ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در آخرین سفر استانی سال ۱۴۰۱ امروز وارد خوزستان شد که هدف اصلی این سفر افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان است.

رئیسی در آخرین سفر استانی سال ۱۴۰۱ وارد این استان شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور برای افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان وارد استان خوزستان شد.

ابراهیم رئیسی دوشنبه بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی آیت الله جمی آبادان از سوی استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان ،نمایندگان مردم آبادان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

سید ابراهیم رئیسی، پس از تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری تاکنون سه بار به استان خوزستان سفر کرده است که امروز برای چهارمین بار به‌عنوان آخرین مقصد سفر استانی در سال ۱۴۰۱ وارد این استان شد.

طرح توسعه پالایشگاه آبادان (فاز ۲) با سرمایه گذاری ۱.۲ میلیارد دلاری با جزئیات احداث یک ردیف جدید پالایشی به ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز، ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی براساس استاندارد یورو پنج و کاهش آلاینده های زیست محیطی، کاهش درصد تولید مازوت از ۴۵ به ۲۶ درصد، افزایش تولید ۵۳ درصد گاز مایع و ۲۳ درصد نفت گاز و ۶ درصد بنزین و ایجاد اشتغال مستقیم برای هفت هزار نفر از بومیان محلی به بهره برداری خواهد رسید.

هدف از اجرای این طرح، تکمیل زنجیره ارزش، کاهش آسیب‌پذیری کشور در برابر تحریم‌ها از طریق تبدیل نفت خام و میعانات گازی به فرآورده‌های نفتی و ارتقای کیفیت فرآورده‌های نفتی است.

بر اساس اجرای این طرح، محصولات سبک تولیدی پالایشگاه مانند بنزین، ‌نفت سفید،‌ گازوئیل و گاز مایع افزایش می‌یابد و با برچیدن تجهیزات قدیمی با عمر بیش از ۷۰ سال، ‌تجهیزات جدید جایگزین شده و نیز وضعیت زیست محیطی پالایشگاه با حذف تأسیسات با بازده پایین و مصرف سوخت بالا، بهبود می‌یابد.

پالایشگاه آبادان نخستین پالایشگاه نفت خاورمیانه با قدمتی ۱۱۰ ساله و از قطب‌های مهم پالایشی کشور است که اکنون با استفاده از توان مهندسان داخلی و به بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا در آستانه بهره‌برداری از فاز دوم قرار گرفته است.

جایگزینی و نوسازی این پالایشگاه در دو مرحله صورت گرفته است که مرحله اول با احداث مجموعه جدید پالایشی در ۱۵۰ هزار بشکه در روز (فاز اول) در سال ۱۳۸۴ به بهره برداری رسید و مرحله دوم با احداث مجموعه جدید پالایشی با ظرفیت ۲۱۰ هزار بشکه در روز با عنوان طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان (فاز ۲) که از تیرماه ۱۳۹۶ شروع شد و بخش نخست آن در آذرماه ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید و اکنون بخش نهایی این فاز با حضور رییس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید