سخنگوی وزارت صمت، در خبر خوش برای متقاضیان ثبت نام و خرید خودروهای داخلی، زمان عرضه دوم فروش خودرو بدون قرعه کشی را اعلام کرد.

زمان عرضه دوم فروش خودرو بدون قرعه کشی اعلام شد + جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، متقاضیان خرید خودروهای داخلی از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در این طرح نشده‌اند، می‌توانند در پایان بهار و در عرضه دوم عرضه خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند.

سخنگوی وزارت صمت گفت: امکان تمدید مهلت برای افتتاح حساب وکالتی برای خرید خودرو از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودرو» وجود ندارد، اما در اواخر بهار یک‌بار دیگر عرضه خواهیم داشت.

با توجه به هم‌زمانی ثبت‌نام طرح «فروش فوق‌العاده ایران خودرو» و «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» عده‌ کثیری از مردم حساب وکالتی خود را به جای افتتاح به نام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به نام ایران خودرو افتتاح کرده‌اند و لذا امکان ثبت‌نام در طرح «یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که در واقع عرضه خودرو بدون قرعه‌کشی بود را نیافته‌اند.

بنابراین این افراد از وزارت صمت خواستار شدند تا مهلتی دوباره برای افتتاح حساب وکالتی به آنها داده شود تا بتوانند در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی شرکت کنند.

این نکته نیز قابل ذکر است که برخی از مخاطبان اعلام کرده‌اند که در زمان افتتاح حساب به صورت آنلاین برای ثبت‌نام در «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» در سایت برخی از بانک‌ها، اصلا گزینه‌ای برای وکالتی کردن حساب به نام سازمان حمایت وجود نداشته است و لذا حساب خود را با نام یکی از خودروسازهای داخلی وکالتی کرده‌اند.

این نکته نیز قابل ذکر است که اغلب افرادی که به طور همزمان در «فروش فوق‌العاده ایران خودرو» و « طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» شرکت کرده‌اند، از آنجا که در هر دو طرح هدفشان خرید خودرو از «شرکت ایران خودرو» بوده است تصور کرده‌اند که افتتاح حساب وکالتی به نام «ایران خودرو» برای ثبت نام در هر دو طرح کافی است و لذا حساب وکالتی خود را به نام ایران خودرو وکالتی کرده‌اند.

این در حالی است که در زمان ثبت‌نام این دو طرح هم «شرکت ایران خودرو» و هم «وزارت صمت» به صورت جداگانه اطلاعیه‌هایی را در مورد چگونگی ثبت‌نام و وکالتی شدن حساب توسط متقاضیان را منتشر کرده‌ بودند و اطلاع رسانی در این باره انجام شده بود.

* فرصت دوباره برای خرید خودروهای داخلی در پایان بهار امسال

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این رابطه گفت: متاسفانه در حال حاضر امکانی برای تمدید مهلت افتتاح حساب وکالتی وجود ندارد اما متقاضیان خرید خودروهای داخلی از طریق «طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی» که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام در این طرح نشده‌اند، می‌توانند در پایان بهار و در عرضه دوم عرضه خودروهای داخلی ثبت‌نام کنند.

مشاور وزیر صمت افزود: در این طرح حدود ۹۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند و به آنها براساس نوبت دهی خودرو تعلق می‌گیرد اما بعد از آنالیز ثبت‌نام در پایان ماه جاری، در پایان بهار آینده برای خودروهایی که تقاضای آنها کم‌تر است یک بار دیگر از طریق طرح یکپارچه عرضه خودرو ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: بنابراین افرادی که به هر دلیلی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند در پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند تا برای خرید خودروهای داخلی اقدام کنند.

یکی از مشکلات دیگر مطرح شده در مورد ثبت‌نام خودرو این بود که برخی از بانک‌ها اسامی دارندگان حساب وکالتی به نام سازمان حمایت را به موقع به سامانه ارسال نکرده بودند و لذا این افراد با وجود دارا بودن حساب وکالتی به نام سازمان حمایت موفق به ثبت‌نام در طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی نشدند.

سخنگوی وزارت صمت در این رابطه اظهار داشت: آن دسته از افرادی که حساب وکالتی را در مهلت مقرر بنام سازمان حمایت باز کرده‌اند ولی موفق به ثبت‌نام نشده‌اند یا بانک‌ها اسامی آنها را به موقع به سامانه ارسال نکرده‌اند، مجددا در روزهای ۷ و ۸ فروردین ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

وی افزود: بر این اساس تمام افرادی که دارای حساب وکالتی به نام سازمان حمایت هستند، اما فرصت ثبت‌نام در سامانه یکپارچه را نداشته‌اند می‌توانند در روزهای ۷ و ۸ فروردین نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

متقاضیان خرید خودروهای داخلی از روز ۲۶ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ فرصت داشتند تا با مراجعه به سامانه http://esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودروی مورد نظر اقدام کنند که با توجه به جا ماندن عده‌ای از فرآیند ثبت‌نام وزارت صمت طی دو روز مهلت ثبت‌نام را تمدید کرد.

به گفته سخنگوی وزارت حدود ۹۰۰ هزار نفر برای خرید خودروهای داخلی حساب وکالتی افتتاح کرده اند و ۹ شرکت خودروساز داخلی در طرح تخصیص یکپارچه خودرو مشارکت دارند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید است.

کد خبرنگار: ۱۴
۶۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 40
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • اسی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 1
    اگر کسی حساب وگالتیش تعید نشده باشه سامانه ثبت نمیکنه یا ثبت میشه
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
      4 3
      افرادی مثل من که الان پول دستشون نیست ولی چند ماه دیگر مبلغ مورد نظر را خواهند داشت چکار باید بکنند ؟؟؟؟؟ چرا خرید خودرو از کارخانجات را فقط به کسانیکه الان پول دارند محدود کردید ؟؟؟؟؟ ............ بقیه مردم آدم نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      4 2
      تو رو خدا مردم اطلاعی از وکالتی شدن سازمان حمایت نداشتن، خیلیا چشم امیدشون همین ثبتنام بوده، لطفا دوباره مهلت برای وکالتی کردن بزارید..
  • حسام IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    24 17
    اگر ریگی به کفشتون نیست چرا یه فرصت مجدد به اونای که حساب وکالتی اشتباه باز کردن نمی دید، در ضمن میتونستید نرم افزار رو جوری طراحی کنید که در هنگام ثبت نام نوع حساب وکالتی رو انتخاب کنن
  • سوری IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    9 10
    من پولم را به حساب ایران خودرو وکالت داده بودم در نتیجه جا موندم لطفا هفتم فروردین به ما هم فرصت بدین
    • وحیدامیری IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      4 1
      خودقالیباف گفته بودباهمون حساب که مال ایران خودرووکالتی کردیدمیتونیدثبت نام کنیدولی دروغ گفتندالان من ماشین زیرپامو فروختم توعیدپیاده میگردم نتونستم ثبت نام کنم لطفایه فرصت برای ماهم بدید
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    11 22
    سلام من قبل ازقره کشی وکالت دادم بنام ایرانخودر قره کشی شرکت نکردم منطزبودم سامانه یکپارچه شرکت کنم هرچه تلاش کردم ثپت نام کنم نشد رفتم بانک مهرایران گفتم چه چوری بمن وکالت زدی نمی تونم ثپت نام کنم گفت حساب تورامسدود نکردم من چه کار کنم از
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    21 8
    این طرح ها فقط برای مهار سرمایه سرگردان خاکستری است
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    23 1
    خلاصه هر روز یک بامبول برای این مردم بسازید و بعد در خفا هم به ریش این مردم بخندید
  • مرضیه مردانی CA ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    2 2
    سلام ب مادران ک پلاک دارند چرا ماشین نمیدید من پلاک بنامم هست ماشین برای برادرم هست دومین فرزندم هم بدنیا اومده
  • مرضیه مردانی CA ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    3 1
    توراخدا ب مادران بدون قرعه کشی وحساب وکالتی ماشین بدید بخدا ما شدیدا نیاز داریم چون همسرم مسافر کش بود ماشین بنامم هست ب روح پدرم بنام برادرم هست خودمون مستاجر هستیم با دوفرزند
  • ابوالفضل IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    7 0
    سلام ماطبق برنامه ریزی شما پول ۱۰۰میلیون واریز کردیم هم اکنون میگید دوباره ثبت نام تکلیف ما کی معلوم میشه چون انتخاب خودرو انجام داديم یا سود پولمون راحساب میکنید
  • میرکلام میریوسفی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    1 0
    باسلام من قبلا ماشین داشتم یک سال پیش با وکالت یک ماه برای پلاک فروختم متاسفانه من فکر میکردم تعویض پلاک شده ولی نشده از طرفی صد میلیون در بانک پاسارگادمسدود کردم برای من پیام هم نیامد حالا چطوری پولم را بگیرم لطفا راهنمایی فرمایید
  • هانی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    5 2
    من پولم‌ کم بود نتونستم حساب وکالتی باز کنم آیا میشه مجدد تو دو ماه دیگه انجام بدم
    • محمدحسین ایزدی IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
      0 0
      سلام بله میشه آخر بهار هم دوباره ثبت نام بدون قرعه کشی هست سعی کنید تااونموقع پولتون رو کامل کنید که ایشالله بتونید ماشین بگیرین
  • سلیمان IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    سلام من ثبت نام کردم ولی نمیدونم ثبت سفارش شدم یا نه اون ۴گزینه آخر زدم ولی بعدش نه تایید اومد نه کد رهگیری چجوری نمیدونم.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
      0 0
      بعد از اون چهار گزینه ی گزینه ثبت داره که فقط با لپ تاب قابل نمایش هست،با گوشی نمیشه
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 8
    سلام میشه سایت ثبت نام وکالتی بازشه ماهم حساب وکالتی باز کنیم
  • نوش جون خودرو سازها IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 0
    هم‌گرون ،هم تو صف, هم بدون کیفیت ، خلایق هر چه لایق
  • رضا IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 1
    این چه قانونی است وقتی ایران خودرو هم در طرح هست حساب وکالتی که به اشتباه باز شده قبولش نمیکنن اگه هدفشون...باید به ماهم فرصت بدن دوباره لطفآ پیگیری کنید
  • علیرضا IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 2
    باسلام جناب آقای قالیباف ریاست محترم سازمان صنت ویا بهتر بکم حمایت از مصرف کنندگان ووووبند ۱۰ روز قبل حسابمون وکالتی کردم ولی شما این داستان تیک روز آخر حتی بعضی از کارمندان بانگها که واقعا بگم استحقاق این مسولیت ندارن در جریان نبودن و اطلاعات غلط میردن پس لطفا بنا به هزار دلیلی پبش آمده و عدم آگاهی واطلاع رسانی و آ گاهی از حساب وکالتی رو تمدید کنید اگه واقعا دلتون به حال کسای که مثل بنده پول کامل تو حسابشون بوده ولی سامانه اجازه ثبت نام بهشون نمیده ی فکری بحالش ن کنید چون من خودم کسی هستم که ماشین زیر پامو فروختم تا بتونم تو این طرح شرکت کنم.
  • علیرضا FI ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    16 0
    چقدر مسخره اس با این طرح فقط خود رو ساز میخاد قیمتش رو بالا ببره و ۷۰ تا ۸۰ درصد قیمتش رو بالا ببره هدف فقط بالا بردن قیمت به قیمت بازار هستش همین
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 0
    اگر خودرو به متقاضیان بدهید و افزابگیش قیمت نداشته باشید درست است نه اینکه خودرو را از بازار آزاد گرانتر به ملت بفروشید .
  • مهرداد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    11 0
    اینکه گفتن توخرداد ماه ثبت نام واسه عرضه خودروهای با تقاضا کمتر میزاریم یعنی چی؟یعنی پرشیا که تقاضا زیاد داره رو دیگه تو طرح خرداد نیست؟
  • خفاجیه IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    0 0
    ♥️دوستان اول عیدتون مبارک♥️ من خودم در ایرانخودرو کار میکنم سامانه رو ۹۰۰ هزار نفر تعریف کردن و یک نفر اگه جاموند دیگه سامانه ذخیره نمیکنه و عرضه دوم خودرو هم داریم ولی دیگه خانواده پژو مثل ۲۰۷ پارس و دنا این و خانواده سایپا سایناو.... چنتای که بازار خریدشون خوبه نیستن 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏به امید موفقیت به تمام ملت ایران
  • محمد IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 0
    سلام وقت بخیر مقصر خود نمایندگی ایران خودرو هس که به بانکها اطلاع رسانی نکردن منم حسابم رو وکالتی کردم ومبلغ 100 میلیون تومان واریز کردم ودر روز ثبت نام گفتن شما نمی تونید چون بنام ایرانخودرو هس حق ما ضایع شد که هیچ تقصیری نداشتیم
  • جمشید طاهری IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    5 0
    سلام من یک ساله در طرح فرسوده ایرانخودرو ثبت نام میکنم ولی خودروی درکار نیست خواهشمندم خودروهای فرسوده را هم بدون قرعه‌کشی ثبت نام کنید
  • ایران خودرو IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    خدا لعنتون کنه زندگی مردم به این انداختید هم پولشون ازشون می‌گیرد هم ماشین بهشون نمیدید
  • سید IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 0
    خیلی از مردم طبق قیمت های فعلی برنامه ریزی و ثبت نام کردن. این صحبت افزایش قیمت دیگه چیه!!!!!! خواهشا اگر واقعا قصدتون خیر رسوندن به مردمه قیمتارو بالا نبرید وگرنه خیلی ها نمیتونن پولشونو تکمیل کننو ماشینشونو بگیرن اگرم بتونن با هزار مشکلو قرضو قوله که ب زندگیشون ضربه میزنه. کارخانه دارها به اندازه کافی تو این چند سال خوردن، حالا یه مقدارم مردم بخورن، چی میشه؟!!
  • محمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    4 0
    مثل اینکه خوشتان میاد پول مردم ببشتر نگه دارید هی تمدید مبکنید
  • اکبر اسدی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 0
    چرا هیچکس بفکر مردم نیست؟؟؟؟!!!! ای .... بر این وزارت صمت،شورای رقابت و این حلبی سازان
  • US ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    6 4
    چرا با مردم رو راست نیستی؟ چرا با اینکه میدونستی تعداد متقاضی خودرو بیش از این ۹۰۰هزار نفر بوده ولی اومدی پشت تریبون و گفتی تقاضای واقعی همین ۹۰۰ هزار نفر بودن؟ چرا قبل از قرعه کشی یک روز یا چند روز فرصت ندادین که کسانی که به اشتباه پول را به حساب سایپا و ایرانخودرو وکالتی کردن حساب وکالتی را به هر جایی که شما مدنظرتون بوده اصلاح کنند؟ بله جواب یک جمله هستش... وزارت صمت و مشاورینش با سوء نیت قبلی مردم را به اشتباه انداختن و اِلا تمدید کردن و یا فرصت یک روزه برای اصلاح حساب وکالتی کاری نداشت... مردم از دروغ های شما مسئولین بیزارننننننننن....
  • US ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 1
    سلام تورو خدا پیگیر ثبت نام نشدن حساب‌های وکالتی باشید خیلی ها نمیدونستن باید به نام سازمان حمایت وکالتی کنن حالا نمیتونیم ثبت نام کنیم...مال همینه تعداد ثبت نام کنندگان خیلی کمه... پیگیر باشید ممنونم
  • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 3
    سلام ،چرا نمی‌تونین ما که وکالتی رو از بانک کردیم کاری کنین ما هم ثبت نام کنیم بانک اشتباه زده حالا تقصیر ما چیه واقعا اگه خدا رو میشناسید یه کاری کنین کسایی که اشتباه کردن هم ثبت نام کنند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    3 5
    سلام تو و خدا وکالتی تمدید کنید باور کنید تو خانواده من دردسر درست شده به خدا بانک اشتباه زده ما گناهی نداشتیم
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
    1 1
    واقعااکثر بانک‌ها هم خودشون نمی‌دونستن چجوری حساب وکالتی بدن اکثر مردم هم پول وکالتی کردن یکبار فرصتی دیگه بدید به مردم اگه قصد خیر دارید چون همه ماشین ویا طلای خودشون رو فروختن به انید ثبت نام
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    1 1
    خب مردحسابی ماکه حساب وکالتیواشتباه بازکردیم منتظرخردادباشیم شایدماشین های کم طرفدارمثل هایما موند اونوقت ماکه پول هایمانداریم چه گلی بریزیم توسرمون ها
  • اسماعیل غمگسار IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    پس طرح جوانی جمعیت چی شد . سخنگوی وزیر میاد خودش رو باد می‌کنه میگه به مادران دو فرزند به بعد که یه خودرو می‌دیم . انگار مفت می‌خوان بدن . بعد چندین بار ثبت نام کردیم برند نشدیم 🤔
  • نجمه پاس IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۹
    0 0
    سلام ما حساب وکالتی بنام ایران خودرو زدیم ،فک کردیم درسته از مسولین خواهش می کنیم تمام خودروها رو برای اواخر بهار ارائه بدن .ما دنا پلاس می خواستیم گویا میگن ماشین هایی که روی دستشون مونده نی خوان عرضه کنند
  • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۰
    0 2
    انقدر این دست اون دست نکنید انقدر ما رو سر کار نزارید، بخدا خدا رو خوش نمیاد بخدا پیر شدیم برا خرید یک ماشین سریعتر عملیات نوبت دهی رو شروع کنید انقدر دلال نزارید لای خریدارای واقعی سریعتر نوبت بدین، ما همه چشم انتظاریم، بدجور بی ماشینی ما رو آسی کرده خواهشا زودتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید