۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 55426416

در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود از جمله استخر لاهیجان و منطقه ییلاقی لیلاکوه می پردازیم.

جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود می پردازیم. با ما همراه باشید.

جاهای دیدنی لاهیجان

- استخر لاهیجان: معرفی جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود را با این جاذبه طبیعی مشهور آغاز می کنیم. استخر لاهیجان که در حومه شرقی این شهر قرار دارد با مساحتی حدود هفده هکتار و عمقی نزدیک به چهار متر یکی از زیباترین دریاچه های شهری شمال کشور به حساب می آید. طول حاشیه این استخر بیش از دو کیلومتر است و جزیره ای کوچک به نام میان پشته نیز در مرکز آن قرار گرفته است. یک جاذبه گردشگری زیبای دیگر به نام شیطان کوه نیز درست در حاشیه استخر لاهیجان واقع شده است. شیطان کوه یک کوه منحصر بفرد زیبا است که از دور شبیه به یک حجم مخروطی سبز رنگ می باشد. تمامی سطح این کوه با درختچه های سبز شمشاد پوشیده شده است. همچنین آبشاری مصنوعی نیز از این کوه جاری است که آبش از طریق استخر لاهیجان تامین می گردد.

- تالاب سوستان: این جاذبه گردشگری در حومه شمالی شهر لاهیجان و در منطقه ای خلوت و با بافت روستایی واقع شده است. تالاب سوستان که در محاصره جنگل و کوه قرار دارد یکی از خوش منظره ترین و زیباترین چشم اندازهای طبیعی شرق گیلان به شمار می رود. تالابی تماشایی که در فضایی ساکت و آرامش بخش قرار گرفته است و سطح آن با گیاهان زیبای مردابی پوشیده شده است. توصیه می کنیم در سفر به لاهیجان بازدید از تالاب سوستان را در اولویت خود قرار دهید و حتما دوربین عکاسی نیز به همراه داشته باشید.

- چهار پادشاهان: اکثر جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود را جاذبه های طبیعی تشکیل می دهند. چهار پادشاهان یکی از استثناها در این زمینه می باشد. این جاذبه تاریخی مدفن چهار پادشاه کیایی بیه پیش است. پادشاهان کیایی در حقیقت حاکمان محلی بودند که خود را مستقل از حکومت مرکزی به حساب می آوردند. چهار حاکمی که در این بقعه دفن شده اند سید رضی کیایی، سید علی کیایی، سید رضا کیایی و سید خور کیایی هستند. چهار پادشاهان که در ابتدای خیابان کاشف لاهیجان قرار دارد یکی از آثار معماری ارزنده شمال کشور محسوب می شود. گرچه خود این چهار پادشاه در فاصله قرون هفتم تا نهم هجری می زیسته اند اما ساخت این بقعه مربوط به دوره صفوی می باشد.

- تله کابین لاهیجان: دیگر جاذبه محبوب در میان جاهای دیدنی لاهیجان تله کابین این شهر می باشد. تله کابین لاهیجان در کنار تله کابین رامسر و تله کابین نمک آبرود مهمترین و شلوغ ترین تله کابین های شمال کشور به شمار می روند. تله کابین لاهیجان در درون شهرک تفریحی بام سبز واقع شده است و منظره و ویوی آن به شهر سبز لاهیجان آنقدر جذاب و تماشایی است که گردشگران از دیدن آن سیر نمی شوند. این تله کابین از بیش از سی کابین برخوردار است و دارای دو خط می باشد. طول مسیر این خطوط نیز حدود هزار و پانصد متر است. جالب است بدانید که در تله کابین لاهیجان به دانش آموزان بلیط نیم بها ارائه می شود. در محدوده این تله کابین کافی شاپ ها و امکانات رفاهی کاملی نیز برای گردشگران فراهم شده است.

جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود

تله کابین لاهیجان

جاهای دیدنی لنگرود

- پل خشتی: پل خشتی نماد شهر لنگرود و مهمترین بنای تاریخی و جاذبه گردشگری این شهر است. این پل که ساخت آن به دوره ایلخانی باز می گردد بر روی یکی از انشعابات رودخانه سپیدرود قرار گرفته است. این شاهکار معماری در سفرنامه های مشهور اروپایی به شدت ستایش شده است و سفرنامه نویسان آن را در حد پل های شهر ونیز ایتالیا دانسته اند. پل خشتی که در زبان گیلکی خشته پل خوانده می شود از جنس آهک و ساروج می باشد و با توجه به زمان ساخت آن بی تردید باید این پل را یک شاهکار مهندسی در حوزه سازه های آبی دانست.

- لیلاکوه: یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود که البته بیشتر به لنگرود نزدیک است منطقه ییلاقی لیلاکوه می باشد. اکثر گردشگران لیلاکوه را با قلیان سراهای معروف آن می شناسند که مرغوب ترین قلیان های ایران را در آنها می توان یافت. وجود مزارع انبوه چای و باغ های پرتقال نیز کیفیت متمایزی را به این منطقه بخشیده است. ترکیب عطر چای و پرتقال لیلاکوه را به یک بهشت سرمست کننده مبدل ساخته است. در این منطقه ییلاقی همچنین چندین چشمه و آبشار و چند کوه بزرگ نیز واقع شده اند. مرتفع ترین کوه این ناحیه قله معروف عطاکوه است که از مناسب ترین گزینه ها برای ترتیب دادن کوهنوردی به شمار می رود.

جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود

ساحل چمخاله

- ساحل چمخاله: معرفی جاهای دیدنی لاهیجان و لنگرود را با ساحل چمخاله به پایان می بریم. ساحل چمخاله که در ده کیلومتری شهر لنگرود قرار دارد یکی از محبوب ترین سواحل دریای خزر می باشد. علت اصلی این محبوبیت نیز وجود امکانات کامل رفاهی و تفریحی در محدوده این ساحل است. در طول دو دهه اخیر چمخاله حجم سرمایه گذاری عظیمی را به خود دیده است که این ساحل را به مجهزترین ساحل شمال کشور تبدیل نموده اند. علاوه بر وجود مراکز متعدد تفریحی و اقامتی و رفاهی، غروب بسیار زیبای این ساحل نیز دیگر عامل محبوبیت آن می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    2 0
    باید به شهردار لنگرود جایزه داد بخاطر اینکه تلمبار میکنه زباله ها اصل باید اسم شهر را گذاشت زباله رود
  • سجاد IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
    5 0
    لیلاکوه مال لنگروده کومله بخش لنگروده ساحل زیبایی چاف مال لنگرود هست اطاقور جاهای یلاقی مال لنگرود اشتباه ننویسید عزیز دل کجای لیلاکوه مال لاهیجان هست بعد لیلاکوه ملاط هست بعد از ملاط پرشکوه هست اینها همه از روستاهای لنگرود پس لاهیجان نگین یا حق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید