محققان بریتانیایی در مطالعات جدید به ارتباطی بین مصرف قرص های ضدبارداری در زنان با سرطان سینه دست یافتند.

مصرف قرص های ضدبارداری موجب سرطان سینه می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، هلث دی نیوز نوشت: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف قرص‌های ضد بارداری خطر سرطان سینه را کمی افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، این خطر هم در مورد قرص‌های فقط حاوی پروژسترون، و هم قرص‌هایی که حاوی پروژسترون و استروژن هستند، وجود دارد.

بر اساس این مطالعه، پس از پنج سال استفاده این قرص‌ها، محققان دریافتند که خطر ابتلاء به سرطان سینه با هر دو نوع قرص ضد بارداری بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

«کرستین پیری»، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه آکسفورد انگلستان، گفت: «این یافته‌ها نشان می‌دهد که استفاده کنونی یا اخیر از همه انواع قرص‌های ضدبارداری با افزایش خفیف خطر سرطان سینه مرتبط است.»

نویسندگان خاطرنشان کردند که استفاده از داروهای ضد بارداری فقط حاوی پروژسترون در سال‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

برای این مطالعه، محققان نزدیک به ۱۰۰۰۰ زن مبتلا به سرطان سینه زیر ۵۰ سال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. این زنان بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۷ به سرطان سینه مبتلا شده بودند.

حدود ۴۴ درصد از زنان مبتلا به سرطان سینه و ۳۹ درصد از گروه کنترل مشابه، نسخه هورمونی ضد بارداری داشتند. حدود نیمی از نسخه‌ها مربوط به داروهای پروژسترون بودند.

افزایش نسبی خطر ابتلاء به سرطان سینه در افرادی که از قرص‌های خوراکی ترکیبی استفاده می‌کردند ۲۳ درصد بود. در کسانی که قرص‌های پروژسترون مصرف می‌کردند ۲۶ درصد، در کسانی که پروژسترون تزریق شده دریافت کردند ۲۵ درصد، و زنانی که دستگاه داخل رحمی آزاد کننده پروژسترون دریافت کردند ۳۲ درصد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید