ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که پیگیری واریز حقوق معلمان تا الان «بی‌نتیجه» بوده است و پیگیری «استیضاح» وزیر آموزش و پرورش جدی است.

حقوق معلمان واریز نشد؛ کار به تذکر به رئیس جمهور و استیضاح وزیر آموزش و پرورش رسید

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از دیشب تا الان پیگیر این مساله هستم و هم از طریق مجموعه وزارت آموزش و پرورش و هم از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستم که کار انجام شود اما تا الان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با عدم پرداخت حقوق فرهنگیان تا امروز ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ که آخرین روز سال است، گفت: از دیشب تا الان پیگیر این مساله هستم و هم از طریق مجموعه وزارت آموزش و پرورش و هم از طریق سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستم که کار انجام شود اما تا الان نتیجه‌ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این حق معلمان عزیز است که به موقع واریز شود در حالیکه تعطیلات از امروز آغاز شده و فردا عید نوروز است و همه بانک ها تعطیل شده‌اند و بعد از این هم اگر واریز شود فرهنگیان عزیز با مشکل جدی مواجه می شوند و الان مطالبه جدی از مجلس دارند.

«استیضاح» وزیر آموزش و پرورش را با «جدیت» دنبال می کنیم

نماینده مردم گرمی در مجلس در ادامه به طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و ابراز داشت: ما استیضاح وزیر آموزش و پرورش را از ۱۰ روز قبل کلید زدیم و با جدیت استیضاح را پیگیری خواهیم کرد. گرچه اینجا مقصر اصلی سازمان برنامه و بودجه است اما از آنجا که ما نمی توانیم برای سازمان برنامه و بودجه سوال مطرح کنیم، وزیر باید پاسخگو باشد و آقای وزیر باید قبل از اینکه سال به روز ۲۹ اسفند برسد این کارها را انجام میداد یا مجلس را در جریان قرار می‌داد که آقای میرکاظمی نمی خواهد این کار را انجام دهد؛ نه اینکه به آخرین روز سال برسیم و حقوق قشر عظیمی از معلمان عزیز پرداخت نشده باشد و الان به فکر این بحث بیفتیم.

وی افزود: همچنین تذکر شدیدی به رئیس جمهور خواهیم داد، مجدداً عرض می‌کنم که ما چون دسترسی به آقای میرکاظمی نداریم راه نظارتی ما تذکر به رئیس جمهور و استیضاح وزیر است.

اسماعیلی در پایان پیرامون تداوم پیگیری‌ها عنوان کرد: اولا پیگیر هستیم که تا ریال آخر این مبالغ واریز شود و دوماً حتی اگر واریز هم شود چون این ناهماهنگی و بی مهری ها اتفاق افتاد و کام فرهنگیان عزیز را در شب سال نو تلخ کرده است حتما استیضاح وزیر و تذکر شدید به رئیس جمهور را برای اولین روزی که مجلس در سال جدید شروع به کار می‌کند، در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبرنگار: ۱۴
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    تاسف تاسف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید