بهترین کتاب فروشی تهران کجاست؟ کجای تهران می‌شود یک کتاب فروشی خوب، جذاب و دلپذدیر یافت؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه شوید.

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

می‌خواهیم در بهترین کتاب فروشی های تهران باهم قدمی بزنیم. هرقدر هم کتاب‌خوان نباشیم، وقتی قدم در کتاب‌فروشی می‌گذاریم، ناخودآگاه شوق کتاب جانمان را تازه می‌کند! تهران ده‌ها کتاب‌فروشی دارد که این احساس خوب را به بازدیدکننده منتقل می‌کنند. در این مقاله، می‌خواهیم سری به خاص‌ترین، معروف‌ترین، بزرگ‌ترین، و قدیمی ترین کتاب فروشی های تهران بزنیم و بیشتر با آنها آشنا شویم.

شهر کتاب

  • آدرس شهر کتاب مرکزی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از استاد مطهری، نبش کوچه کلاته، پلاک ۷۴۳
  • مرکز فرهنگی شهر کتاب: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ سوم، پلاک هشت
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۹ تا ۲۲، جمعه و روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۲
  • آدرس سایت: www.bookcity.org
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۴۱۵۲۵۰
  • فروشگاه اینترنتی شهر کتاب: ۰۲۱۸۸۲۱۰۸۵۲

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

مهم‌ترین فعالیت شهر کتاب راه‌اندازی مجموعه زنجیره‌ای از کتاب‌فروشی‌ها است. این موسسه با توجه به امکانات و فضای وسیع کتاب‌فروشی‌های خود این امکان را دارد تا کتاب‌های بسیاری از ناشران را ارائه دهد. تا به امروز شهر تهران میزبان بیش از ۴۰ شهر کتاب است و در اکثر محله‌ها و مناطق پرتردد تهران یکی از کتاب‌فروشی‌های این مجموعه به چشم می‌خورد.

شهر کتاب‌های تهران از جمله «شهر کتاب مرکزی» و «مرکز فرهنگی شهر کتاب»، فضایی را به برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله برگزاری بزرگداشت برای چهره‌های شاخص ادبی و رونمایی کتاب‌ها اختصاص می‌دهند. موسسه شهر کتاب علاوه بر این فعالیت‌ها، موسس شرکت نشر موسیقی هرمس و نشر کتاب هرمس نیز محسوب می‌شود که خود ارائه کننده محصولات فرهنگی ارزشمند و شناخته‌شده‌ای است.

شهر کتاب‌ها به‌طور معمول فضایی برای فروش لوازم تحریر، دفترهای فانتزی، بازی‌های فکری و وسایل کوچک تزیینی دارند. علاوه بر این بخشی را نیز به کتاب‌های زبان اصلی انتشارات خارجی اختصاص می‌دهند. از میان شهر کتاب‌های تهران، علاوه بر شهر کتاب مرکزی، شعبه الهیه و هفت حوض میان طرفداران کتاب شهرت بیشتری دارند.

کتاب فروشی نشر چشمه

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، خیابان کریم‌خان زند، نبش میرزای شیرازی، پلاک ۱۰۷
  • آدرس شعبه کارگر: خیابان کارگرشمالی، تقاطع بزرگراه گمنام، خیابان چهارم، پلاک۲
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۹۰۷۷۶۶ - ۰۲۱۸۸۳۳۳۵۸۳
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۲۰:۴۵، به غیر از روزهای تعطیل و جمعه‌ها

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

نشر چشمه یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین انتشارات ایران است که چندین کتاب فروشی در تهران و مراکز استان‌ها دارد. کتاب‌فروشی‌های این نشر در خیابان کارگر، میزبان دورهمی‌های داستان، جشن امضای کتاب و مراسم رونمایی‌ برای آلبوم‌های موسیقی جدید با حضور نویسندگان و هنرمندان است. علاوه بر آن، کتاب فروشی مرکزی این نشر در خیابان کریم‌خان از معروف‌ترین پاتوق‌های علاقه‌مندان به کتاب محسوب می‌شود و به روزترین کتاب‌ها با موضوعات مختلف را می‌توانید در این مرکز پیدا کنید. با وجود راه‌اندازی شعبه جدید در کوروش مال، بسیاری هنوز شعبه‌های قدیمی‌تر این نشر را ترجیح می‌دهند.

به‌طور معمول فروشندگان کتاب‎‌فروشی‌های نشر چشمه افرادی آشنا به نشرها و کتاب‌های مختلف هستند و به‌خوبی می‌توانند شما را راهنمایی کنند. کتاب فروشی این نشر در خیابان کارگر، کافه خوب و دنجی دارد که می‌توانید ساعاتی را برای نوشیدن قهوه و خواندن کتاب در آن سپری کنید.

کتاب فروشی نشر ثالث

  • آدرس: خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، پلاک ۱۴۸، نشر ثالث
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳
  • شماره تماس: ۰۲۱۸۸۳۲۵۳۷۶
  • آدرس سایت: salesspublication.com

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

کتاب فروشی نشر ثالث یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در خیابان کریم‌خان‌زند است. هرچند که شعبه دیگری از این کتاب‌فروشی به‌تازگی در ایران مال راه‌اندازی شده است؛ اما کتاب فروشی نشر ثالث خیابان کریم‌خان‌زند برای بسیاری از اهالی کتاب فضایی نوستالژیک دارد. این کتاب‌فروشی دو طبقه دارد که در طبقه اول کتاب‌ها و نشریات به‌صورت موضوعی طبقه‌بندی شده و به مشتریان ارائه می‌شود؛ در طبقه دوم کافه‌ای مشرف به پل کریم‌خان‌زند قرار دارد که روی دیوارهای آن تصاویر شاعرانی بزرگ همچون مهدی اخوان ثالث به چشم می‌خورد. نام کافه نیز از همین شاعر پرآوازه وام گرفته شده است. نشر و کتاب‌فروشی ثالث به جهت ارائه و انتشار طیف وسیعی از کتاب‌ها در موضوعات مختلف اعتبار ویژه‌ای میان اهالی فرهنگ دارد.

بوک لند

  • آدرس شعبه مرکزی: تهران، زعفرانیه، میدان الف، مرکز خرید پالادیوم
  • ساعات کاری: هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۰:۳۰
  • سایت: www.book-land.ir
  • شماره تماس: ۰۲۱۲۲۶۶۷۷۱۶

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

بوک لند به واسطه برگزار کردن کارگاه‌های آموزشی و تفریحی ویژه کودکان یکی از پاتوق‌های خوب تهران برای این رده سنی محسوب می‌شود. این کتاب‌فروشی در کنار ارائه کتاب‌های کودک و نوجوان در برقراری فضایی تعاملی برای این گروه سنی موفق عمل کرده است.

مجموعه بوک‌لند با نگاهی نو در کنار ارائه کالاهای فرهنگی بستری دوست‌داشتنی را برای پدیدآوردندگان و مخاطبان آن‌ها فراهم و جلسات فرهنگی و هنری از جمله جلسات رونمایی کتاب یا آلبوم‌های موسیقی و دیدار با نویسندگان و هنرمندان را میزبانی می‌کند. بوک لند صرفا پاتوقی برای علاقه‌مندان به کتاب و یک کتاب‌فروشی نیست؛ بلکه جایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر است. بوک‌لند فضایی دوست‌داشتنی برای خانواده‌ها و مخاطبان فرهنگی دارد که شاید مهم‌ترین دلیل آن در نظر گرفتن رده‌های سنی مختلف باشد.

در بوک لند می‌توانید کتاب‌هایی با موضوعات مختلف و نشریاتی برای کودکان و نوجوانان، نشریات خارجی، آلبوم‌های موسیقی،کتاب‌های زبان اصلی، آثار هنری تزیینی و نوشت‌افزار نیز پیدا کنید.

در کنار فضای تعاملی کتاب‌فروشی دوست‌داشتنی و آرامش بخش بوک‌لند، رستوران و کافه‌ای نیز در نظر گرفته شده است، تا این مجموعه به یکی از بهترین کتاب‌فروشی‌های تهران بدل شود.

انتشارات جنگل

  • آدرس دفتر مرکزی: تهران، میدان انقلاب، خیابان انقلاب، خیابان ۱۲ فروردین، خیابان لبافی نژاد، نرسیده به خیابان منیری جاوید (اردیبهشت)، شماره ۱۸۵، طبقه دوم (حقوقی)، طبقه سوم (زبان)
  • شماره تماس: ۰۲۱۵۴۱۱۳
  • سایت: jangal.com
  • ساعت کاری: هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹، جمعه و روزهای تعطیل ۱۱ تا ۱۹

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

جنگل یکی از انتشارات‌ها و کتاب‌فروشی‌هایی که به‌صورت تخصصی در حوزه کتاب‌های آموزشی زبان انگلیسی فعالیت می‌کند. این کتاب فروشی علاوه بر کتاب‌های آموزشی که برای زبان آموزان طراحی شده است، رمان‌های انگلیسی را با بهترین کیفیت به مخاطبان خود ارائه می‌کند. چندان تفاوتی ندارد که می‌خواهید در آزمون‌هایی مثل آیلتس، تافل یا دولینگو شرکت کنید یا برای ارتقای شغل یا تدریس زبان انگلیسی به سراغ این مجموعه بروید، در هر صورت انتشارات جنگل با در نظر گرفتن نیازهای مختلف توانسته طیف وسیعی از علاقه‌مندان را راضی نگه دارد. این انتشارات بهترین و به‌روزترین منابع را در اختیار مدرسان و زبان آموزان قرار می‌دهد.

شما می‌توانید با توجه به نیاز، رده سنی و سطح زبان در دسته‌بندی‌های مختلف همچون «کتاب‌های رمان زبان انگلیسی»، «کتاب آموزش زبان انگلیسی»، «خواندنی‌های عمومی»، «فرهنگ لغت» و «زبان‌آموزی و ترجمه» به سراغ کتاب‌فروشی جنگل بروید و بی‌شک دست خالی بیرون نخواهید آمد.

کتاب‌فروشی جنگل برای جلب نظر مشتریان خود به‌طور معمول جشنواره‌های تخفیفی خیلی خوبی را برگزار می‌کند. در سایت این مجموعه گزینه‌ای به نام گلدن باکس وجود دارد که به‌صورت دوره‌ای کتاب‌های پیشنهادی آن تغییر می‌کند. شما می‌توانید کتاب‌های این بخش را با تخفیف ۶۰ درصدی تهیه کنید. علاوه بر این با انتخاب گزینه خرید آنلاین می‌توانید از تخفیف ۳۰ درصدی و همیشگی سایت بهره‌مند شوید.

باغ کتاب تهران

  • آدرس: تهران، بزرگ‌راه شهید حقانی ()
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۶۰۴۵۵۰۰
  • سایت: bagheketab.com
  • ساعت کاری: همه‌روزه از ۹ تا ۲۱

بهترین کتاب فروشی‌های تهران کدام است؟

باغ کتاب تهران یکی دیگر از مجموعه‌های شناخته شده در تهران محسوب می‌شود که چندین کتاب‌فروشی بزرگ را در خود جای داده است. این مجموعه در دو طبقه و زیربنای ۱۱۰ هزار متر دارای بخش‌های مختلفی است. شمالی‌ترین بلوک مجموعه باغ کتاب (بلوک A) برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است. در طبقه همکف با حدود ۷,۰۰۰ متر مربع مساحت، فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی کودکان و نوجوانان قرار دارد. در این بخش باغ کتاب بیش از ۳۰ مجسمه شخصیت‌های کارتونی نصب شده است. یکی از کتاب‌فروشی‌های دوست داشتنی بلوک A فروشگاه بزرگ ماه‌پیشونی است. همچنین در طبقه اول این بلوک می‌توان به دو مجموعه کافه کودک و باشگاه رباتیک اشاره کرد. باشگاه رباتیک جایی است که بچه‌ها می‌توانند ساخت ربات و برنامه‌نویسی آن را آموزش ببیند.

خیالستان (بلوک B) راهرویی است که دو بلوک A و C را به هم متصل می‌کند. این راهرو با وجود دو پروژکتور قدرتمند فضایی جذاب را برای پیاده‌روی فراهم کرده است. بالای راهروی خیالستان گذر فرهنگ قرار دارد؛ گذری که میدان فرهنگ را به پارک طالقانی و پل طبیعت پیوند می‌دهد.

نگارستان (بلوک C) یکی دیگر از بخش‌های باغ کتاب است که ۱۱ سالن سینما و تآتر دارد. مساحت پرده سینمای اصلی باغ کتاب ۱۹۰ متر مربع است که دومین پرده سینمای بزرگ تهران محسوب می‌شود. در طبقه اول این بلوک باغ علم کودک طراحی شده است، مکانی برای کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۲ ساله که در آن چهار داستان علمی (داستان بدن، داستان خانه، داستان شهر و داستان زمین) در قالبی مدرن روایت می‌شود. از دیگر بخش‌های این بلوک می‌توان به سالن نمایش سه‌بعدی و سالن نمایش علمی اشاره کرد.

سروستان باغ کتاب (بلوک D) یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های ویژه بزرگسالان است. این مجموعه در فضایی ۲۵ هزار متری، لقب یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان را به خود اختصاص داده است. بلوک سروستان شامل باغ علم نوجوانان، گالری و کافه گالری بزرگی در زیرزمین نیز می‌شود.

پشت‌بام باغ کتاب، مجموعه‌ای دلپذیر از کافه‌ها است که در دل فضای سبزی زیبا طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از آسانسور یا راه‌پله‌های ضلع شرقی این مجموعه به آن دسترسی پیدا کنید. روی پشت‌بام باغ کتاب، سینمایی با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای فصل تابستان تعبیه شده است. این مجموعه بزرگ و دوست داشتنی هیچ شعبه دیگری ندارد.

کتابفروشی هنوز

انتشارات و کتابفروشی هنوز: نشر هنوز در سال 1394 شروع به کار نمود، کتاب فروشی این مجموعه در خیابان کریم خان واقع شده بود. پرفروش و مشهورترین کتاب های این نشر را مقالات مدیریتی هاروارد و کتاب های مدرسه زندگی تشکیل می دهند. هم اینک این کتابفروشی تعطیل شده اما کتاب های این انتشارات را می توانید از فروشگاه های اینترنتی و کتابفروشی های معتبر تهیه نمایید. فهرست موضوعی کتاب های این مجموعه را مدیریت، فلسفه، ادبیات داستانی و هنر تشکیل می دهند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید