کرمانشاه و همدان جزو مهم ترین شهر های ایران هستند. در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری که در فاصله بیستون تا همدان وجود دارند می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی مجموعه بیستون و شهر زیبای همدان می پردازیم. همچنین اطلاعات جامعی در خصوص جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی شهر همدان و مجموعه بیستون

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران شناخته می شود. در طول سال گردشگران و توریست های بسیاری به شهر همدان سفر می کنند به بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی این شهر می پردازند. در شهر همدان آثار تاریخی بسیاری را می توانید مشاهده کنید و این آثار نشان دهنده ی تاریخچه ایران در دوران پادشاهان مختلف ایرانی می باشد. این شهر در ارتفاعات واقع شده است به همین علت دارای آب و هوای مناسب و مطلوبی می باشد. این شهر زیبا و تاریخی در غرب ایران قرار گرفته است. همچنین اگر به سمت غرب استان همدان حرکت کنید، به استان تاریخی کرمانشاه می رسید. استان کرمانشاه یکی دیگر از شهر های تاریخی و مهم ایران است. مجموعه بیستون مهم ترین و معروف ترین اثر تاریخی این شهر به حساب می آید.

در این مجموعه آثار تاریخی متعددی را می توانید مشاهده کنید نام تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. بعد از گشت و گذار در استان همدان و دیدن جاذبه های گردشگری آن می توانید به سمت کرمانشاه حرکت کنید و به بازدید از مجموعه بیستون بپردازید. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان و بررسی مسیر های زمینی، هوایی و آبی جهت پیمودن این مسیر می پردازیم.

بررسی مسیر های زمینی و هوایی بیستون تا همدان

برای پیمودن فاصله بیستون تا همدان می‌توانید از مسیر های هوایی و زمینی استفاده کنید. سه مسیر زمینی مختلف برای پیمودن این فاصله وجود دارد. کوتاه ترین و بهترین این مسیر ها، حدود ۱۴۵ کیلومتر می باشد. پیمودن این مسیر حدود دو ساعت طول می کشد. مسیر هوایی از دیگر روش ها برای رفتن به بیستون می باشد. از طریق مسیر هوایی در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید به بیستون سفر کنید. اگر علاقه مند به دیدن جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان هستید، می توانید از روش زمینی برای رفتن به مجموعه بیستون استفاده کنید. در ادامه مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری همدان و بیستون و همچنین جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان می پردازیم.

معرفی دریاچه اکباتان واقع در فاصله بیستون تا همدان

دریاچه اکباتان یکی از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان می باشد. سالانه گردشگران و توریست های بسیاری جهت گشت و گذار و بازدید به این دریاچه سر می زنند. جهت راحتی مسافران و گردشگران امکانات کاملی در این منطقه مهیا شده است. اطراف دریاچه طبیعتی زیبا و بکر را می توانید مشاهده کنید. در فصل بهار و تابستان زیبایی این منطقه به اوج خود می رسد. بنابراین اگر قصد بازدید از دریاچه اکباتان را دارید، بهترین زمان فصل بهار و تابستان می باشد. در دریاچه اکباتان امکان قایقرانی و اسکی وجود دارد. بنابراین اگر علاقه مند به قایق رانی و اسکی هستید می توانید به انجام این فعالیت های آبی در دریاچه آبی بپردازید.

فاصله بیستون تا همدان

فاصله بیستون تا همدان

آشنایی با چشمه فرشه

چشمه فرشه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری واقع در فاصله بیستون تا همدان می باشد. چشمه فرشه یکی از پر آب ترین چشمه های اطراف همدان محسوب می شود. در اطراف چشمه فرشه، چشمه های کوچک و بزرگ دیگری را می توانید مشاهده کنید. آبیاری گیاهان اطراف این چشمه بر عهده آن می باشد. همچنین این چشمه به دلیل پر آب بودن یکی از منابع اصلی برای تامین آب مورد نیاز روستا های اطراف همدان می باشد. در اطراف چشمه فرشه گل های وحشی بسیار زیبایی روییده است که می توانید به بازدید از آن بپردازید.

آشنایی با پل ساسانی واقع در فاصله بیستون تا همدان

در فاصله بیستون تا همدان جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی متعددی را می توانید مشاهده کنید، یکی از این آثار تاریخی پل ساسانی می‌ باشد. مردمان بسیاری این پل را با نام پل ساسانی می شناسند. طول این بنای تاریخی حدود ۱۵۳ متر است. در زیر این پل رودخانه گاماسیاب که یکی از مهم ترین رودخانه های ایران است، جریان دارد. با مشاهده تراش های سطح سنگ ها حجاری های این پل می توان متوجه قدمت ساخت آن شد. با بررسی های بسیاری که در خصوص این پل صورت گرفته است، متوجه شده اند که در دوره ساسانی و در زمان حکومت خسرو پرویز یکی از پادشاهان ساسانی ساخته شده است. برخی از کارشناسان معتقد هستند که در زمان های قدیم، این پل بخشی از سد ساسانی بوده است. پل ساسانی داری ۹ دهانه و ۱۰ پایه می باشد.

برای ساخت این پل از مصالحی مانند آهک، قلوه سنگ، گچ و سنگ تراشیده شده استفاده شده است. با توجه به مصالحی که برای ساخت پل ساسانی استفاده کرده اند. این بنای تاریخی دارای استحکام بسیاری است. با وجود مستحکم بودن پل ساسانی، در گذر زمان آسیب های بسیاری به آن وارد و سبب تخریب برخی از بخش های آن شده است.

فاصله بیستون تا همدان

فاصله بیستون تا همدان

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی واقع در فاصله بیستون تا همدان به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید