وقتی صحبت از درآمدزایی سایت می‌شود، ممکن است تصور کنید که منظور فروش مستقیم از سایت است، ولی این تنها بخشی از تعریف درآمدزایی سایت است.

چگونه سایت خود را به درآمد برسانیم؟

به گزارش سایت دی ام روم، اغلب کارفرمایان یا صاحبان کسب و کارها تصور می‌کنند همین که یک وبسایت داشته ‌باشند، برای کسب درآمد کافیست؛ در حالی که این طور نیست و داشتن یک وبسایت تازه ابتدای راه است. برای اینکه بتوانید از سایت خدماتی یا فروشگاهی خود به درآمد برسید، باید آموزش رایگان بهینه سازی سئو سایت را پشت ‌سر بگذارید یا از یک کارشناس و متخصص سئو کمک بگیرید. چون تنها مسیری که می‌تواند سایت شما را به درآمد زایی برساند، رسیدن به صفحه یک گوگل است!

برای اینکه بدانیم آیا سایت ما پتانسیل رسیدن به درآمدزایی را دارد یا خیر و اینکه چگونه می‌توانیم از خدمات سئو برای رساندن سایت به رتبه 1 گوگل و جذب مخاطب و مشتری استفاده کنیم، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم به طور مفصل به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توان یک سایت را به درآمدزایی رساند.

منظور از درآمدزایی سایت چیست؟

وقتی صحبت از درآمدزایی سایت می‌شود، ممکن است تصور کنید که منظور فروش مستقیم از سایت است، ولی این تنها بخشی از تعریف درآمدزایی سایت است.

منظور از درآمدزایی سایت این است که وبسایت کسب و کار ما آن‌قدر از نظر بازاریابی و تبلیغات قدرتمند عمل کرده باشد که هم بتواند به فروش مستقیم از سایت کمک کند و هم در شرایطی که سایت از نوع آموزشی یا خدماتی است، کاربران یا همان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل و افرادی تبدیل کند که تا مرحله تماس با تیم فروش پیش می‌روند؛ این تعریف جامع و کامل رسیدن یک سایت به مرحله کسب درآمد است.

رساندن یک سایت به این جایگاه طبیعتاً کار آسانی نیست. اگر دقت کرده باشید صفحه اول گوگل فقط 10 سایت را نمایش می‌دهد، این یعنی از میان صدها سایت مختلف در یک کسب و کار یکسان، فقط 10 سایت موفق شده‌اند به ویترین اصلی و پربازدید گوگل راه پیدا کنند.

شرکت در دوره جامع آموزش سئو می‌تواند برای رسیدن به این هدف به شما کمک کند. در بخش بعدی مراحلی که باید برای تقویت سئوی یک سایت، رسیدن به صفحه اول نتایج و جذب مشتری انجام داد، برایتان توضیح می‌دهیم.

چگونه سایت خود را به درآمد برسانیم؟

مراحل سئو سایت و رساندن آن به درآمدزایی

اولین قدم برای شروع مسیر درآمدزایی از سایت، طراحی آن متناسب با اهداف کسب و کار است. به ‌عنوان‌ مثال اگر کسب و کار شما در زمینه تولید یک کالا و محصول است، باید یک سایت فروشگاهی طراحی کنید، اگر فعالیت شما در زمینه آموزش یک تخصص یا ارائه یک خدمت خاص است، باید سایت آموزشی یا خدماتی داشته ‌باشید. طراحی صحیح سایت به ایجاد هویت و شخصیت برای برند و کسب و کار شما کمک می‌کند.

به نقل از صفحه انجام خدمات سئو دی ام روم؛

خدمات سئو فرآیندی است که اجرای اصولی آن، بهینه‌سازی صفحات و در  نتیجه افزایش رتبه و جایگاه در نتایج جستجو به را همراه خواهد داشت. بهبود جایگاه صفحات در نتایج، افزایش بازدید، جلب اعتماد کاربران، رشد کسب و کار و در نهایت افزایش درآمد را به دنبال خواهد داشت.

مراحل بعدی که پس از طراحی سایت باید طی کنید، عبارتند از:

چگونه سایت خود را به درآمد برسانیم؟

✔ تدوین استراتژی سئوی سایت

تدوین استراتژی یعنی یک برنامه ریزی هدفمند براساس تحقیق درباره کسب و کار شما، آنالیز رقبا و تحقیق کلمات کلیدی. برای تدوین استراتژی سئو سایت می‌توانید از خدمات سئو سایت dmroom کمک بگیرید. برنامه ریزی که توسط این تیم متخصص به شما ارائه می‌شود، اهداف کوتاه‌ مدت، اهداف بلند مدت، نحوه رسیدن به آنها، اولویت‌بندی‌ها و هر آنچه باید برای رشد رتبه و جایگاه صفحات سایت در نتایج جستجو و افزایش فروش و سودآوری را در خود جای داده است.

✔ بهینه سازی محتوای سایت

حالا می‌رسیم به بخش بسیار مهم سئوی سایت، یعنی بهینه سازی محتوای آن برای بازاریابی و تبلیغات در وب و تطابق دادن آن با استانداردهای موتورهای جستجو و گوگل. در این بخش باید با توجه به نوع صفحات هدف محتوایی کاربرپسند و سئو شده آماده کنیم.

به‌ عنوان‌ مثال، اگر هدف ما تهیه محتوا برای یک صفحه محصول است، باید هر آنچه مشتری باید درباره آن محصول بداند، مانند مزایا، ابعاد و اندازه، قیمت، کاربردها، رنگ‌بندی و...، تصاویر و حتی ویدئوی محصول را در آن صفحه قرار دهیم تا هم محصول به ‌درستی تبلیغ شود و هم در مشتری انگیزه خرید ایجاد کند.

✔ لینک سازی داخلی و خارجی

یکی از مهم‌ترین اقدامات سئوی سایت که به ایجاد اعتبار، قدرت و بهبود رتبه صفحات هدف کمک می‌کند، لینک سازی است. لینک سازی در دو بخش داخلی و خارجی انجام‌ می‌شود. لینک سازی داخلی ایجاد ارتباط میان صفحات مرتبط سایت یا صفحاتی است که می‌تواند مخاطب را بهتر راهنمایی کند، است. اما لینک سازی خارجی که شامل بک لینک، رپورتاژ آگهی، استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و... است، به ایجاد اعتبار برای صفحات هدف و سایت کمک می‌کند و می‌تواند زودتر سایت ما را به صفحه اول گوگل و رتبه‌های برتر برساند.

✔ سئو تکنیکال سایت

سئوی تکنیکال سایت همان طور که از نامش پیداست به بررسی فنی سایت می‌پردازد. مواردی مانند سرعت سایت، ساختار سایت، کرال باجت، نقشه سایت، فایل Robot.txt، اتصال سایت به ابزارهای رایگان گوگل و...، همگی جزو اقداماتی هستند که برای داشتن یک سایت بی نقص و سریع به اما نیاز داریم. به‌ عنوان‌ مثال، سرعت یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای گوگل است. سایت‌هایی که سرعت آپلود پایینی دارند، در اولویت بندی گوگل جایگاه خوبی را نمی‌توانند کسب کنند، چون مخاطب را خسته می‌کنند. بنابراین می‌بیند که یکی از قدم‌های مهم برای به درآمدزایی رساندن سایت، توجه به‌ سرعت سایت است.

چگونه سایت خود را به درآمد برسانیم؟

✔ بهبود تجربه کاربری

فرض کنید تمام مراحل بالا را با موفقیت طی کردید و همه ‌چیز به‌ خوبی پیش رفت، اگر کاربری که روی سایت شما کلیک می‌کند نتواند به‌ خوبی با آن ارتباط برقرار کند یا فرایند ثبت سفارش کردن در سایت پیچیده و دشوار باشد چه؟ به نظرتان باز هم می‌توان به جذب آن مشتری امیدوار بود؟

طبیعتاً نه! تجربه کاربری موضوع بسیار مهمی است که در این بخش باید به آن توجه کنید. تجربه کاربری سایت به هر آن چیزی گفته‌ می‌شود که استفاده از سایت و محتوای آن را برای کاربر آسان می‌کند و باعث می‌شود کاربر بتواند به ‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند. تجزیه و تحلیل رقبا و شناخت پرسونای مخاطب شما، ایجاد ساختار و معماری سایت به ‌شکلی برنامه ریزی شده و منظم، طراحی رابط گرافیکی سبک و کاربرپسند و از همه مهمتر ایجاد مفهومی ساده از هویت بصری برند جزو الزامات مهم یک سایت جذاب با بهترین تجربه کاربری هستند.

با توجه به اینکه بحث تجربه کاربری موضوع کاملاً تخصصی است، پیشنهاد می‌کنیم در این مورد از تیم‌های متخصص مانند دی ام روم کمک بگیرید. در کنار تمام مراحلی که توضیح دادیم، تبلیغات در اینترنت، تبلیغات در شبکه‌های مجازی، استفاده از پتانسیل رویدادهای مرتبط با کسب و کار شما نیز می‌توانند فرصت بسیار خوبی برای معرفی وبسایت کسب و کار شما و جذب مخاطبان جدید باشد.

منبع خبر : دی ام روم https://dmroom.co/

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید