۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
کد خبر: 55426635

استان ایلام دارای جاذبه های بسیاری است. چغاسبز پرطرفدارترین جاذبه گردشگری این شهر است. در ادامه به بررسی اینکه چغاسبز کجاست می پردازیم.

چغاسبز کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: ابتدا در خصوص اینکه چغاسبز کجاست می پردازیم. چغاسبز یکی از جاذبه های گردشگری استان ایلام می باشد. استان ایلام دارای جاذبه های طبیعی بسیاری است که پارک جنگلی چغاسبز جزو پرطرفدار ترین آنها می باشد. این شهر به علت قرار گیری در دامنه کوه زاگرس دارای طبیعتی زیبا و بکر می باشد. به همین علت سالانه گردشگران و توریست های بسیاری جهت گشت و گذار و تفریح به استان ایلام سفر می کنند و به بازدید از جاذبه های طبیعی آن می پردازند. استان ایلام دارای آب و هوای کوهستانی است به همین علت در طول سال می توانید به این شهر زیبا و دیدنی سفر کنید. پارک جنگلی چغاسبز جزو معروف ترین جاهای دیدنی این شهر به حساب می آید که در این مقاله به معرفی کامل این پارک جنگلی می پردازیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی اینکه پارک جنگلی چغاسبز کجاست و سایر ویژگی های آن همراه ما باشید.

چغاسبز کجاست و معرفی جاذبه های گردشگری آن

اول مقاله در خصوص اینکه چغاسبز کجاست اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. این پارک جنگلی بسیار وسیع می باشد و دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است. مساحت این پارک جنگلی حدود ۴ هزار و ۱۷۰ هکتار می باشد. از جنوب استان ایلام، می توانید به پارک جنگلی چغاسبز برسید. برای حفاظت از پوشش گیاهی و پرندگان، پارک جنگلی چغاسبز را در جنوب شهر ایلام ساخته اند. در این مکان می توانید پرندگان کمیاب مانند بوتیمار را مشاهده کنید. به عبارت دیگر این مکان از لحاظ آب و هوا و شرایط اقلیمی بسیار مناسب می باشد به همین علت پرندگان کمیابی در آن زندگی می کنند. از طبیعت زیبای چغاسبز می توانید نهایت لذت را ببرید. این پارک علاوه بر طبیعت زیبا و دیدنی، دارای جاذبه های گردشگری و امکانات کاملی می باشد. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

شهربازی استان ایلام

در نزدیکی پارک جنگلی چغاسبز شهربازی که از مکان های گردشگری این شهر است، قرار دارد. این شهربازی دارای امکانات کاملی می باشد که این امکانات برای راحتی مسافران و گردشگران فراهم شده است. این شهر بازی از بازی های مهیج فراوانی برخوردار می باشد که می توانید به انجام آنها بپردازید. بعد از گشت و گذار در پارک جنگلی چغاسبز می توانید به انجام بازی های مهیج این شهر بازی بپردازید.

طبیعت زیبای چغاسبز

ابتدای مقاله به سوال چغاسبز کجاست پاسخ داده شد. همچنین در ابتدای مقاله گفته شد که این پارک به علت قرار گیری در استان ایلام دارای طبیعتی بکر و زیبا است. بنابراین طبیعت زیبا و دیدنی مهم ترین ویژگی پارک جنگلی چغاسبز می باشد. در این پارک درختان متنوعی را می توانید مشاهده کنید. درخت پسته، زالزالک، سرو، کاج، گردو و اقاقیا تعدادی از درختانی هستند که در این پارک روییده اند. این پارک در نزدیکی یکی از جنگل های استان ایلام واقع شده است. بنابراین بعد از گشت و گذار در چغاسبز می توانید به دیدن این جنگل بپردازید. همچنین در نزدیکی این پارک جنگلی، چندین روستا و چشمه وجود دارد، که جزو جاذبه های گردشگری استان ایلام محسوب می شوند. در فصل پاییز برگ درختان به رنگ های مختلفی در می آیند و می توانید عکس های زیبایی در منظره بیندازید. در انتهای پارک جنگلی کوه چاله سیه واقع شده است که بازدید از آن به کوهنوردان و صخره نوردان پیشنهاد می شود.

چغاسبز کجاست

چغاسبز کجاست

بهترین زمان برای سفر به ایلام و بازدید از چغاسبز

همان طور که گفته شد ایلام در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و به همین علت دارای آب و هوای مطلوبی می باشد. شما عزیزان در هر فصل از سال می توانید به شهر زیبا و دیدنی ایلام سفر کنید. پارک جنگلی چغاسبز در هر فصلی دارای زیبایی های منحصر به فرد خود می باشد اما در فصل بهار و تابستان طبیعت این منطقه بسیار زیباتر می باشد. به همین علت سالانه بازدید از این پارک جنگلی در فصل بهار و تابستان نسبت به سایر فصل ها بیشتر می باشد. وسط هفته بهترین زمان برای بازدید از پارک جنگلی چغاسبز می باشد. زیرا در روز های آخر هفته افراد بسیاری به این پارک سر می زنند و اوقات فراغت خود را در آن می گذرانند. به عبارت دیگر علاقه می خواهید به دور از شلوغی و تجمع به دیدن این پارک زیبا بپردازید، اواسط هفته بهترین زمان می باشد.

معرفی جاذبه های گردشگری اطراف چغاسبز

همان طور که می دانید چغاسبز یکی از جاذبه های دیدنی استان ایلام است و این در خصوص پاسخ به سوال اینکه چغاسبز کجاست می باشد. در اطراف پارک جنگلی چغاسبز جاذبه های دیدنی بسیاری وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. کاخ فلاحتی ایلام جزو مهم ترین جاهای دیدنی ایلام است که در نزدیکی پارک جنگلی چغاسبز واقع شده است. بعد از گشت و گذار در چغاسبز می توانید به بازدید از این کاخ بپردازید. این کاخ تا پارک جنگلی چغاسبز حدود پنج کیلومتر فاصله دارد. قلعه والی از دیگر جاهای دیدنی ایلام است. این قلعه جزو معروف ترین جاذبه های گردشگری استان ایلام می باشد. این اثر تاریخی تا پارک جنگلی چغاسبز حدود شش کیلومتر فاصله دارد.

چغاسبز کجاست

چغاسبز کجاست

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص اینکه چغاسبز کجاست و ویژگی های این پارک به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۹دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • زهرا IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    8 0
    من ایلامی هستم به افتخار ایلامیل.
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
      0 0
      سلام بنظرم جای قشنگیه
  • سپهر IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    5 0
    واقعا خیلی زیباست ،حتما سفر کنید
  • مسعود مهدوی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    1 0
    من رفتم واقعا زیباست البته ناگفته نماند ایلام جاهای دیدنی ترش بیرون شهر قرار دارن مثل تنگه رازیانه و دربند بدره و کوههای بولی و کبیرکوه شوهان و گل گل ملکشاهی و کان گنبد ماربره و تنگه ارغوان ایلام و تنگه کافری و سراب میمه وخیلی جاهای دیگه که طبیعتش واقعا بی نظیره ما هرسال حداقل ۱۰روز ایلام سفر میکنیم
  • Rasool IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    1 0
    خیلی عالی
  • مهدی IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    چغاسبز شده مدرسان شریف😂 پیاده روی خانوادگی چغاسبز مهمانی و جشن تولد چغاسبز مسابقات چغاسبز مهمان نوروزی چغاسبز کی ؟چغاسبز چی؟چغاسبز این همه جای بکر و عالی تو ایلام داریم سریع انگشت نشانه رو گرفتین سمت چغاسبز چی داره خداوکیل چن تا سکو بتنی و درخت بلوط نه بوتیمار داریم نه گنجشک 😂😂😂😂ولله ما ندیدیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید