سنقر یکی از شهرستان های کرمانشاه است. در ادامه معرفی جاذبه های گردشگری که در فاصله سنقر تا کرمانشاه وجود دارند می پردازیم.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه

سلام نو-سرویس گردشگری: در این مقاله به بررسی فاصله سنقر تا کرمانشاه و معرفی بهترین مسیر برای سفر به کرمانشاه از این شهرستان می پردازیم. همچنین در این مقاله به معرفی جاذبه هایی که در فاصله سنقر تا کرمانشاه واقع شده اند خواهیم پرداخت.

معرفی شهر کرمانشاه و سنقر

یکی از مهم ترین شهر های ایران از لحاظ جاذبه های گردشگری استان کرمانشاه می باشد. کرمانشاه در دامنه های کوه بیستون واقع شده است. شهر کرمانشاه به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی متعدد سالانه پذیرای گردشگران و توریست های بسیاری می باشد. استان کرمانشاه دارای شهرستان های متعددی است. سنقر یکی از شهرستان های این شهر می باشد. این شهرستان در شمال شرق کرمانشاه قرار دارد. فاصله سنقر تا کرمانشاه حدود ۱۰۰ کیلومتر است. در فاصله سنقر تا کرمانشاه جاذبه های گردشگری بسیاری وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید.

بررسی مسیر زمینی سنقر تا کرمانشاه

همانطور که گفته شد سنقر جزو شهرستان های کرمانشاه است و فاصله سنقر تا کرمانشاه حدود ۱۰۰ کیلومتر است. پیمودن این مسیر تنها از راه زمینی امکان پذیر است. زیرا طی کردن این فاصله از مسیر هوایی و یا آبی ممکن نمی باشد. به عبارت دیگر سنقر جزو شهرستان های کرمانشاه است و در نزدیکی یکدیگر واقع شده اند بنابراین هیچ گونه مسیر هوایی و یا آبی برای پیمودن این مسیر وجود ندارد. مسیر زمینی بهترین مسیر برای رسیدن به کرمانشاه می باشد. اگر روش زمینی را انتخاب کنید، می توانید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی که در طول مسیر وجود دارند، دیدن فرمایید. فاصله سنقر تا کرمانشاه حدود ۱۰۰ کیلومتر است و پیمودن این مسیر حدود یک ساعت و نیم زمان می برد. در ادامه به معرفی جاذبه های گردشگری که در فاصله سنقر تا کرمانشاه وجود دارند، می پردازیم.

آشنایی با سراب گزنهله واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه

سراب گزنهله یکی از جاذبه های طبیعی می باشد که در فاصله سنقر تا کرمانشاه می توانید آن را مشاهده کنید. این سراب در یکی از روستا های اطراف سنقر به نام تازه آباد قرار گرفته است. سرچشمه اصلی این سراب کوه سراب می باشد. این کوه در نزدیکی سراب گزنهله قرار گرفته است. اگر مشتاق کوهنوردی هستید، کوه سراب می تواند گزینه مناسبی برای شما عزیزان باشد. یکی از عجیب ترین ویژگی های این سراب، درجه آب آن در فصول سال می باشد. آب این سراب در فصل تابستان سرد و در فصل زمستان گرم است. آب سراب گزنهله بسیار زلال و شفاف است و آب مورد نیاز روستاهای اطراف این منطقه از طریق آن تامین می شود. در اطراف سراب گزنهله، چشمه سار ها و جویبار های بسیاری وجود دارد.

این جویبار ها و چشمه سار ها سبب زیبایی بیشتر این منطقه شده اند. همچنین به علت وجود چشمه های متعدد، این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی است و گیاهان دارویی مختلفی را در آن می توانید مشاهده کنید.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه

فاصله سنقر تا کرمانشاه

معرفی بقعه تاریخی مالک

بقعه تاریخی مالک یکی از ارزشمند ترین آثار تاریخی واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه است. معماری این بنا خاص و منحصر به فرد می باشد به گونه ای که توریست ها و گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. بقعه تاریخی مالک به صورت برج ساخته شده است و پلان هشت ضلعی از ویژگی های این بنا می باشد. طول هر یک از اضلاع این بقعه حدود ۶ متر است. در هر یک از اضلاع این بقعه، طاق نما ها و قوس هایی به شکل جناغ را می توانید مشاهده کنید. داخل هر یک از این اضلاع به بهترین شکل ممکن آجرکاری شده اند.

روستای چرمله علیا واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه

روستای چرمله علیا یکی از زیباترین روستاهایی می باشد که در فاصله سنقر تا کرمانشاه می توانید، مشاهده کنید. این روستا توسط کوه های مرتفعی که در فاصله سنقر تا کرمانشاه وجود دارند، احاطه شده است. در شمال این روستا، کوه های مرتفع بیر و بدر را می توانید مشاهده کنید. همچنین در شمال غرب روستای چرمله علیا، قله ی پریشان قابل مشاهده است. این روستا در فصل های بهار و تابستان دارای آب و هوای مناسبی است. بنابراین اگر بازدید از روستای چرمله علیا را دارید، نیمه اول سال بهترین زمان می باشد. این روستا جزو قدیمی ترین روستا های کرمانشاه است. بنابراین تعدادی آثار تاریخی در این روستا وجود دارد که می توانید به بازدید از آنها بپردازید. یکی از آثار تاریخی که در روستای چرمله علیا می توانید مشاهده کنید، حمام تاریخی است. ساخت این حمام به دوران قاجار باز می گردد بنابراین دارای قدمت طولانی است.

امامزاده احمد

امامزاده احمد یکی از آثار تاریخی می باشد که در فاصله سنقر تا کرمانشاه واقع شده است. امامزاده احمد دارای دو در ورودی می باشد. معماری این بنا به صورت مستطیل است. همچنین این بنا شمال دو بخش اصلی میشود. صحن حرم و صحن جنوبی دو بخش اصلی امامزاده احمد هستند. آجر عمده ترین مصالحی است که برای ساخت این بنا استفاده کرده اند. گنبد بزرگ و آجری مهم ترین ویژگی این امامزاده است.

معرفی جاذبه های گردشگری واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه

فاصله سنقر تا کرمانشاه

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص جاذبه های گردشگری واقع در فاصله سنقر تا کرمانشاه به دست آورده باشید.

کد خبرنگار: ۲۰
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرش IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 0
    چرمله علیا قبل از مسیر سنقر به کرمانشاه واقع شده نگارنده محترم در ضمن فاصله سنقر به کرمانشاه نیز ۷۲ کیلو متر است که با تابلو در مسیر مشخص شده
  • یونس IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    3 0
    واقعا که من این مسیر را بالای ۲۰۰ بار رفتم اما جاذبه های گردشگری مثل نوژیوران یا طبیعت سرسبز زیادی داره که نگارنده اشاره ای نکرده
  • saman IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 0
    این مسیر روستای چشمه سهراب عالیه
  • کرمانشاهی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 0
    در این مسیر بخش زیبای دینور هم وجود دارد که با گرمسار ویا میان راهان حتی قابلیت شهر شدن را هم دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید