شده است. کلیسای سنت استپانوس دارای معماری بسیار بی نظیر و منحصر به فردی می باشد. به طوری که هنگام بازدید از این مکان تاریخی می توانید به قدرت هنر معماری ارامنه در قرن دهم میلادی پی ببرید. این کلیسای تاریخی داراب ساختمانی سنگی می باشد. به همین دلیل بخش هایی از آن در گذر زمان دچار تغییرات نسبتا قابل توجهی شده اند.

دریاچه وان :

قلعه وان جزو مکان هایی می باشد که در حد فاصله اردبیل تا وان ترکیه قرار گرفته است. اما برای بازدید از این دریاچه بی نظیر باید از مرز عبور کرده و به سمت شهر وان ترکیه حرکت نمایید. دریاچه وان اصلی ترین و پر طرفدار ترین جاذبه توریستی شهر وان ترکیه می باشد که در بخش غربی این شهر قرار گرفته است. این دریاچه بیش از ۳۷۵۰ کیلومتر مساحت داشته و بزرگترین دریاچه کشور ترکیه می باشد. دریاچه وان دارای طبیعت بکر و بسیار منحصر به فردی می باشد. به همین دلیل از این دریاچه به عنوان یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی یاد می شود.

فاصله اردبیل تا وان ترکیه

فاصله اردبیل تا وان ترکیه

قلعه وان :

قلعه وان یکی از اماکن تاریخی و بسیار قابل توجه شهر وان ترکیه می باشد که در ساحل شرقی دریاچه وان قرار گرفته است. قلعه وان بر بالای کوه قرار گرفته است تا بتواند دید خوبی به منطقه داشته باشد. به همین دلیل در گذشته از این قلعه با اهداف نظامی استفاده می شده است. بررسی های انجام شده حاکی از این می باشند که قدمت قلعه وان به قرن ۷ و ۸ میلادی باز می گردد. در حال حاضر این قلعه به یکی از برترین جاذبه های تاریخی و توریستی کشور ترکیه تبدیل گردیده است.

دقت داشته باشید که در فاصله اردبیل تا وان ترکیه شما می توانید جاذبه های تاریخی، طبیعی و توریستی متعدد دیگری را نیز مشاهده فرمایید و موارد فوق تنها تعدادی از برجسته ترین موارد موجود در حد فاصل این شهر می باشند.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه فاصله اردبیل تا وان ترکیه به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید