۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 55426636

در این مقاله به بررسی فاصله غار علیصدر تا گنجنامه و جاذبه های تاریخی موجود در این مسیر خواهیم پرداخت.

فاصله غار علیصدر تا گنجنامه

سلام نو-سرویس گردشگری: استان همدان یکی از تاریخی ترین استان های کشور می باشد که جاذبه های تاریخی و کهن متعددی دارد. این استان تاریخی به دلیل آب و هوای معتدل و کوهستانی، از نظر جاذبه های طبیعی نیز بسیار غنی می باشد. به همین دلیل همدان، در سال های اخیر به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل شده است. غار علیصدر و گنجنامه جزو مشهور ترین جاذبه های دیدنی موجود در این استان می باشند که هر ساله توریستان و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند. ما در این مقاله فاصله غار علیصدر تا گنجنامه را به طور کامل بررسی خواهیم کرد. غار علی صدر با آبشار گنجنامه حدود ۷۸ کیلومتر فاصله دارد. در نتیجه برای طی کردن این فاصله با خودروی شخصی خود به حدود یک ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

در ادامه علاوه بر معرفی غار علیصدر و گنجنامه، شما را با جاذبه های گردشگری موجود در فاصله بین این دو مکان توریستی نیز آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با غار علیصدر :

غار علیصدر بی شک یکی از مهیج ترین جاذبه های توریستی – طبیعی کشور می باشد که مشابه آن در کشور وجود ندارد. غار علیصدر تنها غار تالابی کشور می باشد و جزو معدود غار هایی است که امکان قایقرانی در آن وجود دارد. ویژگی های فوق سبب شده اند که غار علیصدر در لیست غار های برتر دنیا قرار بگیرد. تحقیقات و بررسی های انجام شده حاکی از این می باشند که قدمت این غار تالابی به دوره دوم زمین شناسی یا همان دوران ژوراسیک باز می گردد. در نتیجه غار علیصدر همدان حدود ۱۳۶ الی ۱۹۰ میلیون سال قدمت دارد. در ادامه شما را با گنجنامه و جاذبه های موجود در مسیر فاصله غار علیصدر تا گنجنامه آشنا می کنیم.

معرفی گنجنامه همدان :

گنجنامه در واقع دهکده ای توریستی در شهر همدان می باشد که جاذبه های تاریخی و تفریحی مختلفی را در دل خود جای داده است. این مجموعه تفریحی دارای بخش های مختلفی نظیر بخش باستانی، تفریحی و .... می باشد. درون این دهکده توریستی امکانات رفاهی متعددی برای افزایش سطح رفاه توریستان و گردشگران در نظر گرفته شده است. این دهکده توریستی در سال ۱۳۷۹ به بهره برداری رسیده است و امروزه به عنوان یکی از برترین و قوی ترین قطب های گردشگری ایران و خاورمیانه شناخته می شود. در انتها به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به استان همدان، حتما از این دهکده تفریحی بی نظیر بازدید فرمایید.

فاصله غار علیصدر تا گنجنامه

فاصله غار علیصدر تا گنجنامه

جاذبه های موجود در فاصله غار علیصدر تا گنجنامه :

آرامگاه بوعلی :

آرامگاه بوعلی سینا یکی از مشهور ترین جاذبه های توریستی و گردشگری استان همدان می باشد که در فاصله غار علیصدر تا گنجنامه می توانید از آن بازدید فرمایید. این آرامگاه تاریخی و بی نظیر دارای معماری بسیار خاص و منحصر به فردی می باشد. هنگام مراجعه به آرامگاه این فیلسوف بزرگ ایرانی شما می توانید از موزه موجود در محوطه آرامگاه نیز بازدید فرمایید. آرامگاه بوعلی سینا در زمان حکومت قاجاریان ساخته شده است و حدود ۱۰۰ سال قدمت دارد. مسافران و توریست هایی که قصد بازدید از این آرامگاه تاریخی را دارند باید به میدان بوعلی مراجعه فرمایند.

آرامگاه بابا طاهر :

آرامگاه بابا طاهر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری موجود در فاصله غار علیصدر تا گنجنامه می باشد که متعلق به دوران معاصر است. این آرامگاه در شهر همدان و در میدان باباطاهر قرار گرفته و در سال ۱۳۷۶ به لیست آثار ملی کشور اضافه شده است. باباطاهر یکی از شاعران و عرفای بزرگ قرن ۴ و ۵ می باشد که در لیست مشهور ترین دوبیتی سرایان ایران نیز قرار می گیرد. این آرامگاه زیبا در مرکز میدانی مستطیل شکل و بسیار زیبا قرار گرفته است و ساختمان آن نیز دارای معماری بی نظیر و منحصر به فردی می باشد. به همین دلیل امروزه از آرامگاه بابا طاهر به عنوان یکی از برترین لوکیشن های عکاسی همدان تبدیل شده است.

فاصله غار علیصدر تا گنجنامه

فاصله غار علیصدر تا گنجنامه

گنبد علویان :

گنبد علویان یکی از برترین جاذبه های تاریخی موجود در مسیر فاصله غار علیصدر تا گنجنامه می باشد که در میدان امام زاده عبدالله شهر همدان قرار گرفته است. گنبد علویان یکی از شاهکار های معماری و گچبری بعد از اسلام است که در شهر همدان قرار گرفته است. این بنای تاریخی متعلق به اواخر دوران حکومت سلجوقیان باز می گردد و در قرن ششم هجری ساخته شده است. در دوره هایی بعد از ساخت این مکان، در زیر گنبد علویان یک سرداب ساخته شده است که از آن به عنوان یک مقبره خانوادگی استفاده می شود.

دقت داشته باشید که جاذبه های توریستی و تاریخی شهر همدان به موارد فوق خلاصه نمی شوند. این شهر توریستی ریشه در دل تاریخ ایران داشته و آثاری از زمان ماد ها تا معاصر درون آن وجود دارد. ما در این مقاله تنها تعدادی از برترین جاذبه های تاریخی و توریستی که در مسیر فاصله غار علیصدر تا گنجنامه وجود دارند را به شما معرفی کردیم.

در انتها امیدواریم اطلاعات جامعی در زمینه فاصله غار علیصدر تا گنجنامه و ویژگی های هر یک از جاذبه های توریستی و گردشگری فوق به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید