در این مقاله به بررسی و معرفی فاصله تبریز تا وان از مرز رازی خواهیم پرداخت و نکات مهم و مرتبط با آن را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

فاصله تبریز تا وان از مرز رازی

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر تبریز یکی از بزرگ ترین شهر های کشور می باشد که از نظر جاذبه های گردشگری و توریستی بسیار غنی است. این شهر از نظر سیاسی، بازرگانی و ... نیز دارای جایگاه ویژه ای می باشد و جزو شهر های استراتژیک کشور محسوب می گردد. ویژگی های فوق سبب شده اند که این شهر تاریخی و زیبا به یکی از مقصد های اصلی سفر های تابستانه، نوروزی و .... توریستها و مسافران تبدیل شود. ما در این مقاله فاصله تبریز تا وان از مرز رازی را به طور کامل بررسی می کنیم. همچنین در ادامه شما را با تعدادی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری که می توانید در طول این مسیر مشاهده فرمایید، آشنا خواهیم کرد.

بررسی فاصله تبریز تا وان از مرز رازی :‌

دقت داشته باشید که شهر تبریز یکی از بهترین گزینه های ممکن برای سفر زمینی به کشور ترکیه می باشد. فاصله تبریز تا وان از مرز رازی حدود ۳۳۰ کیلومتر می باشد و شما می توانید این مسیر را با خودروی شخصی تنها در ۴:۳۰ ساعت طی کنید. دقت داشته باشید که برای رسیدن به وان ترکیه از تبریز شما موظف به طی کردن فاصله تبریز تا وان از مرز رازی نیستید و می توانید از مرز بازرگان نیز استفاده کنید. در این صورت برای رسیدن به شهر وان ترکیه به حدود ۷:۳۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

در انتها دقت داشته باشید که فاصله تبریز تا وان از مرز رازی کمتر از فاصله این شهر تا وان نسبت به مرز بازرگان و سرو می باشد. با این حال مسافرانی که مرز رازی را انتخاب می کنند، مدت زمان بیشتری را در این گذرگاه مرزی توقف خواهند نمود. زیرا مرز رازی به دلیل عبور و مرور بیشتر همواره شلوغ تر از سایر مرز های فوق بوده و عبور از آن بیشتر طول خواهد کشید.

جاذبه های موجود در مسیر فاصله تبریز تا وان از مرز رازی :

موزه آذربایجان :

موزه آذربایجان بی شک در لیست برترین جاذبه های توریستی و گردشگری موجود در فاصله تبریز تا وان از مرز رازی قرار می گیرد. موزه آذربایجان دومین موزه باستان شناسی برتر کشور پس از موزه ملی ایران می باشد. این موزه بی نظیر حدود ۲۴۰۰ متر زیربنا داشته و از سه طبقه مجزا تشکیل شده است. درون این موزه بی نظیر شما می توانید آثار مختلفی را از دوره های تاریخی گوناگون مشاهده فرمایید. به عنوان مثال درون این موزه آثاری متعلق به حکومت های پیش از اسلام نظیر هخامنشیان و ... تا حکومت های بعد از اسلام وجود دارد.

فاصله تبریز تا وان از مرز رازی

فاصله تبریز تا وان از مرز رازی

پارک ائل گلی :

پارک ائل گلی که با نام شاه گلی نیز شناخته می شود، یکی از مشهور ترین جاذبه های دیدنی شهر تبریز می باشد. این پارک توریستی و بی نظیر در بخش جنوب شرقی شهر تبریز قرار گرفته است و در فاصله هفت کیلومتری از مرکز این شهر واقع شده است. این پارک زیبا دارای تاریخچه بسیار غنی و قابل توجهی نیز می باشد. به طوری که بخش هایی از آن در دوران حکومت قویونلوها بنا نهاده شده و در زمان حکومت صفویه گسترش پیدا کرده است. به شما توصیه می کنیم در صورت طی کردن فاصله تبریز تا وان از مرز رازی به صورت زمینی، حتما از پارک ائل گلی شهر تبریز بازدید فرمایید.

مقبره الشعرا :

مقبره الشعرا یا آرامگاه شاعران یکی دیگر از جاذبه های توریستی و گردشگری شهر تبریز می باشد که هنگام طی کردن فاصله تبریز تا وان از مرز رازی می توانید از آن بازدید فرمایید. این جاذبه توریستی در بین مسافران بسیار مشهور بوده و در کنار پارک ائل گلی، به عنوان یکی از نماد های شهر تبریز شناخته می شود. درون این آرامگاه تاریخی بیش از ۴۰۰ شاعر، عارف و ... به خاک سپرده شده اند. لازم به ذکر است که برخی از آرامگاه ها و مقبره های موجود در این مقبره در طول تاریخ و به دلیل عواملی نظیر زلزله و ... مفقود شده اند.

فاصله تبریز تا وان از مرز رازی

فاصله تبریز تا وان از مرز رازی

آرامگاه شمس تبریزی :

شهر خوی یکی از نقاطی است که هنگام طی کردن فاصله تبریز تا وان از مرز رازی، می توانید از آن عبور کنید. شهر خوی همانند شهر تبریز دارای جاذبه های توریستی و گردشگری متعددی می باشد. آرامگاه شمس تبریزی یکی از مشهور ترین جاذبه های توریستی و تاریخی این شهر می باشد که در شمال غربی خوی قرار گرفته است. این آرامگاه تاریخی در دوران حکومت صفویه ساخته شده است و تاریخچه ی بسیار غنی و قابل توجهی دارد.

از مهم ترین جاذبه های شهر خوی در کنار آرامگاه شمس تبریز می توان به دروازه سنگی، مسجد مطلب خان،‌ خانه ی کبیری، موزه ی خوی، مسجد سید الشهدا و ... اشاره نمود. دقت داشته باشید که فاصله شهر خوی تا مرز رازی تنها حدود ۷۵ کیلومتر می باشد. در نتیجه به شما توصیه می کنیم در طول سفر زمینی به کشور ترکیه، حتما از این شهر زیبا و تاریخی بازدید نمایید.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامع و مناسبی در زمینه فاصله تبریز تا وان از مرز رازی و نکات مهم مرتبط با آن به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید