در این مقاله شما را با فاصله ارومیه تا وان ترکیه به طور کامل آشنا خواهیم کرد و جاذبه های گردشگری موجود در این مسیر را به شما معرفی می کنیم.

فاصله ارومیه تا وان ترکیه

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر ارومیه یکی از نزدیک ترین شهر های ایران به وان ترکیه می باشد که توریستان و مسافران می توانند از آن برای سفر به کشور ترکیه استفاده نمایند. شهر ارومیه با شهر وان ترکیه حدود ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد. این مسیر با خودرو حدود ۴ ساعت طول خواهد کشید. توریستان و گردشگرانی که در ایام تعطیلات به شهر ارومیه سفر کرده و می خواهند به کشور ترکیه وارد شوند، می توانند به صورت مستقیم و از مرز زمینی برای این کار اقدام نمایند. ما در این مقاله فاصله ارومیه تا وان ترکیه را به طور کامل بررسی می کنیم. همچنین شما را با نکات مهم مرتبط با آن آشنا می کنیم. در نتیجه به شما توصیه میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی فاصله ارومیه تا وان ترکیه :

برای طی کردن فاصله ارومیه تا وان ترکیه باید از مرز رازی عبور نمایید. مرز رازی یکی از پر عبور و مرور ترین مرز های زمینی شمال کشور می باشد. مرز رازی امکانات رفاهی قابل قبول و مناسبی دارد. به همین دلیل بسیاری از مسافران که قصد سفر به ترکیه را دارند، این مرز را برای سفر خود انتخاب می کنند. شما نیز اگر می خواهید فاصله ارومیه تا وان ترکیه را به صورت زمینی طی کنید، بهتر است که به سراغ مرز رازی بروید. زیرا با استفاده از این مرز شما مسافت کمتری را برای رسیدن به شهر وان طی خواهید کرد و از امکانات رفاهی متعددی نیز برخودار خواهید شد. با این حال استفاده از مرز رازی ممکن است اندکی زمان بر باشد. زیرا همانطور که گفته شد این مرز، نسبتا شلوغ و پرتردد می باشد.

برخی از جاذبه های موجود در فاصله ارومیه تا وان ترکیه :

دریاچه ارومیه :

دریاچه ارومیه بی شک یکی از مشهور ترین جاذبه های توریستی – طبیعی کشور می باشد. شما می توانید هنگام طی کردن فاصله ارومیه تا وان ترکیه به صورت زمینی از این جاذبه بازدید فرمایید. دریاچه ارومیه در لیست بزرگترین دریاچه های آب شور دنیا، در رتبه اول قرار دارد. همچنین این دریاچه در رتبه دوم در لیست بزرگترین دریاچه های خاورمیانه بعد از دریای مرده قرار گرفته است. دریاچه ارومیه حدود ۵۲۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. همچنین گونه های جانوری مختلفی را در دل خود جای داده است. با این حال در سال های اخیر، این دریاچه از سمت مسئولین مورد کم توجهی قرار گرفته و دچار آسیب های قابل توجهی شده است.

فاصله ارومیه تا وان ترکیه

فاصله ارومیه تا وان ترکیه

برج سه گنبد :

برج سه گنبد در جنوب شرقی شهر ارومیه قرار گرفته است. این برج تاریخی در دوران حکومت سلجوقیان بنا نهاده شده است و در خیابان استان قرار دارد. برخی از محققان معتقد می باشد که برج سه گنبد ارومیه در دوران حکومت ساسانیان ساخته شده است. در آن دوران از این برج به عنوان آتشکده استفاده می شده است. اما در حال حاضر هیچ مدرک قابل قبولی در این زمینه وجود ندارد. درون این برج تاریخی سه کتیبه تاریخی وجود دارد که به خط کوفی نوشته شده اند. این کتیبه ها متعلق به سال ۵۸۰ هجری می باشند. درون کتیبه های موجود در این برخ بینا شده است که این مکان بنا به دستور یکی از حاکمان وقت سلجوقی به نام شیث قاطه المظفری ساخته شده است. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر ارومیه، فرصت بازدید از این بنای تاریخی بسیار زیبا را از دست ندهید.

مسجد جامع ارومیه :

مسجد جامع ارومیه یکی دیگر از جاذبه های توریستی و گردشگری ای می باشد که هنگام طی کردن فاصله ارومیه تا وان ترکیه می توانید آن را مشاهده فرمایید. در حال حاضر مساجد جامع تقریبا در تمام شهر ها و حتی روستا های کشور وجود دارند. اما مسجد جامع ارومیه با سایر نمونه های موجود در کشور متفاوت می باشد و معماری خاص و منحصر به فردی دارد. معماری این مسجد تاریخی با معماری مسجد جامع اصفهان، شیراز و ... متفاوت می باشد. به همین دلیل این مسجد جامع می تواند توجه توریستان و مسافرانی که تا به حال به شهر ارومیه سفر نکرده اند را به خود جلب کند.

فاصله ارومیه تا وان ترکیه

فاصله ارومیه تا وان ترکیه

موزه وان :

موزه وان جزو جاذبه های توریستی شهر وان ترکیه می باشد که در انتها مسیر فاصله ارومیه تا وان ترکیه می توانید از آن بازدید کنید. موزه وان مجموعه ای جهانی و مشهور می باشد که آثار تاریخی بسیار خاص و منحصر به فردی را درون خود جای داده است. درون این موزه تاریخی شما می توانید زیورآلات طلایی، جواهرات، تجهیزات جنگی و .... باستانی مختلفی را مشاهده فرمایید. ویژگی های فوق سبب شده اند که موزه وان ترکیه امروزه به یکی از مکان های محبوب در بین توریستان علاقه مند به تاریخ تبدیل شود.

به طور کلی در فاصله ارومیه تا وان ترکیه جاذبه های گردشگری متعددی وجود دارد. به همین دلیل امروزه بسیاری از مسافران، مسیر زمینی را به مسیر هوایی برای ورود به کشور ترکیه و طی کردن فاصله ارومیه تا وان ترکیه ترجیح می دهند. سفر هوایی به شما اجازه بازدید از جاذبه های شهر مقصد و مبدا را می دهد. در حالی که در مسیر زمینی شما می توانید از امکانات و جاذبه های بین راهی نیز استفاده و بازدید نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۱۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • جلیل IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    18 2
    نویسنده محترم توجه داشته باشید مرز رازی متعلق به شهر خوی میباشد مرز ارومیه و ترکیه مرز سرو میباشد.. باکسره زیر سین
  • کوروش آریا IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    4 4
    منم با نظر آقا جلیل موافقم ظمنا نویسنده عزیز لطفا اطلاعات گردشگری و اقامتی در مورد وان هم بفرمایید
  • شهرستان خوی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    10 1
    برادر عزیز چه آدرسی هست که میدی فاصله ارومیه تا خوی ۱۲۵کیلومتر هست
  • تقی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    6 1
    مرز رازی. مربوط به شهرستان خوی بوده که نزدیک ترین مرز زمینی ایران به ترکیه و اروپا بود و داری راه اهن. و فرودگاه و گذر گاه زمینی انفرادی و خودروی بوده .
  • علی IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
    9 1
    شهر وان ترکیه چسبیده به شهرستان خوی و مربوط به مرز زمینی رازی خوی می باشد ‌‌. نه شهرستان ارومیه ‌‌ مرز شهرستان ارومیه مرز سرو میباشد ‌‌. نزدیک ترین مرز زمینی ایران به ترکیه که از ترمینال شهرستان خوی بااتوبوس و ون میشه رفت مرزی رازی هست .
  • عباس از خوی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
    1 1
    نویسنده محترم مقاله اصلا اطلاعاتی در زمینه موضوع ندارند آدرس غلط میدند نزدیکترین راه به وان خوی اس نه اورمیه..و مرز رازی هم باتوجه به تردد زیاد اصلا امکاناتی کافی ندارند..

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید