۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: 55426318

اگر این سؤال برایتان پیش آمده است که بندر گز کجاست، می‌توانید تا انتهای این مطلب دنبال‌کننده ما باشید؛ زیرا به‌صورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

بندر گز کجاست

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مطلب قصد داریم به بررسی این سؤال بپردازیم که بندر گز کجاست؟ در واقع بندر گز یکی از شهرهایی به‌حساب می‌آید که واقع‌شده در ۴۲ کیلومتری گرگان است. همچنین این شهر یکی از توابع بخش مرکزی بوده که بخش جنوبی آن منتهی به رشته‌کوه‌های البرز است. آخرین سرشماری این شهر در سال ۱۳۹۵ انجام گرفت و جمعیت آن ۲۰۷۴۲ تخمین زده شد. مردمی که بومی این شهر هستند، به زبان مازندرانی سخن می‌گویند. اطلاعات مهم‌تری درباره این موضوع وجود دارند که در ادامه به‌صورت کامل‌تر به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

موقعیت جغرافیایی بندر گز به چه صورت است؟

بندر گز یکی از شهرهای ساحلی بوده که در بخش غربی استان گلستان واقع شده است. در ۴۹ کیلومتری گرگان می‌توانید از این شهر دیدن کنید. بندر گز از بخش غربی به گلوگاه می‌رسد. همچنین از بخش شرقی با کردکوی همسایه است. مساحت شهر بندر گز چیزی در حدود ۲۴۰ کیلومتر است. آب‌وهوایی که این شهر به خود اختصاص داده، معتدل و مدیترانه‌ای است. زمانی که به بندر گز پا می‌گذارید، می‌توانید آرامش را احساس کنید. همچنین زیبایی‌های جنگل و زیبایی سواحل دریای خزر بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید برای شما جذاب خواهند بود.

تا به اینجای کار توانستید به جواب این سؤال برسید که بندر گز کجاست. حالا شاید بخواهید مسیرهای دسترسی را بدانید. اگر در تهران ساکن هستید و قصد بازدید از این شهر را دارید، باید بگوییم ۳۷۱ کیلومتر تا مقصد فاصله دارید. برای اینکه در زمان سریع‌تری به مقصد برسید، پیشنهاد می‌کنیم از جاده فیروزکوه به ساری استفاده کنید. همچنین راه‌های دیگری نیز وجود دارند که شما را به بندر گز می‌رسانند. جاده هراز یک نمونه از این راه‌ها است. هم ایستگاه راه‌آهن و هم فرودگاه شما را به مقصد خواهند رساند.

جاذبه‌های گردشگری بندر گز شامل چه مواردی می‌شوند؟

یکی دیگر از مباحث پراهمیت آشنایی با جاذبه‌های گردشگری بندر گز است. بندر گز مکان‌های دیدنی زیادی برای بازدید دارد. اگر گذرتان به این شهر ساحلی افتاد، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از گزینه‌های پیشنهادی استفاده کنید. اسکله بندر گز یک نمونه از آن‌ها است. در این اسکله شاهد پرورش انواع ماهی‌ها خواهید بود؛ به همین علت به‌عنوان یک منطقه گردشگری از آن یاد می‌شود. اسکله بندر گز در فاصله دو کیلومتری از شهر مذکور قرار گرفته است. افرادی که به این اسکله می‌آیند، می‌توانند از بازارچه سنتی آن نیز دیدن کنند. همچنین یک سری از تفریحات برای افراد در نظر گرفته شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به شنا، اسکی و قایقرانی اشاره داشته باشیم.

در ادامه مقاله بندر گز کجاست، به یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری خواهیم پرداخت. فانوس دریایی یکی از گزینه‌هایی خواهد بود که هنگام سفر می‌توانید از آن بازدید به عمل بیاورید. فانوس دریایی از زمان قاجار بر جای مانده است و حاصل تلاش‌های روس بود. روس‌ها برای اینکه تجارت املاک در ایران را راحت‌تر کنند، نسبت به ساخت این فانوس‌ها اقدامات لازم را انجام دادند. در بندر گز می‌توانید چشمه‌های آب سردی را ببینید که از دل کوهستان جاری شده‌اند. همچنین روستاهای بندر گز که آب‌وهوای کوهستانی دارند، می‌توانند اوقات خوشی را برای شما فراهم کنند. مکان‌های گردشگری تنها به موارد گفته‌شده ختم نمی‌شوند. اگر روزی گذرتان به شهر ساحلی و زیبای بندر گز افتاد، بازدید از جاذبه‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • قلقلی چشمه
  • توسکا چشمه
  • بلبل چشمه
  • چشمه گز

بندر گز کجاست

فانوس دریایی بندر گز

آیا بندر گز مرکز خرید دارد؟

در راستای مقاله بندر گز کجاست، شاید سؤالاتی درباره مراکز خرید این شهر برای شما پیش بیایند. مردمان بندر گز هنرهای مختلفی دارند و به شهرت بالایی در زمینه‌هایی همچون گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی رسیده‌اند. همچنین هنرهایی مانند نمد مالی، حصیر بافی، قلاب‌بافی و... در بندر گز بسیار محبوب بوده و اکثر بانوان مشغول به فعالیت در این حوزه‌های هنری هستند. اگر به این شهر ساحلی سفر ‌کنید، می‌توانید انواع بازارچه‌ها را مشاهده کنید که صنایع‌دستی متعددی را به فروش می‌رسانند.

اکثر افراد از این صنایع‌دستی به‌عنوان سوغاتی بهره می‌برند. همچنین در بازارچه‌ها انواع زیورآلات به چشم می‌خورند که همه آن‌ها توسط دستان هنرمند زنان خلق شده‌اند. بعد از اینکه خریدهای خود را انجام دادید، شاید بخواهید دلی از عزا در بیاورید. بندر گز رستوران‌های بسیار زیادی دارد که در آن‌ها انواع غذاهای سنتی سرو می‌شوند. خورشت ساک و ماش پلو از جمله غذاهای محبوب و خوشمزه‌ای هستند که تست آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین در نقاط مختلف انواع بازارهای هفتگی برگزار می‌شوند که جمعیت زیادی را به خود می‌بینند. در این بازارها کالاهای مختلفی به فروش می‌رسند که تأمین‌کننده نیاز افراد هستند. همچنین کالاهای ارائه‌شده از کیفیت لازم برخوردار هستند.

بندر گز کجاست

بازارچه‌های سنتی بندر گز

سخن آخر درباره بندر گز کجاست

در این مطلب سعی کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که بندر گز کجاست؟ همچنین به‌صورت کلی شما را با موقعیت جغرافیایی این شهر آشنا کنیم. بندر گز از بازارچه‌های مختلفی بهره‌مند است که با ورود به آن‌ها می‌توانید انواع صنایع‌دستی را از نزدیک ببینید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید، این بازارچه‌ها گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. همچنین در بندر گز انواع جاذبه‌های گردشگری وجود دارند که باعث خواهند شد بهترین اوقات را تجربه کنید؛ پس اگر به این شهر ساحلی سفر کردید، برای بازدید از این جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید