اگر شما هم با دیدن تصاویری زیبا از روستای برنت سوادکوه قصد کرده‌اید که هر چه سریع‌تر برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنید، همراه ما باشید.

از روستای برنت روستای برنت سوادکوه چه می‌دانید؟

در استان مازندران و در جنوبی‌ترین نقطه سوادکوه، روستای تاریخی برنت با قدمتی 2 الی 3 هزار ساله قرار دارد؛ روستایی که وجود رودخانه‌ها، یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب معدنی، ییلاق‌های زیبا، جنگل‌های انبوه، مراتع و کوه‌های مرتفع، زیبایی آن را دو چندان کرده و جاذبه‌های تاریخی مانند عمارت علی محمدخان، آسیاب بادی، مسجد و مدرسه علمیه و... نیز بر این جذابیت‌ها افزوده است. این دهکده کوهستانی با آب و هوای پاک، چشم اندازهای بی‌نظیر و دیدنی‌هایی که در دل خود نهفته دارد، به منطقه‌ای پرطرفدار برای گردشگران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی تبدیل شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه وجود یخچال‌های طبیعی در دامنه کوه است که دامداران از آن برای نگهداری محصولات لبنی و گوشت استفاده می‌کنند. از این روستا دست خالی برنمی‌گردید؛ علاوه بر خاطرات زیبا می‌توانید سوغات طبیعی و محلی خوش طعم و بو را نیز با خود به همراه بیاورید.

چرا باید به روستای برنت سوادکوه رفت؟

ما به شما توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده برنامه‌ریزی کنید و به دیدن این روستای جذاب و زیبا بروید. سالانه افراد زیادی از اقصی نقاط کشور برای دیدن زیبایی‌های روستای برنت عازم سفر می‌شوند. ممکن است از خودتان بپرسید چه ویژگی خاصی باعث می‌شود که از شهرهایی با هزاران کیلومتر فاصله باز هم گردشگرانی به سمت این روستا می‌آیند. زیبایی‌های روستا محدود به یک یا دو مورد نیست. برخی از جاذبه‌های گردشگرپذیر روستای برنت سوادکوه در ادامه ذکر می‌شوند:
• فضای زیبا و پر از سبزه و گل به خصوص در فصل تابستان و بهار
• چشمه‌های آب‌معدنی و آبتنی در آن‌ها
• آب و هوایی بی نظیر و دلنشین
• مراتع سرسبز و کوه‌های و تپه‌های بی نظیر
• جنگل‌های پرپشت با درختانی سر به فلک کشیده
• یخچال‌های طبیعی در نزدیکی این روستا

طبیعیت روستای برنت سوادکوه

حتی مسیر این روستا هم بسیار زیبا و جذاب است. رودخانه‌های روان و درختانی سر به فلک کشیده همگی دست به دست هم داده‌اند تا زیبایی این منطقه را چند برابر کنند. این روستا در استان مازندران واقع شده و جزو توابع سوادکوه است. جالب است بدانید که این روستا قدمتی ۲ تا ۳ هزار ساله دارد و آثار باستانی اطراف آن هم نشان دهنده این موضوع است. یخچال‌های طبیعی که در این روستا قرار گرفته است، نه تنها منبع آبی مهمی برای رودخانه‌هاست، بلکه گاهی اوقات افراد محلی گوشت و لبنیات خود را هم در آن نگهداری می‌کنند. دیدن آسیاب بادی، مسجد و مدرسه علمیه تاریخی، عمارت علی محمد خان و ... هم از مکان‌هایی است که در این روستا می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

از روستای برنت روستای برنت سوادکوه چه می‌دانید؟

چگونه به روستای برنت سوادکوه برویم؟


اگر شما هم با دیدن تصاویری زیبا از روستای برنت سوادکوه قصد کرده‌اید که هر چه سریع‌تر برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنید، همراه ما باشید. می‌توانید با رزرو بلیط هواپیما برای یک روز تعطیل به تهران یا مازندران بروید و یک روز صبح زود عازم روستای برنت شوید. از مسیر تهران به سمت فیروزکوه بروید. بعد از آن به سمت سوادکوه طی مسیر کنید و حدود ۵ کیلومتر قبل از سوادکوه به جاده این روستای زیبا می‌رسید. حدود ۸ کیلومتر باید در جاده‌ای خاکی برانید تا به این روستای کوهستانی برسید. با توجه به این که روستا کوهستانی و سرد است، می‌توانید برای دیدن آن در بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید. البته پاییز با جلوه هزار رنگ خود هم رنگ و روی خاصی به این روستا می‌دهد که دیدن آن خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی نزدیک به روستای برنت سوادکوه

حال که حسابی در روستای برنت سوادکوه به گشت و گذار پرداخته‌اید، بهتر است که سفرتان را تکمیل کنید و دیدنی‌های اطراف را هم در برنامه خود بگنجانید. برخی از جاذبه‌های گردشگری زیبا و ارزشمندی که در اطراف این روستا واقع شده‌اند، می‌توانند برایتان خاطره‌انگیز باشند.
روستای سنگده در ۲۵ کیلومتری برنت قرار دارد و از روستاهای گردشگری سوادکوه است. به علاوه دیدن جنگل‌های راش را هم از یاد نبرید. ممکن است این درختان سر به فلک کشیده که در ۲۵ کیلومتری این روستا واقع شده‌اند، در جای دیگری با این عظمت و زیبایی قابل دیدن نباشند.
گشت و گذاری در کوه‌های اطراف روستا و حتی دوچرخه‌سواری حرفه‌ای در این محیط حتماً لحظاتی پر از هیجان برایتان به ارمغان می‌آورد.

بهترین فصل سفر به روستای برنت

بهار و تابستان: طبیعت سرسبز که عطر شکوفه‌ها و جوانه‌های تازه روئیده همه جا را فرا گرفته و صدای پای رودهای جاری در فصول بهار و تابستان این دهکده را دیدنی‌تر می‌کند.

از روستای برنت روستای برنت سوادکوه چه می‌دانید؟

پاییز و زمستان: پاییز روستا هزار رنگ است؛ پاییزی محسور کننده و زیبا که درختان جامۀ رنگارنگ بر تن می‌کنند. زمستان برنت شگفت‌انگیز است اما سرد و برفی که آمادگی کاملی برای سفر را می‌طلبد.

به طور کلی می‌توان گفت نیمه اول سال و پاییز بهترین فصول سفر به این روستای چشم‌نواز است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید