داده‌های دولت ژاپن نشان می‌دهد که ۱۷ دانش آموز دبستانی، ۱۴۳ دانش آموز در مقطع راهنمایی و ۳۵۴ دانش آموز در مقطع دبیرستان در سال ۲۰۲۲ به زندگی خود پایان دادند.

خودکشی بی سابقه ۵۱۴ دانش آموزان در این کشور آسیایی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، داده‌های دولت ژاپن نشان می‌دهد خودکشی در بین دانش آموزان دبستانی، راهنمایی و متوسطه در سال ۲۰۲۲ میلادی به رقم بی سابقه ۵۱۴ نفر رسیده است.

خبرگزاری کیودو با استناد بر آمار دولتی گزارش داد در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۹۹ نفر از دانش آموزان خودکشی کردند که به نظر می رسد رقم صعودی خودکشی دانش آموزان در سال ۲۰۲۲ در نتیجه همه‌گیری کرونا باشد.

این گزارش نشان داد که در مجموع ۱۷ دانش آموز دبستانی، ۱۴۳ دانش آموز در مقطع راهنمایی و ۳۵۴ دانش آموز در مقطع دبیرستان در سال ۲۰۲۲ به زندگی خود پایان دادند.

یک مقام وزارت آموزش ژاپن که در زمینه اقداماتی برای پیشگیری از خودکشی تحقیق می کند گفت، این افزایش می تواند به دلیل تاثیر بلندمدت همه گیری کرونا باشد که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد.

به طور کلی تعداد افرادی که در این سال در ژاپن اقدام به خودکشی کرده اند با ۸۷۴ مورد افزایش به ۲۱ هزار و ۸۸۱ نفر رسیده است که خودکشی مردان برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته افزایش داشته و به ۱۴ هزار و ۷۴۶ مورد رسیده است. این آمار نسبت به سال قبل از آن (۲۰۲۱) ۸۰۷ مورد افزایش را نشان می دهد.

بر اساس این داده ها، خودکشی در بین زنان ژاپن هم برای سومین سال متوالی افزایش یافت و در سال ۲۰۲۲ با ۶۷ مورد افزایش نسبت به سال قبل از آن به ۷ هزار و ۱۳۵ مورد رسید.

از لحاظ سنی، افرادی که در دهه ۵۰ سالگی بسر می بردند بیشترین آمار خودکشی را به خود اختصاص داده اند؛ موارد خودکشی در این رده سنی به ۴ هزار و ۹۳ مورد در سال ۲۰۲۲ رسید که نسبت به سال قبل از آن ۴۷۶ مورد افزایش را نشان می داد. خودکشی در رده افرادی که در دهه ۸۰ میلادی بسر می برد نیز افزایش قابل توجه ۲۷۶ مورد را نشان داد که در این سال در مجموع به ۲ هزار و ۴۹۰ مورد رسید.

آمار گردآوری شده از سوی وزارت بهداشت، کار و رفاه بر اساس آمار آژانس نظارت ملی نشان داد، مسائل مرتبط با بهداشت و درمان در بین زنان و مردان دلیل مشترکی در خودکشی افراد بوده بعد از آن مسائل خانوادگی و مشکلات اقتصادی علت خودکشی ژاپنی ها بوده است. مسائل مربوط به بیکاری نیز عامل ۲ هزار و ۹۶۸ مورد خودکشی اعلام شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید