۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 55426583

سفر به کویر مصر با ماشین شخصی در بر دارنده‌ی بسیاری از خاطرات شیرین و فراموش نشدنی است که ذهن هر مخاطبی را به سمت خود جلب می‌کند.

سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

سلام نو-سرویس گردشگری: آیا تاکنون به: سفر به کویر مصر با ماشین شخصی اندیشیده‌اید؟ کویر گردی از جمله گردشگری‌های فوق العاده به شمار می‌رود که علاوه بر آرامش، در بر دارنده‌ی بسیاری از خاطرات فراموش نشدنی نیز خواهد بود. افرادی که دوستدار کویر گردی هستند، بهترین کویرها در کشورهای مختلف را شناخته و حتما از آنها بازدید کرده‌اند. در صورتی که شرایط بازدید از آنها را نداشته‌اند نیز به دنبال یک برنامه ریزی ایده‌آل برای بازدید از آنها، خواهند بود. کشور ما از جمله کشورهایی است که در کنار برخورداری از طبیعت‌های سرسبز، آبشارها، دریا و ...، کویرهای بسیار زیادی را نیز در بر دارد. برخی از این کویرها به سبب برخورداری از خصوصیات فوق العاده، به عنوان بهترین کویرها برای گردشگری شناخته شده‌اند.

اگر در لیست بهترین کویرها برای گردشگری، نگاهی کوتاه بیاندازید، حتما با نام کویر مصر نیز مواجه خواهید شد. این کویر یکی از جذاب‌ترین و خارق العاده‌ترین کویرهای ایرانی است که در چند سال اخیر به عنوان یکی از جاهای گردشگری فوق العاده، شناخته شده است. اگر شما نیز طرفدار بازدید از این کویر هستید، بهتر است به اطلاعات مهمی در زمینه‌ی آن دست یابید:

بهترین مسیر برای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی:

یکی از موارد بسیار مهم برای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی، توجه به موقعیت جغرافیایی این کویر است. به طور کلی می‌توان گفت که: این کویر در منطقه خور و همچنین بیابانک استان اصفهان واقع شده است. با ورود به این منطقه می‌توانید شاهد بسیاری از خانه‌های کویری با درهای چوبی، سقف‌های گنبدی شکل و ... باشید. این خانه‌ها با بافت منحصر بفرد در روستایی به نام مصر واقع شده‌اند. این منطقه یکی از مناطق بسیار معروف (در سال‌های اخیر) است که با سلسله کوه‌های فلات مرکزی پوشش داده شده است. تپه‌های ماسه‌ای، طبیعت خارق العاده‌ای را برای این منطقه به همراه داشته‌اند.

امروزه شهرت کویر مصر به اندازه‌ای بوده است که زندگی بسیاری از مردم روستانشین در این منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داده است. بسیاری از مردم این منطقه با مشاغلی همچون: دامداری، زراعت زعفران و گندم و ... امرار معاش می‌کردند. امروزه با ورود بسیاری از توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه، شاهد رونق گرفتن اقتصاد آن نیز بوده‌ایم.

  • جاده تهران به کویر مصر: مسیر 1 برابر با 646 کیلومتر (مسیر سمنان) مسیر 2 برابر با 846 کیلومتر (مسیر قم)
  • جاده اصفهان تا کویر: فاصله‌ی اصفهان تا این کویر برابر با 421 کیلومتر (5 ساعت) می‌باشد.

سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

انتخاب ماشین شخصی برای کویر گردی

شناخت مسیرهای مختلف برای سفر به کویر:

برای اینکه بتوانید بهترین سفر به کویر مصر با ماشین شخصی را تجربه کنید، بهتر است مسیر مناسبی را انتخاب نمایید. برای اینکه بتوانید بهترین مسیر را انتخاب نمایید، باید به مبدا مورد نظر، توجه نمایید. اگر قصد سفر با خودروی شخصی به این منطقه را دارید، باید به برخی از نکات مهم و ایمنی در این زمینه، توجه کنید. در نظر داشته باشید که هر ماشینی قابلیت حرکت در شرایط کویری را در بر نخواهد داشت. بنابراین ماشین شخصی خود را از هر نظر مورد بررسی قرار داده و سپس برای رسیدن به مقصد اقدام کنید. بهترین خودروی شخصی برای سفر به کویر، از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • خودروهایی که از 4 دیفرانسیل برخوردار می‌باشند.
  • خودروهایی که از شاسی بلند و ارتفاع مناسب برخوردار هستند.
  • خودروهایی که از لاستیک‌های مناسب با عاج کویری برخوردار هستند. (این لاستیک‌ها در شرایط کویری هرگز دچار پنچری نخواهند شد.)

خودروهایی که کاربراتوری می‌باشند هرگز گزینه‌ی مناسبی برای سفر در دل کویر، نخواهند بود. با توجه به موارد ذکر شده، می‌توانید به راحتی انتخاب هوشمندانه‌ای را تجربه کنید. آیا ماشین شخصی شما از شرایط ایده‌آل برای سفر به کویر، برخوردار است؟!

سفر به کویر مصر با ماشین شخصی

وسایل ضروری برای کویر گردی

وسایل ضروری برای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی:

اگر برای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی آماده هستید، باید حتما به لوازم ضروری سفر نیز نگاهی بیاندازید. در این سفر نیز مانند بسیاری از سفرهای دیگر، نیازمند استفاده از وسایل مهم و ضروری خواهید بود. از جمله وسایلی که در این سفر باید حتما همراه خود داشته باشید، عبارتند از:

  • وسایل یدکی مناسب برای ماشین: (نگهداری تجهیزات مناسب در ماشین مانند: لاستیک زاپاس، تجهیزات ضروری برای پنچرگیری و ... امری مهم و ضروری است. بهتر است قبل از اقدام به سفر، به این وسایل ضروری سر زده و از وجود آنها در کمال صحت و سلامت، اطمینان حاصل کنید.)
  • بررسی وضعیت سلامت ماشین شخصی: (اگر ماشین شخصی شما از مشکلات خاصی برخوردار است، حتما قبل از سفر به کویر اقدام به رفع آن نمایید. در این صورت می‌توانید سفری ایده‌آل را تجربه کنید.)
  • توجه به باک پر بنزین: (یکی از موارد بسیاری از مهم برای سفر به کویر مصر با ماشین شخصی توجه به پر بودن باک بنزین است. در این صورت امنیت در سفر را تضمین خواهید کرد.)
  • استفاده از باکس‌های بطری آب: (یکی از موارد قابل توجه در کویرگردی، افزایش میزان تعریق و تشنگی افراد می‌باشد. بنابراین برای تامین آب مورد نیاز افراد، باید اقدام به تهیه باکس‌های آب معدنی نمایید تا با مشکل کم آبی مواجه نگردید.)
  • توجه به تهیه لباس مناسب: (از دیگر المان‌های مهم برای مراجعه به کویر مصر، توجه به استفاده از لباس مناسب برای سفر است. برای انتخاب این موضوع، انتخاب فصل مناسب برای سفر، بسی ضروری و حائز اهمیت خواهد بود.)
کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
    0 3
    این همه پول بدیم کویر ببینیم؟کویر خودمان بهتر است بهتره اونا بیان کویر ایران را ببینند
    • محمد IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 0
      کویر مصر در خور وبیابانک است نه در کشور مصر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید