۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 55426575

دریاچه ی دوقلو آبدانان یکی از مهم ترین جاذبه گردشگری ایران است. در ادامه توضیحات کاملی در خصوص اینکه دریاچه دوقلو آبدانان کجاست در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به بررسی اینکه دریاچه دوقلو آبدانان کجاست می پردازیم. پیش از معرفی دریاچه دوقلو آبدانان، توضیحات کاملی در خصوص شهرستان آبدانان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی کلی شهر آبدانان

آبدانان یکی از شهرستان های استان ایلام به حساب می آید و در جنوب این شهر قرار دارد. در میان دو کوه دینار و کبیر این شهرستان قرار گرفته است. آب و هوای شهرستان آبدانان کوهستانی است. این شهر از طبیعت زیبایی برخوردار است و جاذبه های طبیعی بسیاری را می توانید در آن مشاهده کنید. در بخش های جنوبی شهر آبدانان جنگل های بلوط واقع شده اند. یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی این شهر که سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، دریاچه دوقلو می باشد. این شهر علاوه بر دارا بودن جاذبه های طبیعی، از لحاظ آثار تاریخی نیز بسیار غنی است.

اغلب آثار تاریخی که در این شهر وجود دارند، متعلق به دوران حکومت پادشاهان ساسانی می باشند. به همین علت شهر آبدانان از قدمت بسیاری برخوردار است و جزو شهر های قدیمی ایران به حساب می آید. در ادامه این مقاله به معرفی کامل دریاچه دوقلو آبدانان که یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری این شهر است می پردازیم. بنابراین جهت دریافت پاسخ سوال دریاچه دوقلو آبدانان کجاست همراه ما باشید.

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست و معرفی ویژگی های آن

دریاچه دوقلو در آبدانان که یکی از شهرستان های ایلام است واقع شده است و این در خصوص پاسخ به سوال دریاچه دوقلو آبدانان کجاست، می باشد. این دریاچه با نام دریاچه دوقلوی سیاه گاو، در بین مردم شناخته می شود. دریاچه ی دوقلو آبدانان در منطقه ای کوهستانی و در ارتفاعات قرار دارد. این دریاچه یکی از کمیاب ترین دریاچه های ایران است. زیرا این جاذبه طبیعی از دو دریاچه تشکیل شده است و از طریق کانالی به یکدیگر راه دارند. طول این کانال بیش از ۷۰ متر می باشد که در هر ساعت حدود ۲۵۰ متر مکعب آب از طریق آن جا به جا می شود. هر یکی از دریاچه ها دارای عمقی متفاوت هستند.

عمق اولین دریاچه حدود ۳۰ متر و عمق دریاچه دوم حدود ۲۰ متر است. آبی که درون این دریاچه ها جریان دارد بسیار شفاف و زلال است. آب دریاچه دوقلو آبدانان به قدری زلال است که به راحتی می توان کف آنها را مشاهده کرد. آب موجود در این دریاچه ها از طریق منبع های زیرزمینی تامین می شوند.

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست و بررسی عمر آنها

بعد از بررسی اینکه دریاچه دوقلو آبدانان کجاست به بررسی عمر این دو دریاچه زیبا و دیدنی می پردازیم. دریاچه های دوقلوی سیاه گاو یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند. به عبارت دیگر این دریاچه ها علاوه بر جاذبه طبیعی، جزو اثر تاریخی این شهر می باشند. به همین علت دریاچه دوقلوی سیاه گاو از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. این دریاچه ها دارای قدمت بسیاری می باشند و عمر آنها به بیش از هزار سال می رسد. با گذشت زمان آسیب های بسیاری به این دریاچه ها وارد و سبب تخریب برخی از قسمت های آنها شده اند. همچنین بر اثر گذر زمان این دریاچه ها بر اثر فرسایش قرار گرفته اند. بنابراین مساحت این دریاچه ها نسبت به قبل کمتر شده است.

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست

بررسی پوشش گیاهی و جانوری دریاچه دوقلو آبدانان

بعد از بررسی اینکه دریاچه دوقلو آبدانان کجاست، به بررسی پوشش گیاهی و جانوری این دریاچه می پردازیم. دریاچه دوقلو آبدانان در منطقه ای پرباران قرار گرفته است و میزان بارندگی آن در طول سال زیاد می باشد. به همین علت گیاهان متعددی در اطراف این دریاچه ها می رویند. نی، انجیر، تمشک، ترشک، گون، بید و تنگرس نمونه هایی از گیاهانی هستند که در اطراف دریاچه های دوقلو آبدانان می توانید مشاهده کنید. شرایط محیطی و اقلیمی دریاچه دوقلوی سیاه گاو بسیار مناسب می باشند به گونه ای که حیواناتی مختلفی در این منطقه زندگی می کنند.

گرگ، روباه، خرگوش، شغال، گراز، کفتار و تشی تعدادی از حیواناتی هستند که در اطراف این دریاچه ها زندگی می کنند و در هنگام بازدید از این جاذبه طبیعی می توانید آنها را مشاهده کنید. در هنگام بازدید از دریاچه دوقلو آبدانان انواعی از پرندگانی را می توانید مشاهده کنید که در آن منطقه زندگی می کنند. پرندگانی مانند عقاب طلایی و دشتی، حواصیل، شبگرد، اگرت و زنبور خوار در نزدیکی این دو دریاچه زندگی می کنند.

نام این دریاچه به چه معناست

نام اصلی این دریاچه سیاگ او می باشد و در بین مردمان محلی آن منطقه، این دو دریاچه به این نام شناخته می شوند. سیاگ او کلمه ای محلی و به معنای سیاه آب است. این نوع دریاچه ها از نوع رودخانه ای می باشند. شکل این دریاچه ها از نمای بالا شبیه به شاخ گاو می باشد. به همین علت به این جاذبه طبیعی و زیبا دریاچه دوقلوی سیاه گاو می گویند. برخی دیگر از مردم معتقد هستند که در زمان های گذشت، اسب آبی در این دریاچه ها زندگی می کرده و مردمان محلی این منطقه نسبت به این نوع حیوان شناختی نداشتند و به همین علت به آن گاو سیاه می گفتند. با گذشت زمان نام این دریاچه از گاو سیاه به سیاه گاو تغییر یافت.

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست

دریاچه دوقلو آبدانان کجاست

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص اینکه دریاچه دوقلو آبدانان کجاست به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • کاربر IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    0 2
    دریاچه سیاه گاو برای شهر سرابباغ و روستای گل گل می‌باشد نه ابدانان
    • LILI IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      4 0
      چه فرقی میکنه سراباغ هم جز آبدانانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید